BIM +20, neg test men ändå gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: BIM +20, neg test men ändå gravid?

Inläggav anile » 18 jan 2012, 15:19

saaajmon - Du verkar vara säker på att du är gravid ändå..? När testade du senast? Nog för att man hör om sena positiva test ibland, men vid vecka 12 (som du gått in i nu) är det nog extremt ovanligt. Jag skulle föreslå ett nytt test och att du kontaktar mödravården (om du inte redan gjort det?) det vanliga är ju att första besöket hos barnmorska sker vid ca 10 veckor så i så fall är det dags att snart börja lära känna din barnmorska. Hoppas det löser sig med din ovisshet!
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav Michelle90 » 19 jan 2012, 11:33

Bim +22 idag och ingen mens i sikte .. suck!
Michelle90
Nykomling

Inläggav Skoogstrollet » 22 jan 2012, 22:23

Vad skönt att höra att fler har mens som strular. Jag testade negativt på dag 33, trots att jag har en vanlig cykel på runt 26-28 dagar nu efter jag fick barn. Eventuellt kan väl avslutad amning och mycket stress ställa till det förstås.

Ja, idag är jag på dag 53 och fortfarande ingen mens, men kroppen lurar mig att tro att det är på g, men istället är det en jäkla massa flytningar. Dessutom har jag känningar i nedre delen av magen under delar av dagen, men det kan väl också vara stressrelaterat med tanke på att sambon meddelade i torsdags kväll att han ville avsluta relationen. Nu har han varit hos mor sin över helgen och det har varit den bästa helgen att få gjort saker sedan vi flyttade ihop. Vi får väl se om han står fast vid sitt beslut då han varit oerhört labil de senaste veckorna.

Jag ska till bm om 1,5 vecka för att testa, då jag inte orkar testa hemma och ta alla känslor oavsett resultat. Ett plus skulle ge ett hett efterlängtat syskon, men det vore tufft med två småbarn själv då tösen bara är året om sambons beslut kvarstår. Ett negativt test skulle vara skitjobbigt om vi bryter upp och jag kanske har missat sista chansen att få barn igen. Jag är nu 36 och det tar ju lite tid att börja om igen.

Ja, sambon önskar nog det sistnämnda även om han pratade syskon fött innan 2012s slut på julafton, men några dagar senare svängde det till att det vore inte läge med tanke på vår dåliga relation. :-( Så jag vet inte vad jag ska tro. Är jag gravid nu med senaste mens 1 december, så var det några förlöpare som gav en kall känsla ...

Ja, den som lever får se.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Inläggav baby-summer2010 » 22 jan 2012, 23:09

hmm... ja, det kan ju finnas många orsaker... Min mens var försenad med 2 veckor för inte så länge sedan. Jag hade mensvärk i ca 5 veckor också (från strax före mensen borde kommit till någon vecka efter), men hade som mest ont i samband med att mensen kom. Visade sig senare (efter mensen kommit) när jag tillslut gick till gyn att jag haft en vattenfylld cysta som självspruckit och att det var den som försenat mensen.
Men det finns ju mycket annat det kan bero på. Hoppas ni (som vill) är gravida! Men ta och kolla upp det.
Bild

Bild

Bild
baby-summer2010
Stammis

Status: väntar ett syskon till charmtrollet :)

Inläggav Skoogstrollet » 29 jan 2012, 17:05

Hur har det gått för er andra?

Här lyser mensen fortfarande med sin frånvaro, dag 60 idag. Jag ska testa hos bm på onsdag då jag kan prata igenom hela situationen då oavsett svar ...

En del säger ju att man har mindre symtom med andra barnet, det är väl i så fall det som talar för graviditet ... annars är det ren stress.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Föregående

Återgå till Bli gravid