BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Linduska » 27 okt 2013, 06:44

Fru Eriksson: vad roligt med vul! Vilken dag är bf? Vad härligt med hjärtljud :)
Linduska
Nykomling

BF: 140613
Bor: Sthlm

Inläggav citruslollo » 27 okt 2013, 09:18

Jag blir också väldigt lätt andfådd numera Skatten.
Jag brukar springa med en vän och nu sist var det nästan skämmigt :P Jag blev enormt trött snabbt. Nästa gång vi springer skall jag ursäkta mig med tät hals eller liknande.

Hoppas att ditt illamående är bättre FruEriksson.
Igår var jag hemma en snabbis hemma hos mor och far och de hade gjort skaldjurspaella. De vet om graviditeten och tur är väl det.
"Fy vad det luktar illa!!" Utbrister jag så fort jag kommit innanför dörren (jag är uppfostrad, så ett sådant utspel hör inte till vanligheten)
Illamåendet sköljde över. "Luktar det curry?!"
Jag ursäktade mig snabbt och begav mig hemmåt.
Currylukten satt kvar i näsan under bilfärden och växte.
Hela bilen stank tillslut slemmig curry!!! (som jag annars gillar)
Det gick inte, utmed en åker fick det bli ett stopp. Den är nu klädd med hettsäten clementin. Sorry bilister som behövde se detta... Hoppas ingen man kände åkte förbi.
Hoppas bilen inte luktar curry idag också :p
Jag har längtat länge efter dig, nu bär jag dig och är lyckligare än någonsin förr. Älskar dig redan.
citruslollo
Stammis

BF: 140620
Status: Första barnet påväg :)

Inläggav CarinasKaos » 27 okt 2013, 10:50

Kikar in en snabbis, kul att läsa att det redan är så många i denna grupp. Skall bli spännande att följas åt! :)
2barns mamma med en oväntad men mycket välkommen liten älskling i magen.
BF 2014/08/18
CarinasKaos
Stammis

BF: 140818
BIM: 131022
Bor: Stockholm

Inläggav Eliii » 27 okt 2013, 12:03

Ett tag sedan jag var här inne, men har helt enkelt haft annat för mig.
Dessutom har jag några dagar mått så illa att jag bara får lägga mig ner och slappna av, kan inte direkt fokusera på nåt.
Jaja, jag hoppas illamåendet går över om några veckor iaf :)
Till något mer roligt, var på spec. mödravården i onsdags (eftersom jag har diabetes så är jag tvungen att gå där) och fick då göra ett vul..
Visste inte innan att jag skulle få göra det, men sån härlig känsla det var att få svart på vitt att allt är bra och att man kunde se det lilla hjärtat slå :D Plutten var bara 6mm, vilket innebär att läkaren räkna tillbaka dagarna lite. Alltså att jag var på 6+1 i onsdags, ist för 7+0 som jag räknat. Så blir ju lite senare BF om man ska räkna på det.. Men vad gör det, jag är bara så glad över att plutten mår bra :)
Eliii
Stammis

Inläggav Skatten » 27 okt 2013, 22:21

Citruslollo, känner igen det där med lukter men har inte reagerat så på något ännu. Var på en thai restaurang igår och åt lunch och dem hade tänt en rökelse som bara fick mig att må så dåligt. Kan känna med viss mat att jag inte klarar det riktigt heller speciellt inte om det är för fett eller salt.

Eliiii, så kul att ni gjort vul och sett det lilla hjärtat, blir mer verkligt, ibland har jag svårt att först att jag är gravid. Måste ringa bm imorgon, fick inte tag på henne i torsdags och fredags.

Jag kom undan bra igår på middagen :-) sa att jag skulle hämta upp min man i stan under kvällen så jag tog bara ett halvt glas vin, som jag låtsades dricka ur lite och hällde ut lite när jag fick tillfälle, blir ingen lugn middag där man bara sitter hela kvällen när vi hade 6 barn runt oss så det var inga problem och jag tror inte dem tänkte på det heller.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav Skatten » 28 okt 2013, 13:13

Nu har jag fått några datum inbokade och ser fram emot att lite mer börjar hända i graviditeten. Bokat första besöket hos bm den 18/11, blir nog hälsosamtal och inskrivning på samma gång då jag inte kunde de datum hon hade tider innan. Har också bokat ett privat KUB den 25/11. Då får vi äntligen se vad det är som gömmer sig i magen :) Ska bli så spännande!

Är det någon som har tvillingar i släkten och känner att ni kanske också kan få tvillingar? Vi har inte på nära håll men det hade varit rätt så kul, fast säkert också en stor omställning.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav NEENAW » 28 okt 2013, 16:01

Vad är ett KUB? :) Vet inte hur det fungerar i England, när man har sitt första ul, och eftersom jag inte har en susning om första dagen på sista mensen eller sista dagen på första mensen, så vet jag inte om jag kan få ett datum :/ jag hoppas bm kan klura ut detta, ska på mitt första möte den femte. Enligt min "surgery" vårdcentral, så får inte pappan följa med på första mötet. Märkligt, är det samma i Sverige?
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav NEENAW » 28 okt 2013, 16:04

glömde helt bort att svaraskatten, suck, virrpanna, inga tvillingar i min släkt överhuvud taget eller i min pojkväns släkt, men hade vart kul, dock är det första barnet så hade nog gärna mjukstartat ;)

Bra gjort med vinet förresten! Vi ska på halloweenfest den andre så har klurat på samma sak. Ska man säga nåt eller låtsas som inget eller fuska.
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav littlelady » 28 okt 2013, 20:08

Smart gjort Skatten! :D

Vi ska på en stor fest med middag om knappt en månad och jag ska försöka mig på samma sak som du. Tänkte att om jag tar ett glas, låtsas dricka lite och sen häller ut vid tillfälle alternativt försöker byta glas med mannen. Hoppas det blir buffé för då blir det mer spring runt borden och då kanske man kan smyga lite lättare. Lite jobbigt tycker jag, vill verkligen inte bli avslöjad så här tidigt!
littlelady
Stammis

Inläggav littlelady » 28 okt 2013, 20:18

NERNAW, KUB är ett kombinerat ultraljud och blodprov där man bedömer risken för att barnet har vissa kromosomavvikelser, t.ex. Downs syndrom. Man får en siffra på hur stor sannolikheten är, det är alltså inte ett säkert svar. I vissa landsting erbjuds alla det men i andra erbjuds det bara om man är över 35 eftersom risken är högre ju äldre man är.
littlelady
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014