BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav Bettan84 » 07 maj 2014, 15:38

Tjejer, sorry för too much info men jag är så lös i magen idag vilket jag aldrig brukar vara, snarare tvärtom ...
Jag vet att jag inte ätit något dåligt idag och jag har läst att det är rätt vanligt att man blir det innan förlossning, att kroppen förbereder sig... Vissa blir det några dagar innan förlossning :shock: ...
Är det någon annan som har hört/läst /vet om nåt om det här ??
Är i vecka 36, går in i 37 på måndag ....
Åh det känns såååååå jobbigt....

Igår var jag och fixade naglarna samt gjorde en pedikyr... Passade på att göra det i tid ;-)..
Nu i helgen tänkte jag packa BB väskan :D
Jag kan inte förstå att det är min sista vecka på jobbet wieeeee
Bettan84
Stammis

Inläggav Skatten » 07 maj 2014, 20:46

Bettan84, så hade jag det i söndags kväll/natt. Hade samtidigt ganska ont i magen och sammandragningar, trodde nästan fl var på gång. Misstänkte sen att det kunde vara något jag ätit då vi åt musslor några timmar tidigare och jag kanske fick en dålig. Men det är nog ganska vanligt att kroppen "tömmer" sig inför en fl. Bebisen kommer ju trycka på allt där kring ändtarmen sen när den ska ut så det är rätt skönt om kroppen fixat det själv innan. När min första fl satte igång så sprang jag på toa mycket och var lös i magen. Andra gången gick allt så fort så jag hann inte med toabesök. Denna gång vill jag ha lavemang om jag hinner och kroppen inte fixat det själv innan. Du får meddela sen om det blir bättre eller om något sätter igång :-) Någon tidig bebis brukar ju alltid komma!
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav susssushi » 08 maj 2014, 11:24

Ja min lilla ligger med huvudet neråt, vilket den även har gjort hela graviditeten. Men än är den inte ända nere. Ska bli skönt för mina högra revben sen när detta är över att slippa ha en putande rumpa där hela tiden :P
Jag har väldigt mycket sammandragningar då magen är stenhård flera gånger per dag o håller i sig väldigt länge..
Även haft kraftiga smärtor i bäckenbenet i tre dygn, haft svårt att stå, sitta, ligga, gå och jobba. Under de dygnen hade jag som molande värk där nere o jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller att göra, kunde knappt sova men tur va släppte det samma dag jag skulle ringa o fråga bb.
Något som jag fortfarande funderar över är att läkarn sa att jag var i v34 när vi gjorde kontroll av moderkakan men egentligen var jag bara i v32-33 då är nu i v35 (v34+5) kan de då hända att barnet kanske kommer tidigare än beräknat? frågade läkarn men han vägrade svara o han har inte nämn något till min bm så kan inte riktigt få svar från henne heller..
Annars är allt bara bra med mig o bebis få se när jag slutar att jobba kanske jobbar en vecka till.
Jag har också problem med magen, lite jobbigt men trodde att de hade med järntabletterna jag tar men de kanske har med de ni nämner att kroppen tömmer ut. Hur mycket har ni gått upp nu när det är så få veckor kvar? :P
susssushi
Nykomling

BF: 140613

Inläggav Skatten » 09 maj 2014, 22:51

Ja, sammandragningar har jag mycket och börjar kännas en del. Bebisen ligger väldigt långt ner och känner den nästan i ljumskarna. Har börjat få mycket sammandragningar på nätterna nu och vaknar av det, magen är stenhård och spänner. Molvärk har jag med men vågar inte hoppas på något innan det är på riktigt. Börjar bli så trött på detta nu och vill inte tänka att det kan vara en månad kvar! Är lättirriterad också och trodde jag skulle njuta av att vara ledig innan BF och ha en mysig tid med barnen, istället blir jag irriterad på alla saker som ständigt ligger framme och att jag inte får gjort det jag vill. Ska försöka slappna av lite nu. Bebisen bb väska är klar, allt är tvättat, vaggan bäddad, huset städat och det mesta av mitt är också klart. Ska bli skönt med helg och att ha mannen hemma.

Susssushi, jag var också på ul runt v.32 och då stod det på skärmen att jag var i v. 34+5 eller liknande, frågade aldrig varför. Men kan tänka mig att det kan bero på bebisen storlek. Min var ca 6% större då än genomsnittet i den vecka jag var i. Men dem säger att man fastställer graviditetslängden runt v 18-20 och sen kan barnen växa lite olika. Har man en liten bebis föder man ju som regel inte efter BF. Så jag vet inte riktigt varför det visade så. Enligt mens fick jag bf 9/6, första ul 5/6 och sen andra 1/6, jag lär väl föda någon gång där emellan....
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav Skatten » 11 maj 2014, 22:42

Ni som är med i Facebook gruppen men även är här ibland, är det mer aktivitet där? Här händer det verkligen inte mycket och det är nu mot slutet som det känns att man vill följas åt lite mer när det kan komma bebisar när som helst :-) Hur går man med i gruppen om den är aktiv?
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav Blomman83 » 11 maj 2014, 22:55

Är enig med dig skatten om att här är lite aktivitet så jag tänkte fråga detsamma, om alla är på fb gruppen istället.. Jag är med på ett norskt forum också men vill helst 'hänga' här men i det norska forumet är det inlägg flera gånger om dagen i flera trådar så då blir det att man är mer där.

Jag hjälper gärna till å blåser lite liv i vår grupp här, jag är sjukskriven tills mammaledigheten börjar så jag efterlyser ting å läsa :)

Fick en verkligen dålig nyhet tidigare i veckan (osäker på om jag redan skrivit detta, ursäkta repeteringen isåfall!) Sjukhuset där jag ska föda, stängde av lustgasen i tisdags!! Gick ut med pressmeddelande i måndags om att de inte längre erbjuder lustgas till födande fr.o.m. dagen därpå. Det var en känsloladdad dag kan jag säga. Jag har ju varit i samtal ang förlossning och lagt upp en plan tillsammans med en bm på sjukhuset. Den går mest på att jag inte vill återuppleva förra förlossningen.. Å eftersom det hela började gå lite sämre från det att jag fick epiduralen så ville jag helst vara utan den denna gången. Men utan lustgas??? Are you kidding me?? Det går ju inte. Så nu som jag fått samlat mig lite så är min nya plan: bada å sen epidural om jag behöver (vilket jag tror jag gör, men tex akupunktur kommer jag inte ens prova denna gången..)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav FruEriksson » 12 maj 2014, 00:44

Hej!! Oj vad länge sen jag skrev här, men jag är inne o läser då och då iaf :)
Vi är 11 tjejer i FB-gruppen och ja det är nog lite mer aktivitet där än här ;) gå med vettja! Gruppen är ju hemlig så ni måste adda nån av oss som är med för att bli inbjudna. Jag heter Åsa Eriksson på facebook (har solglasögon och pussar en rakad kille med solglasögon på min profilbild) om det är så att ni vill bli addade :) ha det gott!
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

Inläggav Blomman83 » 12 maj 2014, 12:29

Ok då provar jag det :) Har skickat Friends request till dig nu, heter Josefine Karlsson :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blomman83
Alltid online

Bor: Greåker

Inläggav Skatten » 12 maj 2014, 16:51

Jag skickar också :-) heter Magdalena.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Inläggav mly85 » 12 maj 2014, 21:18

Jag vill med gå med i fb gruppen. Lägger till dig FruEriksson, Emily heter jag :)
mly85
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014