BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskan

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskan

Inläggav Julentia » 01 feb 2012, 12:29

Min mens skulle kommit den 26 januari, men icke då!.. Min blir ju aldrig sen?

Mina bröstvårtor har ändrat färg och blivit ömma som attans och jag blir lätt trött.
Jag tog det vanliga CB testet den 30 januari (alltså bim +4) då det visade ett svagt plus som sedan kom att bli super starkt. Dagen därpå gick jag till barnmorskan för att få det bekräftat men då blev det negativt. Hon sa att jag kanske inte producerat tillräckligt starka hormoner och att det behöver vara morgonkiss.. Besviken går jag och köper mig ett CB Digital 2pack. Jag vill att det visar positivt eftersom att det är min födelsedag den dagen.

Jag sover en stund och tar det första testet när jag vaknar 21.30 och först står det "inte gravid" men sen kommer texten "2-33+" som om jag var gravid i 2-33 veckan. Nu vet jag inte vad jag ska tro längre..

Hur som helst så tog jag det sista testet idag och det stod "inte gravid" men jag tänker att jag kanske måste vänta tills Bim +14 innan testet visar korrekt... eller?

jag har som en mensvärk som kommer lite svagt ibland men om det hade varit mensvärk hade den suttit i och spridit illdåd ända ut i ryggen..

Vad ska jag göra? Någon med samma problem?
Julentia
Nykomling

Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskan

Inläggav naellie » 01 feb 2012, 13:37

Har du testat med morgonurin?
Det kan ju vara att det är för tidigt. har du väldigt bra koll på din ägglossning? Den kanske var senare än du trodde och så kanske ägget tog god tid på sig att fästa. Det tar väl 2-3 dagar för hormonerna att dubbla upp sig. Så har man fått svaga test så får man vackert vänta ett par dagar eller knipa och ta morgonurin... :)
Men det kan också vara så att du fått ett tidigt mf...
Däremot ett test där det står 2-33 skulle jag se som ett bomtest. Reklamera det och be om ett nytt...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskan

Inläggav SiMi » 01 feb 2012, 13:53

Hej!
Låter väldigt struligt ju! Tycker att det verkar jätte konstigt att du fick ett plus för att sen få ett negativt test hos BM... Om man ska tyda det så ska ju ditt HCG ha varit uppe så pass så det gett ett svagt utslag för att sen inte ge utslag dagen därpå :?
Det första testet kanske inte visade rätt? Det kan vara att du behöver vänta nån vecka till för att ta ett ny test och få ett korrekt svar... Har du tagit det första testet en annan tid än det hos BM? Eller så kanske det är ett tidigt missfall på G :( Jätte tråkigt i sånt fall men det är dock en tråkig möjlighet när testen spökar så.
Jätte kosntigt det med CB Digital testet som visade 2-33+ efter negativt utslag.

Mitt råd är att försöka vänta med att testa på en vecka och då ta ett nytt test för att se, har du ej fått din mens till dess och det visar neg så kontakta gyn eller BM.
Dock så anser jag att CB testen är bra och man ska inte behöva vänta i 14dagar för att testa med dom, man kan testa redan fr BIM -4 med dom. Inte alla som visar så tidigt men en viss procent sen ska det bara bli säkrare och säkrare resultat ju närmre BIM man testar. Och på BIM testar dom flesta positivt MEN INTE ALLA därför för att vara säker ger BM som råd att testa 14 dagar efter BIM då det "ska" visa då.

Hoppas du får ditt plus snart!! Och du slipper gå i denna väntan eller gråzon där man inte vet varken eller!

Många kramar S
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Återgå till Bli gravid