BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Saris88 » 23 apr 2014, 13:05

Usch va jobbigt med foglossning! Har turen än så länge och har sluppit! Är väldigt aktiv av mig men har de senaste dagarna haft mer sammandragningar men inget som gjort ont. Fixar och donar i trädgården så nu är gräset klippt & luftat. Och planterat massa växer! Till helgen ska vi dock fylla rabatten med sten men det går säkert det med :)
Jobbade sista dagen i fredags så nu blir det till att fixa massor innan lillan kommer. För sen ska det mysas!

Har bokat tid till fotvård & frisören så man är fin när det är dax ;)
Ska snart börja tvätta bebiskläderna den får man ta tag i bb-väskan!

Vi har även beställt vagn. Blev en Emmaljunga double Viking :)) har ni handlat allt inför bebisen ankomst?
Bild
BildBild
Saris88
Stammis

Bor: skåne
Status: Mamma till Alicia <3

Inläggav Skatten » 24 apr 2014, 11:33

Bettan84, det blir bättre efter fl så håll ut! Även om jag är aktiv så saknar jag att kunna ta i ordentligt och känna mig trött efter ett pass, men jag ska ju vara glad att jag kan röra på mig. Jag har inte packat bb väskan ännu. Känns som jag skjuter på allt till det att jag är ledig från den 1 maj, men hela den helgen har vi gäster och kalas så det blir väl först där efter. Blir lite stressad över att inte ha fixad så mycket, man vet ju aldrig när bebisen kommer. Har tvättat några bebiskläder så jag har iaf till den om den skulle komma tidigt, men tvivlar på det. Sängkläder ska fixas, vagga bäddas, skötbord plockas ner och lite sånt.

Saris88, härligt att du mår så bra. Har också fixat i trädgården men det är lite jobbigt att plocka ogräs med en stor mage och dålig ställning :) När är det du har bf? Såg din mage i en annan tråd och den ser liten och nätt ut, skönt för dig. Min är hela tiden stenhård och stor tycker jag (ska lägga ut ny bild). Du skrev tidigare att du skulle på tillväxt ul, var din dotter liten när hon föddes? Är det hos Barnmorskegruppen Öresund du går? Går där med fast i Vellinge och på vattengympa genom dem.

Läste mina förlossningsberättelser här om dagen och det var ganska kul att tänka tillbaks och veta att man snart är där. Låter ju så enkelt och nästan smärtfritt när man läser det, men så är det ju inte. Har ni börjat funder/skriva fl brev? Jag har börjat och tänkte gå igenom det med bm på måndag.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav mly85 » 24 apr 2014, 12:43

Igår var vi på UL för kontroll av moderkakan. Allt såg bra ut, och lillebror är fortfarande en lillebror så nu vågar jag lita på det och köpa lite mer kläder osv till lillen. Lillebror räknades ut att väga ca 1700 g nu och ligger -5% , ska bli spännande att se om han blir mindre eller större än sin storasyster :)

Foglossningen fortsätter plågas, har även fått mycket smärtor i rygg och ben. Får typ kramp i ryggen när jag försöker vända mig om i sängen, så tröttsamt med alla dessa krämpor. Är inte aktiv alls, är nöjd om jag orkar underhålla min 14 månaders under dagarna ;)

I natt vaknade jag av att det knäppte till i magen, blev livrädd att det var vattnet som gick men somnade lugnt om. Har dock haft rätt vattniga flytningar under förmiddagen, men det avtog fort. Luktade inte fostervatten så känner mig inte direkt orolig. Skulle det återkomma så får jag ringa in och kolla läget helt enkelt.
däremot har jag åkt på svampinfektion efter svampinfektion den sista tiden, har använt canesten kräm men är lite försiktig då de ju ändrat info för gravida. Har många år med eländiga svampinfektioner i bagaget så kan ju alla tips och trix men inget hjälper ju. Blir symtomfri någon dag sen är det tillbaka igen. Blir tokig. Någon med samma problem?
Ska till bm imorgon, får rådfråga henne om vad jag ska göra, är ju ändå 8 veckor kvar att stå ut..
mly85
Stammis

Inläggav Skatten » 25 apr 2014, 08:59

mly85, jag kände samma, trodde inte riktigt att det var en lillebror förren vi var på ul igen och fick det bekräftat på nytt, sambon frågade också flera gånger. Innan dessa köpte jag inget, men nu har jag handlat några uppsättningar, men måste köpa mer. Spännande att se hur stor bebisarna blir, vår låg på nästan +6% medan flickorna legat på minus vid samma tid. Vad vägde din dotter när hon föddes?

