BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav PrinsessanL » 29 okt 2013, 12:45

vi kolla kön på RUL sist, jag ville o min fästman tyckte inte de spela roll :) nu blev det ju en tjej som de sa, men det var ändå väldigt spääänande då ja hade hört så många de gissat fel på, så fråga verkligen vad det var för kön, sen så var det så coolt att se vem den lilla krabaten var, hur hon såg ut. så kommer vilja veta denna gången också eftersom jag mest har tjejkläder, vill inte köpa några könsn. kläder i fall vi kan använda dom vi har :)
PrinsessanL
Stammis

Inläggav LillaMalin » 29 okt 2013, 13:52

Skatten: nä jag har knappt mått illa med mina två innan, men denna.. Fy! :( Likadant med maten.. Kände aldrig avsmak för någon mat med mina döttrar men nu kan jag knappt laga maten och just vitlök, vanlig lök och curry är värsta fienden :(

Men man får trösta sig med att det är helt klart värt besväret i slutändan :)
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav littlelady » 29 okt 2013, 14:39

Eliii, fy så läskigt. Hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning. Är själv livrädd för att börja blöda och förstår din panik. Håller tummarna för dig!

I dag har jag bokat inskrivning, fick tid om fyra veckor och kommer gå hos samma barnmorska som jag hade förra gången. Känns plötsligt mer på riktigt nu! Går in i vecka sju imorgon :D
littlelady
Stammis

Inläggav FruEriksson » 29 okt 2013, 16:30

Idag är det kaskadspyor här hemma! Är så less på att må illa men det är väl ett bra tecken på att graviditeten fortskrider antar jag. Känns iaf otroooooligt skönt att vara sjukskriven i det här läget. Orkar inget annat än att ligga i soffan och titta på tv :? känns ju "skönt" att fler än jag här i tråden börjar må illa nu :wink:
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

Inläggav Blomman83 » 29 okt 2013, 17:18

FruEriksson: Här ser jag på friends hela dagarna, har redan sett på 2,5 säsonger (liggandes i soffan). Har inte spytt mer än en gång ännu men när jag väl gör så spyr ja ju tills det kommer blod så jag försöker allt jag kan för att undvika att spy :(
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav FruEriksson » 29 okt 2013, 19:31

Blomman83 Usch! Jo jag vet precis hur det är!! Imorgon får jag iaf ha mannen hemma så man har nån annan än djuren att prata med....

Förresten blir jag så J-A förbannad!!!!!!!!! Har mått skit (som ni vet) i flera veckor. Har träffat MVC läkaren och en "vanlig" läkare för att få hjälp. Den "vanliga" läkaren skrev ut tabletter som sedan visade sig vara direkt skadliga att ta vid en graviditet, just därför vände jag mig till MVC läkaren som föreslog postafen (som jag sett att fler andra här äter). Så sagt och gjort, jag köpte dem, läste extremt noga på bipacksedeln att det var ok att äta och har knaprat idag eftersom spyor och illamående blev för mycket. Sen ser jag till min fasa (!!!!) att FASS ändrat rekommendationerna för postafen för bara några veckor sedan och skriver att man i största möjliga mån ska undvika att ta dem vid graviditet (något som alltså inte står på bipacksedeln). Hittade nån sida som pekar på fosterskador hos bebisar vars mammor ätit postafen. Vad f-n liksom?! Ska man inte kunna stoppa i sig någonting utan att behöva lusläsa hela internet?? Man måste väl för sjutton kunna lita på sina läkare/apotekspersonal?
FruEriksson
Stammis

Inläggav BrandNewDay » 29 okt 2013, 19:43

Hej tjejer!
Äntligen har jag hittat rätt och hittat er! :D
Har läst tidigare inlägg och hoppas jag får hoppa in här med er nu!

Jag är 29 år, bor i Stockholm och är gravid i vecka 6! BF 25 juni!
Jag gjorde test för ca 2 veckor sen då min mens var sen och jag hade ömma bröst. Vi är superlyckliga och fortfarande lite chockade.
Jag har berättat för några få nära vänner och ska berätta för mina föräldrar i helgen, det ska bli så härligt! Jag tänkte slå in en liten nalle i ett jättestort paket och skriva "grattis ni ska bli mormor och morfar" och lägga i det :) hade även en tanke på att sätta på ugnen men bara en bulle i och vänta tills mamma skulle fråga "Har du EN bulle i ugnen?" Jag: "Ehm, JAA!!" ;) vi får se...
Alla andra får vänta till vecka 12.

Dagens symtom: ömma bröst, konstant kissnödig, småhungrig hela tiden, uppblåst mage, äcklad av cigaretter och tanken på rött kött (haha).
Brukar dricka mycket kaffe men suget börjar även avta vilket är positivt.
Lite molande värk på morgonen. Sa jag att jag måste kissa konstant?!

Trevlig kväll!
BrandNewDay
Nykomling

BF: 130620

Inläggav LittleOwl » 29 okt 2013, 21:03

God kväll!
Får man vara med och hänga med er?
Är gravid i v 8 med vårat andra barn :)
Är beräknad till 14 juni men det kommer bli tidigare om jag får kejsarsnitt beviljat.
Mår illa som tusan och har fått Lergigan Comp utskrivet som jag knaprar på för att slippa kräkas. Och har redan fått börja med mammabyxor pga svullen mage.
LittleOwl
Nykomling

Inläggav Linduska » 29 okt 2013, 21:04

Underbart skrivet BrandNewDay:-)
Trist med jobbiga symptom men grattis till plusset. Kul med nån från Sthlm. Är vi fler eller är det vi två? Jag har bf 13/6:)
Linduska
Nykomling

BF: 140613
Bor: Sthlm

Inläggav FruEriksson » 29 okt 2013, 21:20

Jag bor också i Sthlm :) eller snarare Nynäshamn!
FruEriksson
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014
Annons: