BIM+42 gravid eller vad är fel?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

BIM+42 gravid eller vad är fel?

Inläggav emelieck » 09 nov 2017, 18:53

Hej!
Jag och min sambo har sedan drygt ett år försökt att bli gravida. Hade sista mensen 19 augusti och är nu BIM+42. Har gjort 3 grav.test men alla har varit negativa. Har alltid tidigare haft hyfsat regelbunden mens men nu känner jag att det är något som inte stämmer och hoppas ju ändå på att jag kan vara gravid. Har sedan en vecka innan beräknad BIM känt av en molande "mensvärk" som varierar i styrka. Känner mig även uppsvälld och mår lite illa stundtals men aldrig att det är bara kopplat till morgonen utan kan komma lite när som under dagen. Har varit i kontakt med barnmorskan som säger att jag ska lita på testen och att det kan bli så ibland. Men känner mig inte lugnare för de. Har aldrig upplevt en så sen mens. Vet inte heller om jag haft riktig ÄL då jag inte känner skillnad på den molande värken.. Gjorde ett grav.test för 3 veckor sen sist så inte vågat mig på att göra fler då jag blir så besviken varje gång. Kan jag ha för låga hcg-värden så därför syns de inte på grav.testen, eller vad tror ni? Någon som har/haft liknande problem? Detta tar verkligen knäcken på mig.. :cry:
emelieck
Nykomling

Re: BIM+42 gravid eller vad är fel?

Inläggav lillamee » 10 nov 2017, 11:06

Jag kan bara säga: vad tråkigt att barnmorskan inte tar din oro på allvar!
Om du har en normal graviditet så borde det vid det här laget ge kraftiga utslag på tester, har du låga hcg-nivåer nu så tyder det på ej gravid eller avstannad graviditet. Om du inte fått ett enda positivt gravtest och din mens i vanliga fall är punktlig så tycker jag att de ska utreda varför. Stå på dig! Be dem kolla med ultraljud om det är något som inte stämmer, uteslut PCOS (tror man kan kolla med blodprov, googla och kolla om symptomen stämmer på dig) då kan man drabbas av väldigt oregelbundna cykler.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Bli gravid
Annons: