BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav littlelady » 28 okt 2013, 20:19

Neenaw skulle det ju stå :)
littlelady
Stammis

Inläggav LillaMalin » 28 okt 2013, 20:41

Tackar gudarna för postafen just nu! Mår så jäkla illa HELA dagarna så håller på att bli galen.. Har blivit bättre med postafen nu tack och lov :) Men jag har inte kräkts än.. Och olika mat får mig äcklad.. Vitlök, som jag annars ÄLSKAR, får mig att må illa. Och Curry..som någon annan skrev. Uäck! :( Hoppas att det släpper snart så att man kan få äta allt :)
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav FruEriksson » 28 okt 2013, 21:08

Tack för alla grattis och lyckönskningar!! Känns skönt att ha sett den lilla, men trots det nojjar man.
Först har jag haft lite blodblandade flytningar, men det i samband med att jag gjort nr 2 (och jag är förstoppad så man klämmer i ganska bra :P). Sen har jag haft SJUK värk ikväll. Snudd på MF-värk och man sitter bara och väntar på mens typ. Men inget blod och tydligen är det normalt med extrem växtvärk just i dessa veckor, många kompisar som haft det (och livmodern ska ju trots allt gå från ett hönsägg till en grapefrukt så det är väl inte så konstigt att det gör ont)... En varm vetekudde hjälper skapligt. Hoppas att det inte är nåt allvarligt :/
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

Inläggav littlelady » 28 okt 2013, 21:29

LillaMalin, fy för att må så illa! Kan inte alls vara kul, hoppas det vänder snart.

FruEriksson, har också ordentlig värk till och från, minns att det var så i början när jag väntade sonen också.

Det är verkligen skillnad nu när det är andra barnet, jag blir inte orolig för minsta grej som förra gången. Med första var jag nojig när det gjorde ont, nojig när det inte gjorde ont, nojig över att jag inte mådde illa..osv osv. Den här gången vet jag ju att symptomen kommer och går och att det är helt normalt. Rätt skönt även om oron för missfall fortfarande finns där.
littlelady
Stammis

Inläggav tanniz » 28 okt 2013, 21:53

Angående tvillingar så fick vi erbjudandet nu vid vår tredje ivf om vi ville sätta tillbaka två embryon. Det är någon högre chans att någon fäster så vi tackade givetvis ja. När man är i denna situationen, 0 eller 2, så griper man efter halmstrån. Sen när vi väl kom till återförandet så visade det sig att att endast ett embryo klarade sig så det blev bara ett återfört.
Vilket jag idag är tacksam för. Vet inte om vi hade orkat med två på en gång. Har sett på nära håll hur slitigt det är. Så när vi ska till vul på onsdag så är jag lättad att det bara är en där inne. Hoppas jag :)
tanniz
Stammis

Inläggav Elvi » 29 okt 2013, 00:31

Hoppar in i denna tråden med =)

plussade i lördags, svagt svagt, men ett streck är alltid ett streck. Visst? =P
Och symptom har jag så känner mig verkligen gravid.
Enligt mensen blir BF 1.7 men kommer ändå mer o va hemma här.
Om allt går vägen o jag kommer så långt så vet jag redan nu att de blir planerat snitt och då blir de junibebis för oss =) bra så!

Grattis till alla som plussat och är med i denna tråden =)
ska bli roligt det här.
Elvi
Alltid online

Inläggav Skatten » 29 okt 2013, 10:30

Grattis och välkommen Elvi!

Vad skönt att du fått postafen LillaMalin. Det är helt nytt för mig att må illa och känna avsmak för viss mat men denna gången är det så påtagligt. Idag mår jag bara så illa så jag trodde att jag skulle behöva springa ut från ett möte för en stund sedan. Hela eftermiddagen ska jag hålla föredrag för några externa gäster och jag fruktar redan för hur det ska gå, har dessutom huvudvärk idag. Redan ätit frukost 2 gånger idag för det är det enda som lindrar illamåendet tillfälligt, gäller väl att välja lite nyttiga alternativ om jag inte ska öka med ett kg i veckan :)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav Eliii » 29 okt 2013, 11:33

Paniken är här, medan jag försöker intala mig att allt går bra!
Var på toa direkt efter jag gick upp ur sängen imorse och kände att det kändes lite konstigt och när jag sedan torkade så var där rätt mycket blod och i toan var där en större mörkröd blodklump.. Usch vill inte vara såhär nojjig!
Tänker avvakta under dagen och hoppas blödningen avtar och försvinner helt! Ingen extra smärta alls, illamåendet är delvis kvar, fylliga bröst och ömma bröstvårtor och magen känns svullen..
Eliii
Stammis

Inläggav Blomman83 » 29 okt 2013, 11:36

Grattis till nya i tråden :)

Idag var vi på andra ultraljudet (VUL) och det såg väldigt bra ut ❤ Ett hjärta som slog och armar och ben som rörde på sig ❤

Jag har dessvärre blivit väldigt mkt mer illamående, legat ned hela dagarna sen i söndags (sjukskrev mig igår och idag). Hoppas att det bara är för att jag har 'slem i halsen' som gör att jag sväljer hela tiden å mår mer illa av det. Men blev sjukskriven 3 veckor ifall det fortsätter såhär (mådde riktigt dåligt med sonen). Surt att må så illa, får inte i mig varken mat eller vätska så jag får ju huvudvärk å blir hungrig :( Men SÅ skönt att det såg så bra ut. Storleken på bebis var 9+1 och det är precis det jag räknat med också. Dock är bf i Norge satt till 4 juni och inte 2 juni som jag fått på div sidor, för i Norge räknar man en graviditet som 40+2 (det blev ändrat i 2011, innan räknade man 40+0).
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Blomman83 » 29 okt 2013, 11:54

Elii: Usch det är ingen vidare upplevelse/känsla. Vilken vecka är du i? Jag vill tro att du bör lägga dig och bli liggandes resten av dagen (eller tills det stoppar om det inte stoppat ila dagen). Det kan ju vara en oskyldig blödning men det kan också vara ett hotande missfall. Har du tagit kontakt m sjukvården för å få komma på ett ultraljud? Det kan hända att du inte blir prioriterat pga det är tidigt i graviditeten, verkar vara väldigt olika hur de behandlar sånt. Hoppas du får komma in om du önskar det.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014