BF i juni 2014?

Här träffar du fler som fått barn i juni 2014!

Re: BF i juni 2014?

Inläggav mly85 » 12 maj 2014, 21:27

Hittar inte dig FruEriksson :(
mly85
Stammis

Inläggav FruEriksson » 12 maj 2014, 23:41

Ok? Vad heter du Mly85? Och bild? Så kan jag lägga till dig...
FruEriksson
Stammis

BF: 140607

Inläggav mly85 » 13 maj 2014, 06:50

FruEriksson jag har skickat ett pm till dig här på min bebis med namn i! :)
mly85
Stammis

Inläggav susssushi » 13 maj 2014, 10:34

FruEriksson jag hittar inte dig heller =/ Men du kan se om du hittar mig, jag heter Susanne kvist och visningsbild är på mig sittandes på en balkong o ha en pool bakom mig. :)

Detta har vart en riktigt jobbig helg för mig, i lördags trodde jag att vattnet gick, men ack de va tydligen fel.. Sen natten till söndag så vaknar jag o behöver gå på toa (ursäkta för lite äckliga detaljer) så har de kommit 0,5 dl blod med en stor klump o några små..
Ringde in till förlossningen o fick åka in, väl där konstaterade dem att jag har få o korta värkar o att de antagligen var slemmproppen som gick.. kollade då om man var öppen men de var jag inte där emot var vävnaden som skyddar bebis huvud väldigt tunn, så dem kände huvudet. ^^ bebis mådde bra o jag fick åka hem efter en halv dag med massa kontroller. Nu har man mer koll på värkarna för om dem blir värre o ondare så ska jag in, eller om jag börjar blöda igen.

Sover väldigt dåligt på nätterna o bestämde därför för att sluta jobba nu ist för om en vecka, men måste fixa läkarintyg på att jag inte orkar jobba mera pga sammandragningar/värkar o trötthet men läkaren nr 1 vill inte skriva ut något då hon tycker att jag kan jobba mera. Jag orkar inte ens städa eller ta promenader längre.. iaf ringde min bm som fixade tid till läkare nr 2 som jag ska träffa nästa vecka, o bm sa att det inte är helt omöjligt att han skriver ut intyg på dessa tre veckors arbete som jag har kvar :D
(Ursäkta för ett långt meddelande :D)
susssushi
Nykomling

BF: 140613

Inläggav mly85 » 13 maj 2014, 13:01

Men då vilken helg du haft susssushi. Vad bra att ni åkte in och fick det uppkollat. Får hoppas det håller sig lugnt för dig ett tag till, vilken vecka är du i nu?
Håller tummarna att läkare nr2 vill sjukskriva dig,man tycker ju inte det borde vara så svårt när du har de bekymmer du har och dessutom är höggravid! Har själv råkat ut för läkare som inte velat sjukskriva mig trots svår foglossning och ett tugnt arbete. Men träffade läkare nr2 som sjukskrev utan problem.

Idag hade jag mitt samtal med förlossningsläkaren. Jag fick mitt snitt beviljat!!! Hade en äldre, väldigt trevlig läkare som var väldigt förstående. Fick även bekräftat via UL att bäbisen nu har lagt sig med rumpan neråt, dock ej fixerad ännu. Slipper ju vändningsförsök eftersom det blir snitt.
Är så skönt att äntligen kunna lägga det här bakom mig och få en sista månad som gravid utan oro för att tvingas föda vaginalt. Nu skulle man bara vara smärtfri med så man kunde njuta fullt ut sista tiden :lol:
Har sedan i helgen börjat få en del molvärk och sammandragningar som känns mer än de gjort innan. Märks att det börjar närma sig slutet nu :D
mly85
Stammis

Inläggav LittleOwl » 13 maj 2014, 16:15

Hej!
Har själv inte varit så aktiv här. Glömmer jämt bort mitt lösenord hit.
Har dessutom haft mycket att tänka på. Min bästa vän fick barn i mars men han fick bara leva i 3 dagar. Det har varit mycket stöd och sorg dessa månader och sen har inte min egen graviditet varit på topp.
Men jag går gärna med i Facebook-gruppen så man kan prata lite mer privat utan att vem som helst kan se vad man skriver.
FruEriksson jag addar dig på Facebook, då jag har ganska ovanligt namn så skriver jag bara mina initialer här så du vet att det är jag :) M-L S
LittleOwl
Nykomling

Inläggav NEENAW » 14 maj 2014, 17:05

FruEriksson Har lagt till dig på facebook. Nina heter jag, inte så lätt att gissa ;) skickade ett meddelande också, så hoppas iaf att jag la till rätt person! Fy vad jobbigt LittleOwl! Blir ju nästan lite nojjig själv när man hör om sånt. Kan inte föreställa mig att hålla min lilla och sen är hon borta. Usch vad hemskt! Jag har äntligen blivit sjukskriven! Dock "bara" i två veckor, men känns skönt att få vila! Tog knappa tre minuter hos doktorn och jag hann knappt förklara hur jag mådda förrän läkaren sa att nej, du ska inte jobba mer. Så hade jag min sjukskrivningslapp i näven och kunde traska hem! Kunde nästan gråta av lättnad. Hon kunde dock inte sjukskriva mig fram tills min mammaledighet då jag skulle få 13 månader ledigt och det är "orättvist", så om jag inte fixar att jobba fram tills 8e så måste jag gå på mammaledigheten tidigare istället. Menokejdå! Har även köpt en ny bil som vi ska hämta imorgon! Längtar ihjäl mig! Hade en tredörrars vauxhall corsa men har istället köpt en femdörrars vauxhall corsa :P vill inte krångla med barnstolen i baksätet när det inte finns egen dörr osv. jobbigt nog ändå!
Bor i England med sambo och hund. Bebis i juni :)
NEENAW
Stammis

Inläggav Bettan84 » 25 maj 2014, 18:57

Halloj damer ,

Hur går det för er ????
Jag är nu i slutet på vecka 38 och jag är bara heeeeeeeelt slut.
Nu vill jag verkligen att bebben ska komma ut snart.
Jag sover nästan inget på nätterna och magen känns sååååå tung....det har varit lite extra jobbigt nu när det har varit så varmt, kroppen har samlat på sig en del vätska känner jag....
Jag hoppas verkligen att jag inte kommer övertid för att det här känns jättejobbigt just nu :? ...
Bettan84
Stammis

Inläggav Skatten » 27 maj 2014, 22:44

Bettan84, ja det är tufft mot slutet och man vill inte annat än att det ska sätta igång, nu har vi varit gravida tillräckligt länge :-) jag har några dagar till bf och är så redo, känner att jag redan gått över tiden nästan men det kan lika väl vara 2 v kvar!

Följ med på Facebook sidan istället om du har det. Tror dem flesta Juni mammorna är med där och det händer mycket mer än här. Redan några junibebisar som tittat ut, senast en idag :-)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav tanniz » 28 maj 2014, 17:07

Hej alla Junimammor. Nu är även jag mamma, blev ju dock ett majbarn men jag tänker att jag började här :)

Fick i fredags en liten flicka. Var planerat snitt så det blev inte så dramatiskt. Helt fantastiskt att hon var varit med oss i fem dagar redan. Vad gjorde man innan?

Jag hänger gärna med er på fb. La till dig Fru Eriksson. Jag heter Annelie S.

Lycka till ni som har inte riktigt kommit i mål än och grattis till er som har fått era små redan.
tanniz
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2014