BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Blomman83 » 12 nov 2013, 16:01

Vi tog reda på det förra gången. Fick tidigt höra att han trodde det var en flicka men att det var så tidigt att det lika gärna kunde gömma sig en snopp där så vi skulle inte gå hem å måla barnrummet rosa riktigt än. Nästa ultraljud var RUL å då såg de en snopp, klart och tydligt :) Denna gången... Hm, jag VILL ju såklart veta, men samtidigt måste jag nog likaställa tankarna. Innan ville jag ha en av varje, med andra ord en flicka denna gången. Men så har jag mer å mer börjat tänka på att det kanske är roligare för sonen å få en bror? Så hur ologiskt det än låter, så hade jag först dåligt samvete för att jag önskade en flicka, så när det blev ändrat så fick jag dåligt samvete för det med.. Herregud, sådär hade en karl aldrig tänkt!! Tror det är lika bra å bara ta reda på det å gilla läget :) Särskilt när man börjar känna sparkar, då ville ja veta om det va en kille eller tjej som sparkade mig :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Saris88 » 12 nov 2013, 21:06

Fast vi kollade vid RUL v18 och de sa att det var en tjej så trodde jag hela tiden att det var en pojke! Alla sa att det är en pojke! Hade pojkmage & hjärtljuden låg på 135. Så enligt myterna skulle det vara en pojke. Vid ul v32 kollade vi igen och det visade en flicka så vi köpte lite flickkläder men på förlossningen när hon kom ut så var jag tvungen att kolla så hon var en flicka! Haha! Nojig haha!! Men man har ju hört att död kan se fel ;) men vi ska nog kolla ändå!
Bild
BildBild
Saris88
Stammis

Bor: skåne
Status: Mamma till Alicia <3

Inläggav Elvi » 12 nov 2013, 22:12

Grattis till de nya i gruppen =)

vi har inte kollat kön på nåt av barnen, tror inte vi gör de nu heller.
Fick först två tjejer och sen sonen. Med sonen var jag bombsäker på att de är en pojke från den dag jag kände sparkarna. De var en STOR skillnad på hur de varit när jag väntat tjejerna. Dom var liksom lite mildare o snällare med sina sparkar o rörelser. Sonen var rejäl, tog ut svängarna och de gjorde ordentligt ont många gånger och syntes tydligt utanpå magen med.
Så var de iaf för mig =)
Och de där med pojkmage och brunt sträck rakt över magen, de hade jag när jag var gravid med tjejerna =P

nu går ja bara o väntar på torsdag....
Elvi
Alltid online

Inläggav Beccabecca » 13 nov 2013, 23:04

Hej tjejer! Trodde jag skulle säga farväl till Er här idag för jag gjorde VUL och gyn sa att den var för liten o att det inte fanns någon hjärtaktivitet. Klart blev jag besviken men var ändå förberedd då jag inte känner något. Hon skickade mig direkt till sjukhuset för att få tabletter så det kunde stötas ut. Hon sa att de skulle Dubbelkolla mig där med. Jag kollas av en ung tjej som efter att hon tittat ett tag säger att hon behöver hämta sin överordnade. Han kommer och tredje VuLet görs. Han säger :. Ja du har rätt till henne. De vänder sig till mig o säger de inte vill ge mig piller för eftersom de tycker sig se hjärtverksamhet. Och att den ser ut att vara bara ca 5-6 veckor inte 8+ 0. Fattar inget! Ska tillbAks om en vecka... Så jag hänger här ett slag till....verkar dock mkt konstigti isåfall skulle gravtestet visat positivt barA efter en vecka! Ska väl inte gå!?! Vilken tumult det blev idag. Helt slut efter denna konstiga dag.
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav Blomman83 » 14 nov 2013, 01:15

Beccabecca: Usch så tråkigt! Jag vet precis hur det känns. Graviditet nr 2 för mig var likadan. Kom in på VUL i v 7 och fick besked om att det inte såg helt bra ut men att jag skulle komma tillbaka en vecka senare (men nog förbereda mig för att det inte går vägen). En vecka senare var det fortfarande inget hjärta som slog (fick tidigt ul pga missfall tidigare) så han skickade mig till sjukhuset direkt för å få tabletter. Väl där såg de något men inte en graviditet som var så långt gången som jag menade att den var utifrån sista mens. Överläkaren kallades in och nytt VUL. De ville inte ge mig tabletter ännu utan tog blodprov och jag skulle komma tillbaka 3 dagar senare. Hoppas ditt utfall blir bättre än mitt, blodproverna visade att HCGn hade då börjat sjunka och på ultraljudet på återbesöket såg man bara en suddig smet. Men jag hade fortfarande alla symptom kvar å spydde å så..

Jag var väldigt säker på när ägglossningen var (testade med äl tester) och jag fick pos gravtest ca 12-13 dagar efter det. Så jag visste innerst inne att jag inte kunde vara kortare gången än vad man räknade med enligt sista mens. Man försöker ju hålla hoppet vid liv men jag visste nog redan efter första ultraljudet att det inte skulle gå vägen.

