BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Trollmor74 » 05 nov 2013, 16:38

LillaMalin Lergigan comp innehåller koffein och för mig har det funkat super och tröttheten har varit helt överkomlig. Vanlig lergigan innehåller väl inte koffein och jag antar att det är den sorten som ibland skrivs ut som sömntablett?
Så mitt tips är att se till att det är compen du får utskrivet.
/ på besök från maj ;)
Bild
Trollmor74
Stammis

BF: 140510
Status: Väntar på vårt 7:e underverk <3

Inläggav LillaMalin » 05 nov 2013, 17:15

Jag har redan fått berätta för mina barn.. Just av den anledningen att jag inte orkar, ligger mycket i soffan och kanske spyr ibland..

Pratade med vc förut och hon jag pratade med där förstod ibte alls varför bm tyckte att jag skulle äta lergigan? Utan hon pratade om någon annan tablett.. Primperan eller nått hette den..? Någon som hört något om den tabletten?
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav Linduska » 05 nov 2013, 19:27

Hej allihopa!
Jag har mest orkat läsa vad ni har skrivit utan att kommentera själv. Jag har under helgen sovit "middag" tre gånger per dag:) trött är bara förnamnet men i övrigt mår jag bra. Är inte van vid att inte orka göra sju saker samtidigt och har börjat glömma saker. Nån mer?
Jag ska till bm på måndag och undrar om jag inte ska lämna alla prover inför besöket så att alla uppgifter finns där när vi kommer?
Ha det bäst och hoppas verkligen att ni slipper må så illa. Jag kan ta lite av er även om jag känner av det lite på morgnarna men inget i jämförelse med er.
Kram
Linduska
Nykomling

BF: 140613
Bor: Sthlm

Inläggav LittleOwl » 05 nov 2013, 21:02

LillaMalin: primperan ska förskrivas till gravida med stor försiktighet, dvs om inget annat funkar, läs i fass.se för vårdpersonal. Lergigan Comp innehåller koffein och efedrin som motverkar tröttheten och är ofarlig att ta så länge man inte hinkar i sig en massa kaffe också, max 300mg/dag och en tablett innehåller 50 mg.
LittleOwl
Nykomling

Inläggav LittleOwl » 05 nov 2013, 21:05

Saris88: jag har fått både tid för kub-test och rutin ul. Det fick jag för 2 veckor sen. Min bm skickade in alla remisser redan efter jag varit där på hälsosamtal i v 6 :) Är i v 9 nu
LittleOwl
Nykomling

Inläggav Skatten » 06 nov 2013, 11:10

förstagångaren, såg att du bor i Danmark och att alla i DK får nakefoldsul (måste motsvara vårt KUB). Jag arbetar själv i DK och har gjort det i 7 år och faktiskt funderat på att gå till någon bm här, betalar ju skatt och allt i DK så jag borde kunna använda mig av dessa tjänster och tycker att mödravården verkar bra här. Hur gör man för att kontaka någon och evt boka ett ul? Själv får jag betala 2500:- för att göra ett KUB test.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav Blomman83 » 06 nov 2013, 12:15

Skatten: Vi tar KUB på mama Mia kliniken och de tar 1500 för det. Kan ju se om de finns i närheten där du bor? Vi kör till Göteborg å gör det, bor ju i Norge å här är det inte tillåtet (om man inte är över 37 eller har genfel i familjen). Min sambos bror har kromosom fel men det var inte 'nog' för att få lov å göra KUB i Norge, så vi drar till Sverige å gör det.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Beccabecca » 06 nov 2013, 13:03

Hej alla!
Fick äntligen tid på privatklinik, nästa onsdag. Avskyr att gå till sjukhusen där jag har dålig erfarenhet av att göra ultraljud hos okänsliga läkare - usch! Ska till Luleå istället på Läkargruppen Hassel -där är dom super det ser ut som en villa och inte alls ett sjukhus -så skönt!. Då blir mitt VUL i vecka 9 (8+1)...jag är såååååå nervös att hon inte ska hitta någonting (man kan tydligen ha en kemisk graviditet som bara är hormoner som spelar en ett spratt, man har inget foster men kroppen tror det) eller att jag har något litet "riskorn" utan tickande hjärta.....
. Jag har nämligen väldigt väldigt lite graviditetssymptom. Lite ont i magen då och då och fryser mycket och är trött men det är allt. Vet att det kanske låter som drömmen för er som mår dåligt men det oroar mig väldigt mycket. Känner inget alls i brösten och det har jag alltid gjort annars. Tror ni det kan bero på att de är uttänjda efter 1 års amning med lilltjejen? (som nu är 14,5 månader)Någon mer som inte känner något? :?
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav förstagångare » 06 nov 2013, 15:45

Skatten skrev:förstagångaren, såg att du bor i Danmark och att alla i DK får nakefoldsul (måste motsvara vårt KUB). Jag arbetar själv i DK och har gjort det i 7 år och faktiskt funderat på att gå till någon bm här, betalar ju skatt och allt i DK så jag borde kunna använda mig av dessa tjänster och tycker att mödravården verkar bra här. Hur gör man för att kontaka någon och evt boka ett ul? Själv får jag betala 2500:- för att göra ett KUB test.

Tror tvärr inte att du kan få mödravård här, om du inte väljer att gå privat förstås. Man kontaktar sin egna läkare som tillsammans med BM delar på alla besök. Det vill säga man går 3-4 gånger till läkare under graviditeten och 4-6 gånger till BM. Det är läkaren som man ska gå till på det första besöket, och då görs en så kallad "vandrejournal" som alla sen fyller i längs med graviditestundersökningarna. Läkaren skickar in information till det sjukhus man tillhör, och de kallar in till Kub i vecka 11-13 och misdannelsescanning (ert RUL) i vecka 18-20.

Det finns några ställen man kan gå privat, men det är jättedyrt. Antar att du arbetar i Köpenhamn? Kolla med kommunen om du har rätt till någon vård i DK.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav LillaMalin » 06 nov 2013, 20:17

Ja jag läste det! Men inget recept har trillat in till mig idag så jag får ringa vc imorn igen! Trött jag blir! Orkar inte med en dag till i soffan.. Den börjar bli utsliten! Och jag vill orka ta hand om barn och hem.. Usch.. Känner mig helt värdelös :(
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014