Flytningarna kan ju ändra sig lite och kanske det beror lite på din svamp med. Jag hade väldigt vattniga i slutet av min förra och trodde att det var vattnet. Jag har sovit ganska oroligt i natt och varit upp och kissat 3 gånger! Brukar bara vara en gång. Kände lite annorlunda känsla i magen med, men var inga problem att somna om. Nu är det verkligen nedräkning på jobbet för min del, jobbar bara fram till onsdag nästa vecka. Ska bli så skönt med ledighet och få tid till allt som ska ordnas.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav mly85 » 25 apr 2014, 12:52

Visst ska det bli spännande skatten att få träffa de där lillebrorsorna. Dottern vägde 3500, gick dock över 15 dagar med henne så misstänker att hon skulle varit något lättare om hon fötts tidigare. Går mitt ks igenom så blir det ju förlossning i v39 så ska bli himla spännande att se hur stor lillebror blir.
Vad vägde dina tjejer när de föddes?
Vi hade köpt rätt mycket neutrala kläder till dottern så kan använda mycket av det, men är ju så roligt att köpa nytt till den lille med.

Misstänker med att det är svampen som spökar, får se vad bm säger, ska dit nu vid 14.
Drömde om vattenavgång i natt, känns som kroppen hakat upp sig på detta just nu :)

Jobbigt med alla dessa kissepauser på natten, tur du kan somna om! Och gud vad skönt att du har så få dagar kvar att jobba, och sen bara få gå hemma i sin takt och pyssla med allt inför bäbisens ankomst.
mly85
Stammis

Inläggav Skatten » 29 apr 2014, 11:39

Ja, visst ska det mly85. Blir det ks för dig så slipper du iaf gå över tiden, kan tänka mig att det kändes som en evighet de där dagarna. Jag gick över en dag med nr 2 och jag var så redo långt innan. Den första vägde 2870 g föddes en vecka innan bf, den andra 3120 g. Tror faktiskt att detta blir en rätt stor bebis. Känns stor i magen och magen har vuxit rätt mycket, 2 cm på 2 veckor! Hoppas att han kommer lite innan så att min kropp själv känner att nu är bebisen är så stor som den klarar, men det är ju inte så...

Har blivit många kissepauser men tror det beror på att jag fick Rinexin utskrivet förra veckan pga förkylning som satt sig i näsan med nästäppa och jag kan snyta mig hur ofta som helst. På apoteket sa dem att man kunde få större behov av att kissa av tabletterna. Dock har dem inte hjälpt så nu slutar jag med dem och forstätter med nässpray som hjälper mest. Har haft mycket mer sammandragningar i helgen också och som känns lite längre ner i magen. Var hos bm igår och lämnade urinprov för att se om det kanske kan bero på uvi. Hade det sist i slutet av graviditeten och det var då jag fick veta att jag hade gbs med. Nu skickade hon in odling på det med så får jag veta om det är så denna gången med.

Ja, nästa vecka ska det pysslas! Veckoslutet har jag fullt upp med släkt på besök och 5-års kalas som ska fixas till äldsta dottern. Blir lite stressad över allt som ska hinnas med och avslutas på jobbet nu de sista dagarna. Men snart så... :)
Hur har ni andra det?
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav NEENAW » 29 apr 2014, 12:50

jobbigt med förkylningSkatten[b][/b]! Det är inte allergi då nu när all pollen kommer? Här hemma går allt långsamt, långsamt. Verkar vara något i vattnet här då båda mina grannar på var sida av mig också ska ha barn hihi :) Ont i lederna har jag, vissa dagar så illa att jag bara vill hem från jobbet och gråta för att jag inte klarar mer. Sen nästa dag är det ingen fara alls :/ så vet inte riktigt hur jag ska göra, de dagar allt känns bra vill jag ju inte sjukskriva mig och gå utan jobb, känns ju bara onödigt. Tack och lov för en fantastisk sambo som stöttar! 30 juni känns som en evighet bort, tack och lov är jag inte så stor än så det mesta funkar bra. Ta på sig sockar och knyta skosnören kan vara jobbigt, men pyssla i trädgården och gå ut med hunden brukar gå bra :D Fick en tillsägelse av att jag äter leverpastej då man ABSOLUT INTE får äta pastej här i England. Måste vara någon skillnad i vad som är i då man i Sverige får höra att det är nyttigt????? Någon som vet??
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav NEENAW » 29 apr 2014, 13:07

ååhh det glömde jag ju fråga! Jag är småsugen på sött hela långa dagarna, kan smaska godis (som jag ALDRIG annars äter) hela tiden. Men det kommer ju att märkas på höfter och rumpa till slut. Gjorde mig en dundernyttig broccolisoppa till lunch idag, men har ni några tips på annat nyttigt man kan småäta eller ha som snacks?? Äter väldigt mycket hallon och blåbär, men annars står det helt still. Behöver lite nya tips och ideer!
NEENAW
Stammis

Inläggav jessica84 » 01 maj 2014, 22:06

Neenaw, en burk med färdigskuren kall melon är aldrig fel att ha i kylen! Eller färdigskurna morotsstavar :D
jessica84
Alltid online

BF: 151126
Status: 31år, väntar andra barnet

Inläggav NEENAW » 02 maj 2014, 21:33

ååhh, att jag inte tänkt på det. melon som är så gott! Hur långt har ni kvar nu innan det är dags? min nedräkning har börjat, 59 dagar kvar! 38 dagar till mammaledigheten :)
NEENAW
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014