BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav mly85 » 28 mar 2014, 14:22

skatten men eller hur, så himla skoj är det inte att flänga runt på massor utav läkarbesök, sjukgymnastbesök osv. Har ju tillräcklig ont för att oftast inte vilja lämna huset oftast. Är väldigt glad att jag fick en second opinion av gamla läkaren.

Jag håller med dig i att det inte bara är muntert den här graviditeten. Jag har varit väldigt deppig större delen av tiden, jag hoppas sol och vår ska kunna bidra med lite gladare humör!
Längtar något enormt till sommaren, att få tillgång till sin kropp igen, inte känna sig så stor och otymplig längre. Att få mer energi till dottern och min sambo och nya bäbisen. Men snart så, tiden går ju faktiskt väldigt fort. 12 veckor kvar, det fixar jag!
mly85
Stammis

Inläggav förstagångare » 28 mar 2014, 19:21

Var till förlossningen idag...blödde lite på morgonen och ringde in. Kom överens om att om det fortsatte att blöda så skulle jag ringa igen. Det gjorde det och jag tyckte heller inte att det var så mycket liv i lillebror som det brukar vara, så jag åkte in på kontroll.
Väl där så blev ju lillebror hur livlig som helst, när ctg-strimmeln kördes. De kunde inte var blödningen kom från, men troligtvis något lite blodkärl. Allt såg fint ut iallfall
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Blomman83 » 31 mar 2014, 17:25

Förstagångare: Va skönt att det inte var något med bebis eller start på förlossning. Å bra att de tar en på allvar å faktiskt tar in å checkar.

Jag har en sån lustig känsla av att bebis i magen inte kommer att vara där så länge som vi räknar med.. Tycker magen har sjunkit och jag har nedtryck med jämna mellanrum. Igår kväll hade jag sån molande värk, som mensvärk men som kom och gick. Å det helt utan att jag ansträngde mig, jag hade tom lagt mig.. Men jag somnade och har jobbat 8-13 idag som vanligt, inte märkt nått av detsamma. Alltför tidigt å komma redan nu, sån tar jag det ännu lugnare än jag gjort tidigare.

Imorgon ska jag på samtal med sjukhuset å gå igenom förlossningen med sonen å hoppas på å få lite svar eller iaf mer info/klarhet.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Skatten » 31 mar 2014, 22:33

Vad bra förstagångaren att du fick det kollat och allt såg bra ut! Kan tänka mig hur orolig man hade varit själv.

Blomman83, jag kände liknande för 2 veckor sedan och var livrädd att något skulle starta för tidigt. När jag var gravid med nr 2 var jag övertygad om att hon skulle komma tidigare och rätt mycket tidigare. Kändes annorlunda i magen den gången. Jag gick över en dag... Först födde jag 1 v innan bf.
Det kan ju vara att din lilla bebis lagt dig längre ner och därmed känslan. Jag kan också känna lite mer tryck långt ner i bäckenet och speciellt när lillen rör på sig. Hoppas så att han kommer lite innan men stannar minst en månad till, vill inte behöva stanna på sjukhus och vill att allt ska vara klart. Men det är väl bäst att inte hoppas på något utan utgå från bf datumet... Tyckte att jag gått över tiden sist när jag hade en vecka kvar till bf :-) idag har jag exakt en månad kvar att jobba och sen är jag redo och ska njuta!
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav förstagångare » 01 apr 2014, 09:29

Idag ska vi se lillebror igen, blir spännande :).
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Inläggav Skatten » 02 apr 2014, 20:43

Vad kul förstagångaren, Hur var det? På måndag ska vi på kontroll och sen ska jag shoppa loss och rensa om det visar sig att det fortfarande visar sig vara en pojke, har inte riktigt kunnat vara övertygad :-)

Igår började jag på vattengympa för gravida och ska gå där en månad. Det var så skönt att kunna röra sig helt obehindrat och verkligen ta i i träningen utan sammandragningar eller något som kan skada bebisen eller mig. Har till och med lite träningsvärk idag, underbart och saknat! Kan verkligen rekommendera det om ni har lust att göra någon form av träning nu mot slutet.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav förstagångare » 03 apr 2014, 08:56

Lillebror låg och sprattlade som han skulle :). Han väger lite under medelvikt, 18 %, så han vägde 1338 g nu.
Den dumma muskelknuten hade flyttat på sig, så nu säger läkaren att det nästan 100 % säkert blir kejsarsnitt :(. Muskelknuten blokerade utgången. Vill inte.
Nästa scanning om 4 veckor så får vi se om det har ändrat sig. Om inte, så föds lillebror i vecka 39 med pks.
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Inläggav Eliii » 05 apr 2014, 19:44

Tänkte höra med er här..

Sitter och försöker förstå mig på det hära med föräldrapenningen och blir aningen knäpp på allt.

Har lämnat in moderskapsintyget till FK och börjat kolla på vilka dagar jag och sambon ska ta. Men kommer nu till det lite mer svåra..
Jag jobbar nämligen bara timmar, men enligt fast schema (har gjort i 5-6 mån), så undrar jag hur man ska skriva på årsinkomst och så..??
Skitsvårt att veta!

Ska man förresten göra mer än lämna in moderskapsintyget och ansöka om de dagar man ska vara hemma?

Allt är bara så nytt och börjar stressa mig en del nu, så hoppas någon här kan hjälpa mig :)
Eliii
Stammis

Inläggav Skatten » 07 apr 2014, 19:54

Idag var vi på ultraljud för sista gången och fick se bebisen igen och det är fortfarande en pojke :-). Mest för att se tillväxten och att moderkakan flyttat sig. Allt såg fint ut och moderkakan låg inte alls vägen, huvudet ligger långt ner och det ska inte vara några problem vid fl. Tillväxten var också bra och han ligger nu på +5,9%, väger drygt 2000g. Vår flickor har legat lite under och bm tyckte att kurvan planat ut lite nu men det har tagit sig bra. Får se om vi får en stor kille, men hon beräknade till ca 3700g, vilket är stort jämfört med våra tidigare (2870 & 3120g) :-) Känner själv att jag har mycket bebis i hela magen och inte så mycket plats till annat.

Snart bara 1 1/2 månad till BF och jag längtar så!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig Eliii då jag jobbar i Danmark och har gjort det varje graviditet, därmed har jag ingen kontakt med försäkringskassan, vilket jag kanske ska vara tacksam för. Hoppas det ordnar sig för dig.

Jobbigt att det med så stor sannolikhet blir ks förstagångaren när du gärna vill föda vaginalt, men bra att dem har koll på det och inte tar några risker. Hoppas också att han växer till sig lite, men är ju en del veckor kvar, du får kanske ta ett mellanmål extra om dagen för att hjälpa till lite.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav NEENAW » 08 apr 2014, 09:38

Jag har inte en susning heller om hur fkassan fungerar. Här verkar det som om det mesta sköts automatiskt. Måste dock ansöka om barnbidrag, är det samma i Sverige?
Försökte ringa och sjukanmäla mig igår, har en jobbig förkylning och kände mig väldigt svag och kraftlös, men det gick dom inte med på! "Så du har helt enkelt en förkylning? Du kan inte sjukanmäla dig för en förkylning. Du får komma in och jobba, så bedömer vi om du är sjuk eller inte." Trodde jag skulle grina. Idag börjar jag kl 14, vill verkligen inte. kan inte sova pga mina dumma ben. Har bokat tid med min GP, hoppas dom har något glidlakan eller dylikt eller bara sjukskriver mig rätt upp och ner så kan jobbet skita sig i näven. Ursäkta språket.
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014
Annons: