BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav mly85 » 03 maj 2014, 11:55

51 dagar kvar, tycker tiden flyger iväg just nu!
mly85
Stammis

Inläggav Blomman83 » 04 maj 2014, 12:08

Jag har inte börjat nån nedräkning ännu, är lite tvådelad mening om när jag önskar föda.. Vi har bestämt oss för att sälja huset och det gärna före bebis kommer, men övertagning efter bebis kommit. Problemet är bara att huset är inte klart för att säljas än (nybyggt hus så allt är helt enkelt inte klart som vi och mäklaren menar bör vara klart innan man lägger ut det). Å typiskt nog har alla i familjen blivit sjuka nu så det händer inte stort.. Vi får turas om att sova å jag har lite svårt att ha sonen själv pga foglossning och sammandragningar (å inte minst att man är så stor å otymplig!). Så jag ser fram emot att bli färdig med graviditeten så fort som möjligt men inser ju också att det vore mycket lättare å ha allt som rör försäljning av huset klart innan mini kommer. Det där sköter min sambo men han ska ju också se till att huset blir klart här så jag känner att det blir lite väl mkt på hans bord på en gång (å särskilt nu som han också är sjuk). Så lillan får gärna bli i magen till bf ändå, så får jag hellre bita ihop i lite drygt en månad till ;)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Blomman83 » 04 maj 2014, 12:16

Å jag har varit 100% sjukskriven sen den 7 april å är sjukskriven helt tills mammaledigheten startar (19 maj). Väldigt frustrerande å ha så mkt som ska göras, å jag går hemma om dagarna men kan/får inte göra nått av det som behövs göras. Men jag ordnar mat och tvätten iaf. Har haft som dagsprojekt att klippa gräset (vi har liten gräsmatta och lätt elektriskt gräsklippare så inte så tungt arbete) och ett annat projekt: dammsuga inne. Har väl gjort det 2 gånger de sista 4-5 månaderna. Huvudet har sjunkit ned så pass nu att foglossningen blivit lite bättre, men dammsugningen är ingen bra aktivitet för gravida med foglossning.. Inte gräsklippning heller, men delat i två pass ska det nog gå bra. Blir ju galen av å inte göra nånting när man är hemma hela dagarna..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav Bettan84 » 04 maj 2014, 12:46

35 dagar kvar men hoppas att bebben kommer lite tidigare . :)
Nästa vecka är sista veckan kvar på jobbet innan ledigheten wiho...
Bettan84
Stammis

Inläggav Skatten » 05 maj 2014, 13:16

Visst är det galet Bettan84, att det är så nära nu! Såg att jag har 27 dagar till bf, mindre än en månad och vart har tiden tagit vägen?

Äldsta dottern fyller 5 idag och det har varit kalas och fullt upp i helgen så dessa dagarna gick fort. Igår kväll fick jag så ont i magen och sprang på toa flera gånger under natten. Måste ha ätit något som varit dåligt, men så jobbigt det var! Hade sammandragningar, ont i magen och ryggen samtidigt och var rädd att något skulle sätta igång. Hade inte velat föda på hennes födelsedag. Inför första förlossningen var det som att magen bara satte igång och skulle tömmas (ursäkta detaljer...) så det var lite blandade känslor i natt.

NEENAW, har också tänkt om det kan vara pollen, har aldrig varit allergisk tidigare men det kan ju också komma senare. Är fortfarande rätt jobbigt men kan tänka mig att det är lite graviditetstäppa med och att det tar tid att bli av med förkylning nu under graviditeten.
Hade också föreslagit frukt och lite morotsstavar eller så att ta till när du blir sugen. Jag har inte något speciellt sötsug men ibland bara sugen på något och knäckebröd, riskakor, mandel eller solrosfrön äter jag då vilket också mättar lite och minskar sug.

Blomman83, förstår att det är mycket att göra nu när ni också bestämt er för att sälja. Jobbigt när du är så begränsad. Men du får ju ta det i ditt tempo och få gjort vad du kan. Jag ska också fixa nu, först riktigt lediga dagen idag med barnen på dagis. Har tvättats, köpt bilstol till bebisen och nu lite ompysslande hos frisören. Imorgon blir det en heldag på jobb och sen bara bebis och hemma fix, mys med barnen och lite träning mellan. Ser hur länge det håller :-)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav mly85 » 05 maj 2014, 17:32

Hur ligger era små i magen?
Jag går in i v34 imorgon och min busunge ligger fortfarande på tvären, inte konstigt att jag tycker det är himlans ovekvämt i magen när det ligger en akrobat och sparkar och fäktar åt alla möjliga håll. Får hoppas han inser snart att det är dags att lägga sig med huvudet neråt så mamma får det lite bekvämare sista tiden :lol:
mly85
Stammis

Inläggav Blomman83 » 05 maj 2014, 18:53

Lilla Ida ligger med huvudet nedåt sen länge. Det har nog inte fixerat sig helt men är ruckbart sa bm sista kontrollen.

Ska på TUL på sjukhuset imorgon, jag fick bekr förra veckan att allt såg bra ut å att bebis inte alls väntas bli en jättebebis. Men, det var ju hos en privat läkare, så det lyssnar inte sjukhuset på så då blir det nytt ultraljud :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Inläggav DollyTroll » 05 maj 2014, 19:42

Hej på er!
Jag tittar in för att önska er lycka till nu när det närmar sig för er. Jag plussade tillsammans med er men fick missfall i v. 8-9. Kan inte låta bli att tänka på hur det hade varit om det gått annorlunda. Jag är fortfarande inte gravid. Klappa en extra gång på magen och glöm inte bort hur lyckligt lottade ni är.
DollyTroll
Stammis

Inläggav Skatten » 05 maj 2014, 21:14

Vad trist DollyTroll att det inte gick vägen för er! Hoppas att du snart får ett efterlängtat plus och får njuta av en graviditet trots att det är lite krämpor så här mot slutet.

Vår lilla kille har legat med huvudet neråt länge, men fick vänt sig från höger till vänster sida några gånger. Förra veckan var huvudet långt ner och lite ruckbart. Känner verkligen att han ligger långt ner då det ibland gör ont i ljumskarna när han rör sig och trycker på. mly85, inte omöjligt att din lilla vänder sig när som helst, har ju fortfarande lite plats trots att man själv tycker dem tar all :-)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav Bettan84 » 06 maj 2014, 18:49

Beklagar av hela mitt hjärta men jag håller tummarna för er att ni ska bli gravida igen och gå hela vägen :?
Min tjej har legat med huvudet neråt men är fortfarande väldigt rörligt ...
Bettan84
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014