Annons:

Besviken på min mor!

Vill du hitta andra bloggar att följa? Här kan du lägga till din och se andras!

Besviken på min mor!

Inläggav tigermor » 01 nov 2011, 13:25

mother, a word that is so loving and nurturing. to be someone's mother is the highest status one can get. to give love and care unconditionally only to see their child's smile, the smile is a reward.
Unfortunately, so are some mom better than others to give everything to their children. I'll never be like you ... my children deserve better. Much better ...

Av olika skäl har min relation till min mamma aldrig varit bra. Hon kränker mig, fördummar mig, säger att jag är ett misstag bland annat har hon inte heller tagit hand om när jag var barn utan hon gav hela vårdnaden till min far vid skilsmässan. Idag är jag mor själv och vill verkligen förbättra mitt förhållande till min mor för att jag vill ge mitt barn en mormor. Hon vill inte alls komma hem till oss och hälsa på, hon träffar mitt barn endast på sin egna villkor men det är alltid bara några minuter sedan försvinner hon fort.
Jag är så ledsen, så trött på att hon inte vill ens försöka medan jag gör allt jag kan för att vara henne till lags.
Hon åkte till Kina i 2 veckor lämnade sin son min lillebror som är 12 år hemma ensam med en främmande människa som agera som barnskötare. På 2 veckor har hon hört av sig en enda gång och berättade hur kul hon själv haft med festande, shoppade etc... hon frågade inte hur Niklas mådde och om att skolan var bra. Hon gav mig uppgifter som jag måste sköta åt henne medans hon var borta.
Idag ringde hon mig, gapande, skrikande och skällde ut mig för att jag hade inte tagit hand om hennes bil. Hon frågade inte ens hur vi har haft det eller att om hennes barnbarn mådde. Jag var så arg att jag lade på luren. Det tystnade hon ringde inte tillbaka.
Allting bara rasande, jag grät hos barnmorskan dels för att mitt barn fick kraftig diarré i flera dagar och dels för att min mor inte brydde sig om mitt barn. Många har sagt till mig att säga upp kontakten med henne för hon sårar sina närmast.
Jag vill bara ge mitt barn min lilla dotter en mormor..... är det för mycket begärt! :shock:
tigermor
Nykomling

BF: 120830
Status: Väntar mitt andra barn

Re: Besviken på min mor!

Inläggav Trivia » 01 nov 2011, 13:55

Visst förstår jag att du är besviken.
Men faktum är att du kan inte förändra din mammas beteende. Hon måste vilja själv. Jag förstår att du inte vill klippa kontakten när du nu själv har fått barn. Men kanske måste du dra ner på dina förväntningar. Du kan inte göra så mycket mer än att visa att du vill ha henne delaktig i ert liv. Sen är det upp till henne att välja om hon vill ta del av det eller inte.
Att jaga henne tror jag bara kommer att göra att du blir besviken gång på gång...lika så att vara henne till lags hela tiden. Du kan bara ta ansvar för ditt eget liv och agerande.
Du kan låta dörren vara öppen och säga att hon är välkommen in. Men det är hon som måste välja om hon kliver in eller stannar kvar utanför.
Trivia
Stammis

BF: 120127

Inläggav Mullemamman » 01 nov 2011, 14:33

tigermor:
Ditt inlägg skulle lika gärna kunna vara mitt eget...

Fast med den skillnaden att jag faktiskt fick nog till slut. Jag vägrar låta mig bli sårad gång på gång och se mina barn bli ledsna och besvikna för löften som ändå aldrig hålls.. Jag bröt kontakten för drygt ett år sedan och även om det smärtade då känns det fortfarande som att det verkligen var rätt beslut att ta. Tyvärr..

Om min mor någonsin kommer att ha kontakt med oss igen återstår att se men i dagsläget ser jag till att barnen får träffa någon ur en äldre generation på andra sätt. Blodsband är inte värt hur mycket smärta som helst.

Kramar!
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
MF juli 2012 i v9
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav trudy » 30 jan 2013, 12:27

tigermor: Jag är ledsen att du och din bror har fått gå igenom allt detta. Förstår att du är besviken på henne och önskat att det hade vart annorlunda. Det jobbiga med livet är att man kan välja i princip allt förutom vilka föräldrar man ska få. Tycker att Trivia och Mullemamman hade väldigt bra svar. För som de säger så behöver du inte ta allt från din mor. Du har ett val. Inte så lätt val men det går. Har en vän med mor som har borderline (ingen hjälp för det) och det gick så långt att hon valde ut sin mor från sitt liv för att få en chans att leva ett gott och lyckligt liv. Så det går. Det finns mycket bra människor att prata om detta med. Kanske låter jobbigt men jag tänker på dig och din bror och ni bär på mycket som kan behövas få ventileras. Ett samtal med kurator eller liknande kan vara värt det. i värsta fall så går ni inte dit igen.

Jag önskar er alla lycka och att saker och ting vänder mot det bättre!!!
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Återgå till Föräldrabloggar
Annons: