BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav daisymink » 30 okt 2013, 14:43

Hur går det för dig Eliii? Hoppas du och bebis mår bra!
Användarvisningsbild
daisymink
Stammis

BF: 140623

Inläggav LittleOwl » 30 okt 2013, 14:50

PrinsessanL: Min förra förlossning slutade med katastrofsnitt dvs, från att allt var "lugnt" till att 10 pers kom inrusande slängde runt mig som en trasdocka pga barnets hjärtljud gått ner och jag blev nedsövd och dottern föddes 10 min efter att de kommit inrusande.
Allt blev väldigt traumatiskt för mig och därför vill jag ha planerat snitt och min barnmorska tycker det också.
Jag bor i Stockholms området.
LittleOwl
Nykomling

Inläggav tanniz » 30 okt 2013, 17:52

Har idag varit på vul.. var så orolig för resultatet men det syntes en böna med ett tickande hjärta. Det mesta av oron har släppt och nu känner jag att det bara kommer att gå vägen.

Direkt efter vul ringde jag mvc för att boka in vad man nu bokar in som gravid. Fick hälsosamtal först om två veckor och då är jag i v 11. Var ont om tider pga sjukdom så man funderar ju på hur sent inskrivningen blir... fast det spelar mindre roll för nu har jag sett bönan :)
tanniz
Stammis

Inläggav PrinsessanL » 30 okt 2013, 18:40

LittleOwl - okej, då förstår jag. jag hade ju "bara" akutsnitt, så för mig var det ca 30 min till operationen börja, men det var inte lätt allt de skulle fixa med samtidigt som alla värkar höll på :( ska på ul om en vecka ca, får se vad läkaren säger då, hur det ser ut och prata lite om kommande.
PrinsessanL
Stammis

Inläggav Elvi » 30 okt 2013, 20:56

Ååh, jag gläds så med alla som är med här :D

Har inte riktigt fattat detta än att vi ska ha en till.
Och så konstigt förrästen, imorse när jag böt om från pyjamasen till kläder utbrister min 4-åring: "mamma, va har hänt? din mage är så bullig, är de en bebis i den?"

ja blev helt ställd, skojade bort de. Vill ju inte berätta till barnen än.
Men detta fick mig o tänka mer på dehär, varifrån i hela världen kom den kommentaren?
Vill gärna försöka hålla de hemligt ännu ett bra tag, så länge de går kanske. Bäst o hålla mig borta från svärmor =P hon har specialöga när det gäller sånt här.
Men å andra sidan är de ingen i familjen som tror vi ska ha en till. För senast sade vi att de inte blir fler, så hade vi bestämt. Men men... man ska aldrig säga aldrig =)

Annars så mår ja helt bra, trött som bara den, hungrig hela tiden o spänd i magen. Men enbart lite illamående på eftermiddagen/kvällen. Men är ännu skeptisk till om jag ska slippa de, vore ju för bra för o vara sant.
Har nämligen haft illamående alla tidigare graviditeter som hållit i nästan 2 månader.

Nåja, blev långt dehär :)
Elvi
Alltid online

Inläggav Beccabecca » 30 okt 2013, 21:02

Hej alla!
Jag är inne och kollar lite på Junitråden...är gravid i 7e veckan , men det känns nästan så tidigt att man inte ens vågar skriva det.....
Men så tänkte jag att det är ju nu om någon gång man behöver peppning och folk att snacka med som är i samma situation - skulle det gå dåligt så blir det ju inte värre av att jag var här inne och snackat!

Jag har en dotter på 14,5 månader och på något vis har vi lyckats med konststycket att blir gravida trots att vi typ aldrig har någon "mystid" tillsammans (mannen och jag). Lilla Fröken är nämligen en nattuggla...som dessutom vägrar att sova någon annan stans än bredvid oss i stora sängen......

Detta är min 5e graviditet. Hade 3 missfall innan min dotter kom till världen. Det är inte meningen att ni ska känna er hotade eller nedslagna av denna infon - utan mera att det kan gå bra när man minst anar det!!!!

Bäst vore att slappna av och inte tänka så mycket på det....har försökt men lyckas ej - kanske bättre att få skriva av sig här lite så o då!
Har inte hunnit läsa in mig på tråden ännu - det får bli i helgen när jag har lite mer tid....
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav Beccabecca » 30 okt 2013, 21:06

Oj! hur tar man bort sin gamla ticker...jobbigt att vara 99 veckor gravid!!! :D
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav Saris88 » 30 okt 2013, 21:29

Hej igen!
Var på inskrivning i måndag och tog prover och allt annat som tillhör! Nu börjar det kännas verkligt! Mår väldigt lite illa, typ 5min max 2-3 gånger per dag men inte så att jag skulle behöva kräkas!

jag är hungrig väldigt ofta!

nån mer än jag som varken har ont eller öm i brösten? hade det förra graviditeten men ingeting denna. inte ens större :(

Så kul att det kommer fler gravida till junitråden :) Grattis till plussen :)

beccabecca: va kul att du hitta hit! :) vi har också en dotter på 14,5 månad :)
Bild
BildBild
Saris88
Stammis

Bor: skåne
Status: Mamma till Alicia <3

Inläggav BrandNewDay » 30 okt 2013, 21:34

LittleOwl, H83, LittleLady:
Tack så mycket för infon! Då förstår jag att de gör lite olika och jag tror jag klarar mig utan det första samtalet om ex kostråd osv, det går ju enkelt att läsa sig till!
BrandNewDay
Nykomling

BF: 130620

Inläggav FruEriksson » 30 okt 2013, 23:58

Åååhh måste få klaga lite. Jag mår så fruktansvärt illa!!! Sorry om jag gnäller för er men det är ju inte så många som känner till min graviditet. Glädjer mig jättemycket över bebis men svårt att vara positiv när man varit "magsjuk" senaste två veckorna... Känner mig helt knäckt av detta! Är det någon mer som har värst illamående på kvällarna? Heter det inte MORGONillamående?
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014
Annons: