BF Januari 2016 :D

Här kan du och andra som fick smått under januari 2016 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: BF Januari 2016 :D

Inläggav [email protected] » 15 jan 2016, 22:20

Hej på er :)

Grattis till Ludvig!

Här är det tre dagar kvar till BF men inget verkar hända. Hade rätt jobbiga förvärkar sön-mån och blev sen dålig i magen och sjuuukt trött. Tyckte även att det såg ut som att slemproppen var på G. Så hoppades kroppen förberedde sig! Men sen efter onsdagen är jag som vanligt igen så nu börjar den eviga väntan känner jag. Storebror är ju född bf+13 så jag har väntar förr...

Känner igen karpaltunnelsyndromet men jag lider inte överdrivet mycket av det. Vissa nätter är jobbigare än andra då jag vaknar ofta och måste skaka liv i handen men det är allt. Tråkigt om du lider av det!!

Hoppas få se lite fler bebisuppdateringsr snart :D
Bild

Bild

Bild
[email protected]
Stammis

BF: 160118
Status: Gravid med andra barnet

Inläggav Biia » 26 jan 2016, 12:17

Hej på er!
Hur går de för er? Några bebisar som har kommit än? :)
Själv har ja 2 dagar kvar till BF men inga tecken på att nått är på gång än. Inte mer än fler sammandragningar och mer hugg/stickningar nertill. Men inga värkar än. Men har blivit såå trött och sover bara mer och mer.
Men hoppas så att de är dags snart. Längtar ihjäl mig!
Kram kram
MA - feb 2013 v. 11, dött v. 7-8
MF - juni 2013 v. 7
MA - maj 2014 v. 12, dött v. 7-8
IVF 1 - mars 2015 - negativt
FET 1 - maj 2015 - Positivt -gravid :)

Fertilitetsutredning u.a
Missfallsutredning u.a
Biia
Stammis

Inläggav Ziluxie » 04 feb 2016, 07:05

Hej! Hur går det för er alla?:) Fler sötnosar komna än?
Själva fick vi vår underbara lilla Isak den 26 jan. Åkte in på mån kväll för att jag inte känt några rörelser under em/kvällen. Allt konstaterades lugnt och den lille sov bara. Precis när vi skulle åka hem igen så gick vattnet (19.30). Med bajs i. Och vi fick därför inte åka hem då man bör föda inom ett dygn efter det. Värkarna började precis därefter , och efter en lång natt och halva tisdagen med svajiga hjärtljud ( som höll på att leda till kejsarsnitt) så kom vår lille Isak den naturliga vägen kl 14.57. 2960g och 49cm. :) <3 Idag blir han 9 dagar, och han är såklart helt perfekt. En riktig liten snuttis som inte gärna lämnar mammas famn och bröst. <3
Ziluxie
Nykomling

Inläggav [email protected] » 04 feb 2016, 10:38

Hejsan! Grattis till Isak :)

Vi fick vår lilla tjej den 20 januari, v 40+1, så ingen överdriven lång väntan som med storebror som kom först v 41+6 :D

Vi mår toppen och det är verkligen "lätt" med bebis nr 2 tycker jag så här långt. Vi printer helt klar med namn ännu men vi närmar oss ett beslut.

Själva starten på och förlossningen var väldigt lik min förra! Kände att det var värkar som kommit igång när jag vaknade på morgonen även om det inte gjorde särskilt ont, började klocka dem efter jag lämnat sonen på förskolan vid kl 9, förvarnade även personalen där att det nog inte är jag som hämtar honom sedan. Värkarna kom väldigt oregelbundet men blev bitvis starkare och hade också haft lite blod på morgonen, tror även lite slempropp kom ut. Fixade här hemma med allt möjligt under tiden jag klockade. Ringde förlossningen vid kl 12 och förvarnade de om att det var en bebis på gång. Vi var välkomna när vi tyckte det var läge. Jag ringde även barnvakten och sambon sa jag kunde komma hem eller jobba till 15 som vanligt men ingen övertid vore bra :D Barnvakten kom och sambon strax efter så de åkte och hämtade sonen på förskolan vid kl 14. Då passade jag på att städa toaletten.. knäpp man är! Sen åkte barnvakten hem till sig med sonen. Vid kl 15 åkte vi in till förlossningen. Öppen 5 cm vid kl 16. Öppen 9 cm vid kl 17. Krystvärkar börjar vid kl 17.15 och kl 17.23 är hon ute med sina 49 cm och 3240 g. Vattnet gick först på första krystvärken, men bara lite grann. Resten av vattnet och bebis kom ut som en kanonkula samtidigt sedan :) Förlorade inte flera liter blod denna gång och sprack inte håller lika mycket utan bara lite småstygn behövde göras. Så en toppenförlossningen blev det!!
Bild

Bild

Bild
[email protected]
Stammis

Inläggav C.M.B » 07 feb 2016, 11:29

Stort stort grattis till era sötnosar allihop!! ♡

Här blir vår tjej 10 veckor gammal imorgon och vi har fått amningen att fungera först denna vecka... och bara delamning + ersättning.. guuud så vi har kämpat!!

Men hon har gått upp i vikt fint och förra onsdagen vägde hon 3400 gram♡

Ha det gött och njut av era kärlekspaket!! ♡
Bild
Användarvisningsbild
C.M.B
Alltid online

Status: Äntligen gravid <3

Inläggav [email protected] » 07 feb 2016, 14:40

Bra kämpat med amningen! Jag vet inte om jag orkat kämpa så länge om det krånglat fast det kanske beror på att din tjej kom tidigt? Då är det kanske skillnad. Det var inte lika lätt denna gång som första gången amningen skulle igång här iaf. Jo mjölken kom så det fungerade men Sigrid hade inget bra tag så fick onda sår men trixade lite och efter en vecka ungefär var såren borta och hennes tag bättre. Hon blev kraftigt gul när hon var ca två dagar så då blev vi inlagda på BB (hade åkt hem redan på tidig hemgång när hon var drygt 18 timmar gammal så detta kollades vid kontrollen när hon var 2,5 dygn). Lite jobbigt att åka in igen och bli kvar, saknade sonen jättemycket mest för att vi inte förberett honom på det . Ännu jobbigare att se Sigrid ligga i den där solningen i drygt 18 timmar. Men det gick bra iaf och amningen fungerade eftersom hon ökade på bra i vikt, tydligen viktigt när de har gulsot.

Nu njuter vi mest bara och hoppas ni med gör det :D
Bild

Bild

Bild
[email protected]
Stammis

Inläggav Biia » 08 feb 2016, 18:28

Hej alla och grattis till era guldklimpar :D

Här kom Ludwig på beräknad dag, 28:e.
Fick inga förvärkar utan kraftfulla värkar som överrumplade mig i tvättstugan som bara ökade och kom tätare och tätare. Vi åkte in efter ca 1 tim hemma (har 1 tim bilfärd till bb) och när vi kom fram var ja öppen 8 cm. Från första värken tills han kom ut va ca 6 tim.
Lilla hjärtat kom med huvud och hand vid kinden först så fick sy några stygn.
Hade åxå lite strul med amningen i början. Men efter ett tag kom det igång och såren är läkta :)
MA - feb 2013 v. 11, dött v. 7-8
MF - juni 2013 v. 7
MA - maj 2014 v. 12, dött v. 7-8
IVF 1 - mars 2015 - negativt
FET 1 - maj 2015 - Positivt -gravid :)

Fertilitetsutredning u.a
Missfallsutredning u.a
Biia
Stammis

Föregående

Återgå till Januaribarn 2016