Tänker på dig, vet att denna veckan du har framför dig nu är hemsk. Hoppas att det faktiskt går bra ändå, att de ser hjärtat slå är ju verkligen något positivt, bygg dina förhoppningar på det! *Kram*
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Skatten » 14 nov 2013, 10:59

Tänker på dig Beccabecca och håller tummarna för att det ska visa vara sig positivt trots allt. Kan tänka mig att dagarna fram till svar blir väldigt jobbiga, men som Blomman83 skriver så håll hoppet uppe och vi finns ju här om du behöver skriva av dig.

Vi har fått flytta vårt KUB en vecka fram eftersom vi spontant bokade en resa som blev just den veckan vi skulle ha KUB. Blir härligt med sol och värme och jag hoppas att det ger en massa energi till vintern :)
Känner att jag inte riktigt vill berätta om graviditeten förren vi varit på ul för att vara säker på att det är något där. Mina föräldrar vet och min syster ska jag berätta för i veckan, är ju snart i v 12! Men vi bor långt ifrån varandra och har inte daglig kontakt så därför har det varit lätta att inte berätta ännu.

Jag är också väldigt nyfiken på vad det blir för kön, trots att jag egentligen skulle kunna hålla mig, men aldrig min man :) På måndag ska jag på inskrivning till BM så då borde jag ju få en tid för rul.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav BrandNewDay » 14 nov 2013, 12:44

Hej allihop!

Nu är det ett tag sen jag var inne här. De senaste två dagarna har jag varit hemma från jobbet pga att jag mått jäkligt illa. Jag spyr inte men illamåendet sitter där och irriterar konstant och det är svårt att dölja på jobbet att jag mår så dåligt!
Mitt jobb är vanligtvis också väldigt stressigt (jobbar som projektledare inom event) och jag är rädd att stressen ska påverka mig negativt.

Hur funkar det för er andra med jobbet? Har ni svårt att dölja att ni mår dåligt?

Känner mig också lite nedstämd idag och får dåligt samvete för allt! :roll: Det kanske är hormonerna tänker jag, eller att jag vanligtvis är så lojal och nu känns det som jag "skolkar" för att jag inte kan sjukanmäla mig på ärligt vis och berätta vad det är.
Känns heller inte som att min kära sambo fattar att jag mår så illa och att jag måste påminna om det gång på gång. Irriterande.

Kramar till er!
BrandNewDay
Nykomling

BF: 130620

Inläggav Beccabecca » 14 nov 2013, 15:12

Hej!tack Blomman och Skatten för respons! Betyder mkt att få dela detta med Er som förstår hur det känns. BND! Jag tror det är vanligt att killarna inte inser vad vi går igenom! Jag hade iallafall varit betydligt mera lyhörd och omtänksam om jag varit partnern ! Typ te på sängen o fotmassager...jämt! Men tyvärr måste man påminna dom! Men påminn fastän du blir irriterad- man blir ännu mer irriterad annars!! :evil: :D
Beccabecca
Stammis

Bor: Fjällen
Status: Har en liten flicka

Inläggav NEENAW » 15 nov 2013, 00:29

Hoppas allt går bra för dig Beccabecca!! Har mitt första ultraljud den 13:e december, längtar massor!
Jag hade själv två dagars ledighet från jobbet som började och slutade i magsjukans tecken för både mig och sambon, suck :( Var jätteängslig, fick inte i mig någon mat alls, dock lite vatten imellanåt. Nu kan jag vara döhungrig men blir så mätt att jag är illamående efter bara två tuggor. Känner mig uppblåst, spänd och rapig hela tiden. vet inte vad jag ska göra för att få det att gå över. Om jag inte äter så mår jag illa och så fort jag ätit mår jag illa. Tycker synd om er som haft det värre än såhär i veckor redan!
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav Skatten » 15 nov 2013, 09:34

BrandNewDay vad jobbigt att du mått så dåligt! Jag har mått illa från v 6-9 men har kunnat hantera det och jobbat. Vissa dagar har det varit jobbigare och varit lite tufft när man haft möten, har försökt undvika att boka in saker på morgonen och förmiddagen innan lunch då det varit värst. Förstår att du blir irriterad på din sambo. Mina hormoner är också helt ur spel och känner mig så tråkig och inte alls som den jag egentligen är. Har visserligen varit ganska nedstämd i början av mina graviditeter. Tror det beror på den förändring som sker med kroppen och att man mister kontrollen. Jag mår bäst av att vara aktiv och röra på mig och får jag inte göra det går det ut över mitt humör, och graviditeten hindrar ju en del från den träning man är van vid. Ja ja, ganska basala problem men dock... ska ju vara lycklig att man kan bli gravid och få det bästa i livet :)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014