BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Blomman83 » 24 sep 2013, 19:58

Monica: Det är väldigt vanligt att ha 'mensvärk' (mer riktigt å kalla det växtvärk kanske?). Sålänge du inte får blödningar och eller krampaktig värk så tror ja inte du behöver oroa dig.

Vi har inte sagt nått till nån än men flera vet att vi försöker så det vore onaturligt att inte berätta tidigt. Men vi har bestämt oss för att berätta det på torsdag, för då har vi årsdag (5 år tillsammans). Å tänkte säga det genom å skriva det på min blogg som handlar om familjen å vårt liv här (det är en privat blogg som mest mamma och mormor läser för vi bor 50 mil från dem å ses inte så ofta). Jag har inte skrivit där på flera månader å tänkte att det var en fin anledning till å starta igen å de som då läser bloggen får då veta det först :)

Nästa vecka behöver jag nog säga till innebandylaget att jag inte kommer på träningar och matcher denna säsongen. Det är ju såklart lite tidigt å berätta då men jag tar inte chansen på att spela och träna som vanligt. Jag ska hålla igång men det får hålla med 'motion' och inte direkt träning (hade väldiga besvär med foglossning sist).

Nån som ska på VUL (tidigt ultraljud)? Jag ska på VUL den 9 okt, är då 6+3 så nästa mål att å se ett hjärta slå då.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav DollyTroll » 25 sep 2013, 14:44

Monica: Jag har "mensvärk" varje dag till och från sedan några dagar innan jag plussade. Det ska ju vara normalt läser man ju men eftersom jag förknippar känslan med mens så kan jag inte låta bli att oroa mig för blod i trosan varje gång jag går på toa. :S

Blomman: förstår om du vill ta det lite lugnt med träningen om du haft problem med foglossning. Själv så har jag tänkt att träna på som vanligt så länge det känns bra och går. Det är gym och dans som gäller för min del.

Jag har inte hört av mig till barnmorskan än, ska ringa imorgon hade jag tänkt. Vet inte alls hur det funkar, hur tidigt man får komma eller så.
DollyTroll
Stammis

Inläggav Monica2014 » 25 sep 2013, 20:38

Tack till er båda, nu känns de mycket lugnare :) Ni verkar ha bra koll på detta båda två, själv är jag ganska så övetande om vad som händer i en graviditet. Har längtat efter barn i flera år, även fast jag är relativt ung (fyller snart 26), och har inte så mycket kompisar som har fått barn.

Tänkte i alla fall ringa till någon Barnmorskemottagning på fredag för att höra vad som händer vidare :) Blomman83, det låter ju bra med VUL - är det något alla kan göra? Vore så häftigt att se något där inne, säkert enklare att förstå att detta är på riktigt då :D
Monica2014
Nykomling

BF: 010614

Inläggav linesbebis » 26 sep 2013, 09:26

Hej tjejer, jag vill gärna hoppa in i tråden!

Vi gjorde ett gravtest förra fredagen som visade ett starkt plus:) Både jag och sambon har flugit på moln sedan dess! Vi är beräknade till den 27maj men jag tror också att vi drar över tiden något eftersom det är första barnet. Tänk vad mysigt att få se våra bebisar den första sommarmånaden!

Som ni andra har jag haft molvärk sedan BIM, som känns starkare på kvällen. Är ganska orolig då jag fick ett utomkvedshavandeskap då jag var tonåring som slutade med akuten och en operation. Eftersom jag haft en sådan graviditet tidigare ökar risken för att det ska hända igen. Har fått en tid till tidigt ultraljud nästa vecka då vi är i vecka 5+4 så då får vi reda på om bebisen har hittat rätt. Jag försöker att inte tänka på det men oron finns där, hela tiden...

Har ni andra varit på inskrivningssamtal ännu?

Kram Line
Bild
linesbebis
Nykomling

BF: 140529

Inläggav erikssond » 26 sep 2013, 14:49

Hej!

Jag plussade också förstå gången fredag den 22:a precis som du DollyTroll. Har sedan dess tagit ett gäng tester som bara blir starkare och starkare. Jag tror varken jag eller min kille har förstått vad som har hänt. Det gick så fort! Men denna graviditet är så efterlängtad och välkommen och jag ser så mycket fram emot den. Hoppas att allt går bra för oss allihopa!

Jag är också beräknad till den 31 maj, men tror också att det kan dra ut lite. Hoppas det i alla fall, för skolan slutar i början på maj ;)
erikssond
Nykomling

Inläggav DollyTroll » 26 sep 2013, 16:25

Monica: Jag har inte heller många kompisar som har barn, är 25 år. Min kusin har en dotter på 1 år, men det är allt. Däremot så är det två av mina vänner som försöker, så det hade varit kul om de också plussar snart. :)

Line: Hej, grattis! :) Jag tycker det känns helt perfekt att få i juni, slipper vara höggravid på sommaren och får vara ledig med bebisen när många andra också är lediga. Usch, hemskt med utomkvedshavandeskap. Jag är livrädd för att få det eller missfall hade verkligen varit en mardröm. Skönt att du får kolla upp tidigt så att allt ser bra ut.

Jag ringde till barnmorskan idag och fick tid för inskrivning på måndag redan. Jag fick en bra tid på eftermiddagen också så slipper jag ta ledigt från jobbet.

Erikssond: Välkommen och grattis! :) Kul att vi har samma bf. Perfekt att du hinner bli klar med skolan och blir mamma nästan direkt efter.

Nu håller vi tummar o tår på att ingen behöver lämna gruppen med tråkiga besked.
DollyTroll
Stammis

Inläggav taste » 26 sep 2013, 18:05

Då var det dags för mig att släppa bomben här iaf. :) Plussade i morse.. Bf 6 juni. Spännande och omvälvande! Har precis påbörjat studier, men antar att allting löser sig framöver. Det är ju trots allt planerat även fast det är skrämmande när man väl ser det där plusset, särskilt när man börjar tänka på att hela livet blir väntuppochned.. Någon mer som det är första barnet för?
taste
Nykomling

Inläggav DollyTroll » 26 sep 2013, 19:11

Taste: Det är mitt första barn och det har fortfarande inte riktigt sjunkit in. Det är inte många månader kvar på mitt självständiga liv. Jag är fullt redo, har sett fram emot detta länge, även om vi inte försökt länge. Vi har jobb båda två men bor i en tvåa, men det kommer nog fungera de första månaderna iaf eftersom den är rätt stor.

Hur bor ni andra? Någon som har planer på att flytta nu när det blir tillökning eller har ni kanske redan gjort det?
DollyTroll
Stammis

Inläggav taste » 26 sep 2013, 21:00

Dollytroll: Jag har ett fast jobb men började som sagt plugga ganska nyligen. Men tur nog baserar mammapengen på tidigare lön och inte på ett studiebidrag!

Vi har nyligen flyttat till en trea, så plats finns det. Men det finns ju dem som bor ännu mindre än en tvåa och skaffar barn. Förr i tiden bodde ju hela familjer i trånga ettor. Allt fungerar om man vill! :)
taste
Nykomling

Inläggav Blomman83 » 26 sep 2013, 22:48

Va kul att vi börjar bli lite fler här :) Tänker att jag gör en tråd för kontroller/ultraljud och en presentations tråd. De har vi haft i tidigare grupper jag varit med i och jag tycker det har varit intressant å se när andra har hälsosamtal/kontroll/ultraljud. Vi är ju alla olika :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014