Annons:

Bf+4 och inga tecken på förlossning, är det normalt?

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Bf+4 och inga tecken på förlossning, är det normalt?

Inläggav LilaGrace » 31 jul 2011, 04:02

Har gått 4 dagar över tiden och känner inga tecken på att förlossningen närmar sig överhuvudtaget. Kände ni av tidigt när det var på gång eller kan det liksom bara börja helt utan förvarning? Har haft lite förvärkar till och från men dom försvinner alltid efter ett tag. Det här är min första bebis och jag vet att det är vanligt att gå över tiden som förstföderska men att jag inte känner någonting?

Jag undrar också om bebisen blir mycket större om den ligger i magen längre än beräknat. Inget fel med en stor bebis men jag tänker bara så att den inte blir så stor så att det blir farligt för den...
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Re: Bf+4 och inga tecken på förlossning, är det normalt?

Inläggav Soffi80 » 31 jul 2011, 07:38

jag hade Inga förvarningar över huvud taget förrän vattnet gick och värkarna startade i v 41+6. Försökte känna tecken på att det var på gång men inte. Jag tror det är vanligt att barnet stannar av i vikt runt Bf för moderkakan har ju gjort sitt då, så jag tror inte att det blir någon viktskillnad om du går över länge. Min dotter vägde 3300 g, två veckor över tiden. Lycka till och hoppas det startar för dig snart!
Bild
Soffi80
Alltid online

BF: 120131
Status: Väntar syskon

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: