BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav PrinsessanL » 23 okt 2013, 19:25

ja har haft gravsymtom som koma-trötthet o illamående sedan typ befruktningen! haha... så det går att få det tidigt, o andra sidan märkte jag ägglossningen så tydligt med starka symtom, så kanske de tidiga symtomen för grav blev tydliga med, vem vet....

man tycker som sagt olika, beror väl också på lite vad för relation man har i sina familjer, men för mig och min familj så pratar vi mkt om allt, inge detaljer :P men mkt annat i livet och nu tycker ja de känns gottt att de vet om det tidigt, men som sagt närmsta närmasta vet, sen kommer jag berätta när jag träffar folk. lite roligt, några dagar efter vi berättade så sa brorsan att dom skulle ha en till som kommer i april och min kusin typ samma tid, så blir världens babyboom :)
PrinsessanL
Stammis

Inläggav citruslollo » 24 okt 2013, 07:31

Grattis till plusset Miniya :)

Tänk vad fantastiskt det är att kroppen så tidigt reagerar på något som är så litet!
Det känns säkert inte alltid lika fantastiskt för er som mår mycket illa *ta i trä*
Men det är fantastiskt tycker jag. Jag ser så fram emot den här resan :)

Hur går det för era sambos? Min frågade igår om jag skall vara "sådanhär" i åtta månader till. Antar att jag varit lite känslig... Bättring på mig, men svårt är det. Känslorna bubblar i kroppen. Tur att han förstår, det sa han i alla fall :P
Brösten är så ömma också, så det ät inte fri tillgång till dem längre :P
Jag har längtat länge efter dig, nu bär jag dig och är lyckligare än någonsin förr. Älskar dig redan.
citruslollo
Stammis

BF: 140620
Status: Första barnet påväg :)

Inläggav littlelady » 24 okt 2013, 09:43

PrinsessanL, roligt med babyboom! När jag fick min son så fick min bror barn bara två månader efter och det är kul när det finns en kusin i samma ålder. Tror barnen kommer ha glädje av det då det alltid finns någon att leka med på familjemiddagar och liknande.

citruslollo, inte så kul för sambon kanske men han ska väl inte klaga för han behöver inte låna ut sin kropp i nio månader och genomlida en förlossning så han har det rätt lätt i jämförelse ;). Jag är faktiskt inte alls påverkad i humöret, är aldrig det innan mens heller så antar att jag inte är så känslig för hormonsvängningar. Har en kompis vars man sa att det var som att leva med ett monster i nio månader när hon var gravid ;)

Grattis Miniya! Kul att det äntligen blev er tur!
littlelady
Stammis

Inläggav NEENAW » 24 okt 2013, 13:02

va skönt att det är fler som har berättat tidigt! Vi har frysrum och mycket tunga lyft på mitt jobb så jag var mer eller mindre tvungen att berätta pga det, känns bra att arbetskamraterna vet iaf :) tycker det är roligt med reaktionerna, min mamma sken som en sol, svägerskan gick upp i falsett, min pappa sa ojojojojoj det var som fanken, svärfar kunde inte sluta flina och min bror sa "sedär ja". Hahaha, jag gillar entusiasmen från honom ;) börjar bli lite småvan vid illamåendet, trodde dock inte att det skulle komma så tidigt! Spyan sitter upp i halsen men det blir liksom inget mer, suck! Har ni diskuterat namn än? Vi har våra klara, så får bara hoppas att mitt lilla popcorn kommer att se ut som det vi sagt när hon/han kommer ut!
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav citruslollo » 24 okt 2013, 13:03

Haha, då är väl jag ett monster också, blir alltid det innan mens. Så det smittar säkert av sig i graviditeten. Jag själv tycker inte att jag är så farlig. Men jag får väl lita på sambon...
Sant det du skriver, så sant :)
Skönt att du slipper ha en inbyggd vattenkokare som bubblar med jämna mellanrum :P Men jag klagar inte, är så jävla nöjd att vara gravid bara :)
Jag har längtat länge efter dig, nu bär jag dig och är lyckligare än någonsin förr. Älskar dig redan.
citruslollo
Stammis

Inläggav citruslollo » 24 okt 2013, 13:10

NEENAW alltså namnen redan klara :) Vad roligt, men så långt har inte vi kommit. Har fullt upp med att greppa att det växer ett troll i magen :) Är det namn som ni innan vetat om, eller har ni beslutat om dem nu?
citruslollo
Stammis

Inläggav NEENAW » 24 okt 2013, 13:18

Sena kvällar när vi legat och myst har vi brainstormat "om du fick barn vad hade du velat att hon/han skulle heta då?" Sen så fastnade vi för två namn. Några var bra innan men när man gått runt och sagt dem i x antal veckor så har de liksom blivit uttjatade så då kändes det inte rätt längre. Nu har vi ett flicknamn och ett pojknamn som vi båda tycker är perfekta och som vi tuggat på i många månader och som fortfarande känns rätt :) Så hoppas verkligen att när lill*n kommer ut att vi tycker att det namnet passar! Annars är det ju bara att börja om igen ;)
NEENAW
Stammis

Inläggav NEENAW » 24 okt 2013, 13:20

Måste fråga hur sjutton ni gör för att tagga någon?
NEENAW
Stammis

Inläggav citruslollo » 24 okt 2013, 13:28

Ja visst, och vi har ju ett tag på oss med namnen ;) Passar det inte finns ju topp tio namnlistan ;)

Du trycker på det tjocka B: et till vänster ovanför textrutan. Skriv namnet där markören hamnar :)
citruslollo
Stammis

Inläggav NEENAW » 24 okt 2013, 13:38

men åh! Ni fuskar så alltså! Trodde det var en verklig tagg bara att jag missat knappen. suck. Har blivit så virrig nu bara de sista två dagarna. Jobbar på Aldi (mataffär) satt i kassan igår och kunde knappt hålla ögonen öppna. Slutet av dagen var jag £20 BACK! Hur gick det till?! Min mamma skrattar så gott och säger vänta du bara, detta är bara början. Tack ;) Min första bebis detta så alla dessa krämpor är väldigt nya för mig hihi så tycker det är SÅ SKÖNT att höra om allt knäppt ni gör eller känner. Underbart!
NEENAW
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014