BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Pricken2014 » 31 okt 2013, 06:40

saris88 jag har heller inte direkt ömma bröst och inte har de blivit större heller! Det var väl det enda symtom jag tyckte var bra och så får jag inte det!

Är nu i vecka 8 (7+5) och det känns som en evighet tills vecka 12+0! Annars tycker jag att tiden flyger förbi men sen jag blev gravid så har allt stannat upp känns det som. Känns bättre att jobba iaf för då brukar dagen gå fort iaf! Men jag är så oerhört trött! Hela dagarna med dessutom. Kan vara pigg en stund efter jag ätit frukost men sen när jag kommer till jobbet så bara dör energin. Och vi ska inte tala om på kvällen! Efter maten så orkar jag bara släpa ut mig till soffan och sätta mig. Fick verkligen ta mig i kragen igår och åtminstone städa toaletterna och idag ska jag dammsuga är det tänkt.

Jag ska ringa och boka VUL nu idag (de hade stängt igår) så hoppas jag med snart får se ett tickande hjärta så nerverna kan lugnas lite!

Till alla ni som mår illa så vill jag bara säga håll ut! Ni fixar det! Jag mår inte illa lika ofta längre. Har annars mått illa sen mensen uteblev! Så känns skönt att slippa det för det mesta på jobbet iaf.

Ha det bra!
Pricken2014
Nykomling

BF: 140613

Inläggav hoppaspaenbebis » 31 okt 2013, 07:34

Vad många vi börjar bli! :) Jag ska på inskrivning nästa vecka och sitter och oroar mig över blodproverna, jag är så himla nålrädd... Annars mår jag småilla hela tiden, och då hjälper det att äta har jag märkt. Inte stekta köttbitar, det är när jag lagar de som jag mår som mest illa (av oset har jag fått för mig), utan typ frukt, godis och mackor. Undrar hur mycket jag har gått upp i vikt redan...
hoppaspaenbebis
Stammis

Inläggav Blomman83 » 31 okt 2013, 09:01

FruEriksson: samma här! Fan va jag avsyr detta! Å hittills har det varit värst på eftermiddagen å kvällen. Men idag vaknade jag vid 6 å spydde allt jag kunde. Fick i mig 3 cm gurka å 30 min senare kom det upp igen. Nu går jag ingenstans utan min spyhink :(
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Eliii » 31 okt 2013, 09:12

Blomman83

Nej det är verkligen ingen upplevelse man vill vara med om, fick total panik. Jobbade sen den eftermiddagen och blödningarna kom bara nån enstaka gång vid toalettbesök och då väldigt små och mörkare och blev till sist bara bruna. Kom mer blödning dagen efter vid toabesök och jag gjorde nr2, men inget efter det, inte ens en småblödning.
Ska till spec. mödravården idag ändå för vanligt besök, så ska jag höra om jag får göra ett vul. Är i vecka 8.
Eliii
Stammis

Inläggav Blomman83 » 31 okt 2013, 10:18

Eiii: Håller tummarna för dig idag. Vore konstigt om de inte vill ta en titt..
Uppdatera när du varit där :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav mly85 » 31 okt 2013, 11:23

Idag går jag in i vecka 7 ( 6+0). Nu börjar illamåendet göra sig mera påminnt. Har vid enstaka tillfällen tagit postafen, men sen läste jag här och på fass att det inte längre rekomenderas till gravida. Hemma går väl illamåendet att hantera någorlunda ( ibland) men nu börjar det bli påfrestande att jaga efter en 8 månaders bäbis medan man har kräket som en klump i halsen allt för jämnan. Ska till läkare på tisdag, hoppas jag kan få något utskrivet för illamåendet. I förra graviditeten mådde jag ila i 5 månader, vill helst slippa det den här gången :P

Inskrivning hos BM blir först i början på december. Jag tackade nej till det enskilda hälsosamtalet. Tycker inte den informationen ger särskilt mycket, allt det kan man ju själv läsa sig till på internet om man vill.
Vi har bestämt att vi vill göra KUB den här gången.

För mig lutar det åt planerat snitt med detta barnet. Min förra förlossning slutade i akutsnitt, och bäckenröntgen visade på något trångt bäcken. Så jag kommer faktiskt inte våga riskera att föda vaginalt med vetskapen om att mitt bäcken är för trångt, vill inte heller riskera att hamna i en sån mardrömsförlossning igen om jag försöker föda normalt och att det sen slutar i akutsnitt. Får ju bara hoppas att läkaren som gör bedömningen också anser att det ska vara snitt. Överläkaren på vårt MVC sa att det inte skulle vara några problem att få snitt beviljat när man dessutom fått snitt på första förlossningen. Får hoppas på det!!!
mly85
Stammis

Inläggav PrinsessanL » 31 okt 2013, 12:13

kul med ett par nya i gruppen, välkommna! :)

Om en vecka skulle det bli ul/vul för mig, men nu ringde min bm och sa att de fått ställa in det nästa fre, men undra om jag kunde komma imorgon redan?! Ja så klart sa ja, får bara lösas helt enkelt. så spännande, men så nervös! jag hoppas verkligen allt är som det ska!!!
PrinsessanL
Stammis

Inläggav Blomman83 » 31 okt 2013, 13:49

Här kommer lite mer klagan.. Jag har fortfarande inte kunnat resa mig upp idag ännu. Å får heller inte i mig nått vidare av varken mat eller vätska. Jisses va tiden kommer gå sakta om detta är min nya vardag :(
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav FruEriksson » 31 okt 2013, 13:53

Blomman83 "skönt" med någon som har likadant och förstår hur det är. Jag har lyckats förflytta mig till soffan och även fått i mig lite frukost, men jag får verkligen kämpa för att inte spy. Det sitter liksom i halsen :( Hoppas för allt i världen att jag inte är en av dem som ska må såhär hela graviditeten.
Det känns nästan "bättre" att bara tillåta sig att spy, så att illamåendet släpper för några minuter iaf :(
Styrkekramar till dig!! Vi tar oss igenom detta!!
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

Inläggav Blomman83 » 31 okt 2013, 14:49

FruEriksson: Helt enig, hur illa det än är å spy så är det en liten lättnad till stunden direkt efteråt då man mår helt ok :) Nu var det dock 3-4 timmar sen jag mådde ok.. Så å ena sidan vore det skönt å få några minuters välmående igen snart, men jag håller fortfarande emot å försöker hindra mig från att spy.. Hinner inte tillverka så mkt magsyra mellan gångerna så det är inte så himla surt iaf.. Beklaga detaljerna å allt klagande, men just nu tycker jag så otroligt synd om mig själv hehe :)

Sist mådde jag sån här från ca v 7-14, nu kom det lite senare (v10) men hoppas det släpper om en kort period, 3 veckor känns omänskligt länge i detta tillståndet.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014