BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Monica2014 » 27 sep 2013, 09:52

Första barnet här också :) Vi bor i en tvåa men har faktiskt redan köpt en trea som vi ska flytta till i december. Vi ville ju försöka bli gravida närmre jul, så vi visste att vi skulle behöva bo större så småningom - men blev glatt överraskade när vi plussade redan för en vecka sedan! Ska faktiskt ringa och boka tid för inskrivning nu kl 10, känns riktigt pirrigt :)
Monica2014
Nykomling

BF: 010614

Inläggav taste » 27 sep 2013, 14:02

Spännande! Jag ringde idag och fick tid för ett informationsamtal redan nu på måndag. Vid v. 8 skulle sedan själva inskrivningen ske. Hur ser det ut för er andra?
taste
Nykomling

Inläggav erikssond » 27 sep 2013, 14:48

Första barnet för oss också. Vi bor redan i en trea vilket är skönt, dock så saknar vi hiss och bor såklart högst upp (tre våningar). Kommer säkert att svära över det ett antal gånger!
Vi har vår inskrivning om tre veckor, lagom till dess att jag går in i vecka 9. Himla spännande!
erikssond
Nykomling

Inläggav Monica2014 » 27 sep 2013, 14:49

Fick en tid 11:e oktober, alltså om två veckor - antar att det är för inskrivning? Då är jag i vecka 7 (6+5), spännande. Taste, såg att vi är lika gamla och att båda bor i Stockholm, roligt :) Vilken mottagning ska du till? För oss blir det Gullmarsplan.
Monica2014
Nykomling

BF: 010614

Inläggav taste » 27 sep 2013, 17:45

Monica; Det borde väl vara inskrivning då. :) ska bli spännande att gå på infomerationsamtalet ändå, känn som att det är lite mer verkligt!
Ja, då bor vi ju nära varandra. Jag ska gå till aktergatan, det ligger vid Hammarby sjöstad. Fördelen där är att man har förtur till SöS bb sedan. Sen har jag läst bra recensioner om dem så jag hoppas att det fungerar bra! Hur är gullmarsplan, fått någon rekommendation?

Jag har haft väldigt väldigt ont i magen idag.. har ni såna kraftiga liknande menssmärtor?
taste
Nykomling

Inläggav DollyTroll » 28 sep 2013, 07:02

Taste: studierna kan du ju alltid snappa upp senare också. Skönt att pengarna baseras på tidigare jobb.
Jag har inte haft jäääätteond mensvärk, men lite molande från o till sen dagarna innan jag plussade. Det hugger till ibland också riktigt långt ner i magområdet. Typ om jag tar i när jag hostar. Det är säkert ingen fara med dina menssmärtor så länge det inte kommer blod också.
DollyTroll
Stammis

Inläggav Blomman83 » 28 sep 2013, 08:43

Dolly och Taste: Hos mig kommer och går molvärken mest hela dagen, men skulle ja nysa när det molar så hugger det verkligen i livmoderområdet (så pass att jag automatiskt tar mig på magen). Å det minns jag va likadant när jag väntade sonen. Kan komma av hosta, nysa eller att man snyter sig, eller annat som gör att man plötsligt spänner magen.

Jag har de sista dagarna gjort en mindre imponerade upptäckt.. Jag sitter fint på kontorsstolen, känner ingenting. Men när jag ska resa mig upp efter att ha suttit en stund så känns det som att det lixom nyper till kraftigt i svanskotan så jag hjälper mig upp genom å lyfta en bit med händerna. Det går ju helt fint det å går över så fort jag blivit stående. Men min första tanke var 'foglossning' (!!!). Känner så väl igen känslan även om den är betydligt mildrare nu. Jag slog det från mig för man kan ju inte få foglossning redan i vecka 5... Men blir ju påmind hela dagen (jobbar på kontor) så jag gjorde ett sök på nätet å läste att man visst kunde känna foglossning redan nu. Hormonell sådan ska läggas till för det är ju ingen bebis som trycker på som ofta gör det värre i slutet.

Men hur ska detta då gå om jag känner av det redan nu?? Hjälp! (sist startade i v20 å höll i sig över 6 mån efter förlossning).
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav taste » 28 sep 2013, 08:57

Dollytrolly; Ja, det kan jag verkligen. Och kommer att göra! Men Ibland upplever jag att när jag pratat om barn innan studierna är färdiga har jag ofta fått en liten pekpinne riktad.. "Tänk va svårt du kommer ha att klara av studierna sedan.. Eller du ska inte tro att du kommer ta upp studierna igen" Det känns så viktigt att numera prestera och vara lyckad i karriären att jag tror människor glömmer bort vad som egentligen är viktigt. Eller för mig iaf är att skapa ett liv och uppfostra ett barn det mest magiska jag någonsin kommer att uppleva. Inga akademiska poäng slår det. Men visst finns oron där vad andra ska säga, särskilt inom familjen där de flesta är "färdiga" innan de blivit med barn.
taste
Nykomling

Inläggav taste » 28 sep 2013, 09:31

Blomman83 exakt så som du beskriver upplever jag det också.. Att nysa är en plåga!

Jag ska erkänna att jag är oerhört lite insatt i det där med foglossning, men har själv känt av smärtor från den nederdelen av ryggen. Men hör inte det till vanligheterna när man är gravid, alltså hur vet man skillnaden på foglossning och "vanlig" ryggsmärta?
taste
Nykomling

Inläggav Blomman83 » 28 sep 2013, 15:08

Taste: Jag var inte heller insatt i det innan, gick med det länge utan å veta va det var eller sökte hjälp. Man är ju gravid, å har ont lite här å där hela tiden tänkte jag. Men de två sista månaderna fick jag minsann veta va foglossning var (detta var mitt i vintern också vilket inte gör saken bättre pga halkrisk). Men det skiljer sig från 'vanlig ryggont' som visserligen också är vanligt när man är gravid. Med foglossning känns det typ som att benen inte längre sitter som de ska i höfterna. Jag kunde inte vända mig själv i sängen (sambon fick hjälpa mig, pressade höfterna ihop så kunde jag röra mig igen). Stå på ett ben va bara å glömma (tex ta på kläder, resa eller sätta sig utan samlade ben (bil, stol, soffa..) gick antingen inte eller så gjorde det väldigt ont. Men så är det ju verkligen inte nu, nu märkte jag det bara lite lite lite i jämförelse. Men det kommer upp en röd flagg för att jag kanske åker på det denna gången också om jag kommer så långt (men så hade jag bestämt mig för att inte tänka!)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014