BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Eliii » 06 nov 2013, 22:41

Inte varit här inne på ett tag, har väl för mycket annat för mig.. hehe
Är iaf så glad sen förra VUL att där var ett hjärta som pickade på och plutten växer som den ska :D lycka!
När jag nämnde det med blödningen på spec. mödravård, så var det inget tvivel på om jag skulle få göra ett VUL och det känns skönt!
Känns lite som en "familj" där inne, trots jag bara varit där 2 gånger än :) man blir verkligen så väl omhändertagen och alla bryr sig, precis så det ska va! Fick även veta att om det var fler gånger som jag kände mig orolig eller så, så var det bara att ringa in och få en tid.
Var bara positiva besked och positivt omdöme där den gången, så jag var på så gott humör att jag åkte in på närmsta köpcentret och köpte lite saker till plutten, visst tidigt, men såå glad :D
Tack till er som brytt sig om och frågat hur det är, det värmer!
Kramar till er juni-mammor :)
Eliii
Stammis

Inläggav förstagångare » 06 nov 2013, 23:02

Tack för välkomnandet :).Har inte hunnit läsa igenom alla 38 sidor än men ska nog göra det för att lära "känna" er lite.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav littlelady » 07 nov 2013, 10:04

Eliii, så härligt med goda nyheter! :) Mysigt att handla till den lilla.

Mitt första UL kommer ju vara KUB så efter det ska jag nog köpa något också. Sen efter RUL blir det till att kolla in syskonvagnar, åh det känns mycket mer på riktigt när man köper de första sakerna!

Är nu i vecka 8 och illamåendet har släppt men jag är så kolossalt trött!!! Efter lunch är jag helt färdig och jag somnar i soffan varje kväll. Inte lätt att orka med en ettåring när man är så här trött men förhoppningsvis blir man piggare snart.
littlelady
Stammis

Inläggav LillaMalin » 07 nov 2013, 10:41

Ringde vc idag igen. Sköterskan sa åt mig att det stod i min journal att JAG ville ha primperan! Nähädu sa jag! Det var sköterskan jag pratade med häromdagen som ville att jag skulle ha dom! Jag bad om lergigan comp. Så nu lade hon in att jag ville ha dom så skulle doktorn kolla om jag kan få dessa istället. Kanske man kan bli hjälpt nån gång :(
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav Skatten » 07 nov 2013, 13:23

Tack för ditt svar förstagångaren! Blir troligtvis inte aktuellt med Danmark då. Jag ska kolla upp lite mer med var man kan göra KUB, tog bara det ställe vi varit på tidigare och jag kände till.

Beccabecca, det är mycket möjligt att du inte känner i brösten eftersom det inte är så länge sedan du slutade amma. Vid min första graviditet så kände jag mycket i brösten, ett av min första tecken. Andra graviditeten kände jag knappt något, då var det ca 8 månader efter jag slutat amma. Nu känner jag betydligt mer igen och det är 1 ½ år sedan jag ammade.

Vad skönt att allt känns så bra Eliii! Roligt att köpa lite till den lilla och det blir lite mer verkligt. Tror först jag förstår när jag fått se det lilla pyret i magen. Men väntar nog till att köpa ngt till efter RUL. Har det mesta till en flicka och de stora grejerna har vi som syskonvagn mm.

Tröttheten och illamåendet är nästan borta för min del nu, så skönt! Känner mig betydligt piggare och har mer energi och somnar inte när barnen nattas :)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav littlelady » 07 nov 2013, 13:32

Beccabecca, när jag väntade mitt första barn hade jag nästan inga symtom alls. Hade lite molvärk och magen växte men det var i stort sett allt, kände ingenting i brösten men märkte att de blev större på slutet. Nu andra gången har jag varit lite illamående, haft molvärk och är fruktansvärt trött men ingenting i brösten denna gång heller (än så länge). Tror helt enkelt att det är så att varje graviditet är olika och man kan känna på ett sätt ena gången och på ett annat andra.

Vi ska nog vara försöka vara glada att vi mår bra (även om jag vet att det är svårt att inte oroa sig). :)
littlelady
Stammis

Inläggav Beccabecca » 07 nov 2013, 14:37

Tack Little Lady och Skatten för Feedback! Betyder mycket! Har faktiskt mått lite tjyvtjockt nu de sista dagarna...inte så kul när det väl är så...
Har ju i alla fall fått ett VUL nu på onsdag - då är jag vecka 8+1...
Blir skönt att få veta. Finns där inget ska jag i alla fall dricka ett glas vin och träna hårt tills jag blir snygg o smal OCH njuta av den lilla dottern som jag faktiskt har (även om hon är lite svårnjuten just nu - har värsta trotstiden just nu...

Elllii - jag har följt din vånda här i tråden innan - sen var du inte här på ett tag så jag befarade det värsta! Vad GLAD och Rörd jag blev när du skrev att hjärtat tickade på den lilla! Underbart! Då går det säkert bra! Jag pratade med en gynekolog (Lennart Blomqvist) som forskar på missfall mm han sa att han hade undersökt så många (500 mammor i hans studie) och i de fall där han sett ett levande foster/embryo i vecka 7 så gick det nästan alltid bra! Han menade att när man har MA senare är det ofta egentligen före vecka 7 det händer. Denna uppfattning delas ju inte av alla men han är en av de forskare som forskat mest på missfall och anledningar till detta. Tänkte det kunde vara lugnande för er att veta!

Måste bara berätta att i morgon ska jag och min sambo åka och ta in på hotell medan min sambos mamma tar hand om vår dotter. Det är första gången vi lämnar henne över natten. Ni som har små barn fattar nog hur underbaaaart detta ska bli...jag vill bara soooooova! Och kanske äta en mysig måltid ute. Men mest bara njuta av att inte bli väckt! Bara jag nu kan sova....vore ju typiskt om jag vaknade typ vid fem!

kramar till er alla!!
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav amonette » 07 nov 2013, 18:49

Här är en till som mår illa och är supertrött. Jag går och lägger mig vid 19.30 varje dag. Är jag uppe längre blir jag kolossalt illamående. Det är riktigt hemakt. Jag äter postafen och har sea-band. Det har mildrat illamåendet, men nu idag har jag mått skit. Funderar på att testa lergigan istället. Någon med erfarenhet, hjälper det bra?

I och med att jag mår som jag gör kan jag inte glädjas av graviditeten vilket känns så himla tråkigt.
Bild

BildBild
amonette
Alltid online

Bor: Vaxholm

Inläggav förstagångare » 07 nov 2013, 20:22

Jättetrött här med. Upp varje vardag 6.15, 7.15 ska min flicka och jag vara hos dagmamman och 7.30 går bussen till tågstationen, åka tåg till jobbet i en annan stad, jobba 9-16, sen hem igen och hemma 17.30...sover oftast i tåget på morgonen och eftermiddagen, men det blir ju inte mer än 20 min per väg...
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Eliii » 07 nov 2013, 21:01

beccabecca , kändes bra att läsa ditt inlägg..
Visst som du också skriver kanske det inte helt stämmer med hans forskning, men till viss del gör den nog det ändå :) vill tro det iaf, är själv i vecka 9 nu och nästa vecka blir det inskrivning på MVC, känns ännu mer verkligt när allt flyter på :)
Eliii
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014