BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Monica2014 » 01 okt 2013, 21:30

Hoppsan, jag var i London över helgen och nu har ju hunnit skriva massor :)

Taste: vad kul att vi bir nära varandra! Jag och min man bor i Årsta, så vi valde Gullmarsplan för att det känns smidigt att kunna promenera dit, samt att vi hittade bara positivt om det när vi googlade lite. Så jag håller tummarna för att det känns bra när vi ska dit nästa fredag!

Ang kubtest så har vi diskuterat det fram och tillbaka. Jag vill, egentligen mest för att verkligen få se det lilla livet och känna at det är på riktigt, medan min man är mer skeptisk. Vi tänker diskutera det med barnmorskan och höra vad hon tycker. Jag tycker att om ni vill så ska ni så klart göra det!

Blomman83: Hihi, ja det var kärleken som förde mig hit. Vi mötte varandra på en semesterresa 2006 och 2008 flyttade jag hit till Stockholm. Sedan dess har jag bl.a. fått en kandidatexamen i journalistik på en högskola här, så jag var tvungen ”bli helsvensk” ganska direkt ;) Låter väldigt idylliskt med hus i Geråker! Vi drömmer också om ett hus, fast i Stockholm, och har en plan på att skaffa det om ungefär 5 år (när man förhoppningsvis har två barn, hihi).

Angående svensk eller norsk förlossning väljer jag att tro att det blir lika bra vilket som – jag litar på den svenska sjukvården också! Och även fast man får mer föräldrapengar i Norge tycker jag det är mycket mer värt (för oss!) att man kan vara hemma med den lille längre här. Sedan måste jag säga att jag inte har super bra koll på hur det skiljer sig åt mellan länderna, jag har ju inte bott i Norge sedan jag var 20 – och då var jag noll intresserad av graviditeter och förlossningar :p

Gud skulle kunna skriva hur mycket som helst, det här är ju så nytt och spännande! Ska bespara er mer läsande, men fliker in att jag mår bra i stort men blir illamående från och till – särskilt på kvällarna. Hur mår ni?
Monica2014
Nykomling

BF: 010614

Inläggav taste » 01 okt 2013, 23:31

Monika: Vi bor också i Årsta så vi kanske har sprungit på varandra utan att veta om det! Världen är bra liten. Lika gamla och bf nästan samtidigt! :)

London lät fantastiskt! Jag känner mig så himla trött på kvällarna, men lyckas inte somna pga att jag måste gå upp och kissa flera ggr innan jag lyckas somna! Något som känns igen? Inget illamående så det känns skönt!

När började ditt illamående? monica2014
taste
Nykomling

Inläggav Monica2014 » 02 okt 2013, 06:56

Nä vad roligt, taste! Då kanske vi kan ta en fika så småningom :) Jag tycker ha känt lite, lite illamående sedan redan innan jag visste att jag var gravid, men de senaste 3-4 dagarna har det kommit illamående-"attacker" som varar i ett par minuter ett par gånger per kväll. Fick inget igår dock :)

Känner igen att jag redan är mer kissnödig, förut var jag aldrig tvungen gå på toa under natten - men nu vaknar jag alltid en gång per natt för att jag måste kissa. Och jobbigare blir det väl ;)

I övrigt är jag SÅ hungrig! Om jag låter det gå för längen mellan målen blir jag plötsligt helt desperat och måste äta nu - nu -nu! haha, så konstigt detta.
Monica2014
Nykomling

Inläggav MrsLi » 02 okt 2013, 07:24

Hej tjejer! Tror mitt inlägg försvann, så jag skriver igen :)

Plussade i lördags och har bf den 8 juni! Det är vårt andra barn, vi har sedan tidigare en son på 1,5 år.

Det tog oss två år att bli gravida med sonen, och denna gång tog det "bara" tre månader. Vi är så glada att vi slapp en lika lång resa denna gång :)

Det enda jag känt än så länge är molvärk och en krypande känsla i nedre delen av magen :) Förra gången slapp jag illamående, hoppas slippa denna gången också. Om min beräkning stämmer så är jag i vecka 4+2 idag.
Användarvisningsbild
MrsLi
Nykomling

BF: 140608

Inläggav Monica2014 » 02 okt 2013, 19:18

Grattis MrsLi! Skönt att du slapp illamåendet förra gången. Mitt illamående är absolut överkomligt än så länge, så jag blir nästan glad varje gång det kommer för då känns det ändå som att allt står rätt till :p hehe, lite knäppt kanske.
Monica2014
Nykomling

Inläggav taste » 02 okt 2013, 23:11

monica2014 Ja, eller hur! :)

Det där med hungern har blivit lite bättre för mig och illamåendet lyser med sin frånvaro! Kände mig "som vanligt" idag och började fundera om det var något fel på de 3 SENASTE testen jag gjort som sa att jag va gravid.. Hahah. Knäppis som jag är så gick jag och köpte ett till för säkerhetsskull. Och ja, jag är gravid. Nu måste jag sluta tvivla på det! :)

GRATTIS MrsLi! :)
taste
Nykomling

Inläggav MrsLi » 03 okt 2013, 08:47

Tack :)

Ja ibland så VILL man nästan känna illamående och symptomen för att man skall förstå att man är gravid :)
Användarvisningsbild
MrsLi
Nykomling

BF: 140608

Inläggav Saraaa88 » 03 okt 2013, 09:56

Är fan i chock just nu...
Jag har hela tiden tänkt att det kanske är jätte svårt att blir gravid. Både jag och min kille har sedan vi blev tillsammans (för 2 år sen) sagt att vi vill ha barn före vi är 30 år. (Jag är 25 och han är 26) Jag har ätit p-piller sen jag var 18. Och senaste året har mensen varit väldigt oregelbunden, det kunde gå flera månader utan att den kom. Detta har jag oroat mig för ganska mycket, har liksom fått för mig att jag kanske inte kan bli gravid. Den 28/8 bestämde jag mig för att sluta med p-pillerna och se om mensen kom tillbaks då. Jag pratade förstås med killen och han var med på det. Jag var säker på att OM jag nu mot förmodan skulle bli gravid så skulle det ta minst ett år, trodde liksom menstruationsprocessen skulle behöva komma igång och så efter pillerna.
Igår gjorde jag ett grav.test, och det var positivt (!!) Jag trodde ändå inte på det helt o hållet så jag gjorde ett nytt test imorse med clear blue där man även ser antal veckor. Det stog Gravid 3+ (!!) Herre gud... Jag måste alltså blivit gravid i princip direkt efter jag slutat med p-piller.

Jag blev helt chockad, min puls rusade iväg, nervöst och helt ofattbart. Men nu har jag börjat lugnat ner mig. Jag hoppas verkligen allt går som det ska nu och att vi får en liten bebbe i juni 2014. Tänk vilket mirakel!
Saraaa88
Stammis

Status: Mamma till älskade Tyra född 141217

Inläggav Blomman83 » 03 okt 2013, 16:18

Saraaa88 och MrsLi: Stort grattis och välkommen i gruppen :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav taste » 03 okt 2013, 17:13

Grattis till dig också saraaa88!
Chocken tar ett tag att smälta! ;)
taste
Nykomling