BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav taste » 28 sep 2013, 17:45

Blomman83 det låter ju fruktansvärt jobbigt! Vi får hålla tummarna att det bara är vanlig ryggont du får stå ut med. Vad finns det för hjälp att få när det gäller foglossning? Jag tänkte om du känner av något redan nu måste det ju finnas massor att göra som förebygger att det blir värre?
taste
Nykomling

Inläggav Blomman83 » 29 sep 2013, 15:06

Jag har inte märkt nått av det i helgen så det var nog när jag jobbade över som det blev för mkt sittande.

Eftersom det är hormonellt betingat så är det inte mkt man kan göra för å stoppa eller förebygga det med tex träning, men om det kommer så gäller det att lyssna på kroppen å ändra lite på vardagliga rutiner (som å sitta å klä på sig, å sätta sig med samlade fötter in i bilen, gå kortare steg och låta karln ta över dammsugningen hemma.. Jag var väldigt envis sist, jag satt på baken å dammsög för jag klarade inte att stå å göra det å det var tydligen inte lika viktigt för sambon som för mig att det blev gjort Just då (hehe, aningens orationellt av mig, men det var i slutet så jag började väl 'bygga bo' då som så många gör :))

Hur mår ni alla här? Vilka symptom har ni? Jag är väldigt trött numera. Inte så trött att jag måste sova, men blir inte heller pigg nog till att dagen ska starta. Är i ett jobbigt mellanting å vill bara vila hela tiden (det vill INTE lilleman här hemma, å just denna helgen väljer han att hoppa över dag tuppluren. Zzzzz
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav jessica84 » 29 sep 2013, 16:18

Grattis blomman83 och Dollytroll! och ni andra också förstås! :) Kikade in här för att se om det var några kända från bim juli/ augusti! Är så kul att allt ältande om äl och den där känslomässiga bergochdalbanan lönade sig! Själv är jag i v.10 och hänger i majmammorna, BF. 5/5

Taste; Håller med dig, plugga kan man göra sedan! Känner ni bara att ni klarar er ekonomiskt så är en bebis guld värt jämfört med några akademiska poäng! :D
Kram på er alla!
jessica84
Alltid online

BF: 151126
Status: 31år, väntar andra barnet

Inläggav Blomman83 » 29 sep 2013, 18:26

Tack Jessica84, kul att det går bra för dig och bebis, skönt å snart bli klar med de 12 första veckorna förstår jag :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav Blomman83 » 29 sep 2013, 19:02

Monica2014: Såg i presentationstråden att du är från Norge, va kul :) Var det kärleken som fick dig å flytta till Sverige? Är din sambo svensk?

Själv flyttade jag till Norge första gången för 10 år sen (!) Har 'flyttat' härifrån 2 gånger sen dess (resa och studier) å insåg när jag flyttade tillbaka en tredje gång att Oslo verkar vara mitt hem. Så träffade jag min sambo för 5 år sen (han är norsk) å när det blev tal om familj å så så var vi båda eniga om att vi ville ha hus. Så vi insåg ju att Oslo går bort för det hade vi aldrig haft råd med, å tänkte hellre flytta söder om Oslo då jag har mina föräldrar i Växjö (ca 55 mil från Oslo). Hittade ett par hus som vi budade på i Fredrikstad men blev tillslut att vi köpte tomt och byggde eget hus i Greåker (mellan Sarpsborg och Fredrikstad men tillhör Sarpsborg kommun). Så ingen av oss har direkt anknytning här men vi har lärt känna en god del folk på de 2 åren vi bott här (hyrde lägenhet i närheten mens vi byggde å flyttade in i huset i april iår).

Du verkar ha gått över på ren svenska du (flink!!) Själv håller jag mig till svenska och hellre lägger in ett par norska ord om jag ser att den ja pratar med inte förstår va ja säger. Några tankar om kontroller/förlossning i Sverige istället för Norge? Jag känner mig heldig som har denna biten i Norge men det är säkert för att jag har gjort det här en gång tidigare så jag är bekant med rutiner och regler. Accepterar inte att KUB-test är förbjudet här dock så vi åker till Göteborg för å ta det. Sånn är det...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav taste » 29 sep 2013, 21:05

Blomman84 Jag är sjukligt trött och konstant hungrig sedan någon dag tillbaka. Jag hoppas för allt i världen att jag inte kommer vilja äta såhär under hela graviditeten.
taste
Nykomling

Inläggav DollyTroll » 01 okt 2013, 08:30

Igår var jag på mitt inskrivningssamtal. Jag trodde att det skulle ta en kvart ca, blev sittande i 45 min och då gick vi ändå bara igenom information lite snabbt o jag hade inte mkt egna frågor. Det känns jättekul nu. Mer verkligt. Hon sa också att man väntar på ett barn inte på ett missfall, vilket jag tyckte var väldigt bra sagt . Jag har min inskrivning med prover o så v. 9. Hur gick det för dig igår taste?
DollyTroll
Stammis

Inläggav taste » 01 okt 2013, 16:33

Det gick väl ganska bra. Kände dock att barnmorskan inte var rätt för mig. Hon var trevlig och så men det kändes lite som att hon var lite trött på sitt arbete. Kändes nästan som hon var som en bandspelare som gått på replay. Sen kanske jag är allmänt känslig just nu men hade nog önskat lite mer goo i kvinnan. Jag tänkte ge det en till chans i värsta fall får jag väl byta. Men visst kändes det mer verkligt! Spännande att påbörja denna resa!! Nästa gång blir då vi ska göra kub-testet. V. 9 var det. Vi diskuterade även min förlossningsrädsla, de hade massor av bra kurser att gå. Och någon spec. Avdelning på SöS. Någon mer än jag som ska göra kub-test? Det känns lite tabu att vilja göra, men vi har kommit fram till att det är viktigt för oss.
taste
Nykomling

Inläggav Blomman83 » 01 okt 2013, 21:15

Taste: Jag kommer att be om att inte få samma bm som jag hade sist. Jag kände inte heller att hon tyckte om sitt jobb, eller brydde sig så mkt om va man hade å säga. Hon va av 'the old school' typen. Första gången ja träffade henne var ja i v 20 å då tog HON upp förlossning och att hon tyckte jag skulle föda naturligt å inte ta bedövning. Borde fattat redan då å bytt med en gång. Jag var inte alls nervös inför förlossningen men blev nervös inför å bara prata om det med henne. För min tanke va att ta det som det kommer, ber ja om epidural så vill jag inte bli övertalad att inte ta det men då verkade ja bli det redan i v 20 (!). Vi kommer ta KUB test denna gången med. Åker till Göteborg å tar det.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav MrsLi » 01 okt 2013, 21:28

Hejsan! Jag blev precis medlem hos minbebis och tänkte hoppa in här :) Plussade i lördags och har bf den 8 juni! Det är vårt andra barn, vi har en son på 1,5 år.

Det tog oss två år att bli gravida med sonen, och denna gång tog det "bara" tre månader. Vi är så glada att vi slapp en lika lång resa denna gång. Hoppas bara allt går bra, det är så tidigt ännu. Jag tänkte ringa barnmorskemottagningen imorgon och se om jag kan få en tid för inskrivning.
Användarvisningsbild
MrsLi
Nykomling

BF: 140608

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014