BIM december 2014

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: BIM december 2014

Inläggav skinnyvirus » 21 nov 2014, 20:26

Fialotta81 skrev:Usch då, skinnyvirus. Hoppas verkligen att det löser sig och att det inte är nåt allvarligt. Vet mycket väl hur det är att oroa sig. Opererades för en stor äggstocks-cysta i våras och väntan innan jag fick besked om att det inte var cancer, var hemsk. Det enda man kan göra är att hålla sig sysselsatt för att om möjligt skingra tankarna en aning. Tänker på dig och skickar några styrkekramar.

Tack så mycket Fialotta81, det betyder mycket med stöttande ord! Vad skönt att det inte var cancer i ditt fall! Hoppas att det finns en förklaring även för mig som är ngt annat än det värsta.. Skulle kännas så overkligt om det faktiskt var cancer, har inte tidigare direkt oroat mig över det.. Men det har känts på de personer jag pratat med, två barnmorskor och en på kvinnokliniken som att de tänker cellprov i första hand utifrån mina symtom.. Tror du har rätt i att det enda man kan göra är att sysselsätta sig med saker så man inte hinner fundera och oroa sig så mkt.. Har en fantastisk sambo och två helt underbara barn, får tänka på det istället!
♥ Pojke 2011 ♥ Flicka 2013
O + L 2006
Användarvisningsbild
skinnyvirus
Alltid online

Inläggav Viljaa » 21 nov 2014, 21:09

Sinnyvirus: Kontaktblödning kan vara ett symtom på cellförändringar ja, men cellförändringar är inte lika med cancer. Cellförändringar kan vara ett förstadie till cancer men hittar man i god tid och tar bort dom är det ingen fara. Har du tagit dina cellprover som du ska innan? Oroa dig inte för mycket! Pluggar till barnmorska och har suttit och tagit massor av cellprover idag så lite koll har jag på sånt ;)

Förstår inte vad min kropp håller på med just nu... Hade svaga symtom på att ägglossningen var på G precis som beräknat (har väldigt tydliga ägglossningar med smärta och tydliga äggviteflytningar) men nu har det som försvunnit. Kände smärta på en sida häromdagen men sen försvann det och och inga tydliga flytningar har kommit :( Vill bara få till det nu!!
Viljaa
Stammis

Inläggav skinnyvirus » 21 nov 2014, 22:18

Viljaa: Ahaa, känns stabilt på ngt vis att vi har en blivande barnmorska i tråden :) jo.. Jag tog tydligen ett cellprov för 2 år sen då jag kollade upp, har farit på kollerna man kallas till och det har sett bra ut hittills. Läbbigt bara att om man ser till senaste 3 månaderna har jag fått spontana brunaktiga flytningar ibland en vecka i sträck innan mens, ibland färskt rosa flytning efter sex och ibland brunaktiga flytningar fyra dagar innan mens. Vet inte vad man kan räkna som normala flytningar före mens heller iof men jag känner inte igen att det brukar vara såhär i kroppen tidigare.. Och nu denna månad fick jag mens dag 28 istället för vanliga 25-26.

Du kanske förresten vet Viljaa om min cykel räknas som oregelbunden då den senaste halvåret har varierat mellan 23 till 28 dagar men mest brukar ligga kring 25..
O + L 2006
Användarvisningsbild
skinnyvirus
Alltid online

Inläggav skinnyvirus » 21 nov 2014, 22:23

Lurigt med ägglossningen förresten, hoppas den sker även om du funderar över känningarna. I mitt fall känner jag inte av den alls men får de klassiska flytningarna och positivt på äl-test. Men dagen efter äl skett blir vissa helt torra igen läste jag någonstans iaf..
O + L 2006
Användarvisningsbild
skinnyvirus
Alltid online

Inläggav Viljaa » 22 nov 2014, 00:29

Om cellprovet var blankt för två år sen är risken att du utvecklat cancer minimal men däremot kan du ju fått cellförändringar som är lättblödande och dom kan man ju ta bort utan att det påverkar chansen att bli gravid. Jag tror att du kan räkna din menscykel som regelbunden trots att det diffar på några dagar. Antalet dagar som kan diffa men ändå kallas regelbunden är lite olika beroende på var man läser. Fundera ist över om något hänt i ditt liv. Mensen är väldigt lättpåverkad och kan ibland spegla våra liv bra. Det kan räcka med att du sovit eller ätit dåligt, varit stressad, något hänt i din omgivning, om du varit ute och rest, omdu varit sjuk osv osv. Be dom göra en riktigt koll med provtagning för könssjukdomar och allt oxå... man kan aldrig bli för säker! Hoppas det går bra!
Viljaa
Stammis

Inläggav Boonyi » 22 nov 2014, 18:40

Hoppar in :) Sambon och jag har precis bestämt att det är dags att försöka få en liten mini. Självklart har menscykeln kajkat ur innan vi ens försökt. Jag har alltid haft långa och ganska oregelbundna cykler men nu har det helt gått åt fanders. Idag är jag inne på dag 57... Men inte gravid, jag har testat 3 gånger och dessutom har min basaltemp har varit låg hela tiden dvs ingen ÄL.

Fick nu äntligen ÄL (troligen) för några dagar sedan så jag borde få mens om en vecka. Vi har ju inte ens hunnit börja försöka... Skriver iallafall in mig på listan och hoppas att kroppen skärper till sig nästa månad så att vi kan börja!

2/12 Whambamthankyoumum - tredje försöket, tredje barnet
4/12 ienmammasliv 27 år, fjärde försöket, tredje barnet
5/12 mare,7:e försöket, första barnet
6/12 Viljaa, tredje försöket, första barnet
12/12 Pineapple, sjätte försöket, första barnet
14/12 Entriss, 27 år, första försöket, tredje barnet
14/12 Nisa, andra försöket, andra barnet
14/12 skinnyvirus, 33 år, 5:e försöket, 3:e barnet
17/12 KarinKaki, andra försöket, andra barnet
17/12 VymZ,8:e försöket, andra barnet
17/12 Michell, 24 år, tredje försöket, andra barnet
18/12 Zarah*, 31 år, 8:e försöket, 3:e barnet
19/12 Fialotta81, 33 år, 3:e försöket, 1:a barnet
30/12 Boonyi, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet

Blä vad långt kvar!
Boonyi
Nykomling

Inläggav skinnyvirus » 22 nov 2014, 19:04

Viljaa skrev:Om cellprovet var blankt för två år sen är risken att du utvecklat cancer minimal men däremot kan du ju fått cellförändringar som är lättblödande och dom kan man ju ta bort utan att det påverkar chansen att bli gravid. Jag tror att du kan räkna din menscykel som regelbunden trots att det diffar på några dagar. Antalet dagar som kan diffa men ändå kallas regelbunden är lite olika beroende på var man läser. Fundera ist över om något hänt i ditt liv. Mensen är väldigt lättpåverkad och kan ibland spegla våra liv bra. Det kan räcka med att du sovit eller ätit dåligt, varit stressad, något hänt i din omgivning, om du varit ute och rest, omdu varit sjuk osv osv. Be dom göra en riktigt koll med provtagning för könssjukdomar och allt oxå... man kan aldrig bli för säker! Hoppas det går bra!

Tack för dina ord viljaa, känner mig lite mindre orolig nu faktiskt. Men tror inte det hänt ngt speciellt senaste månaderna, kanske att det är så fullt upp hela tiden, vi kanske försöker hinna lite mkt min sambo och jag på dygnets timmar med fritidsintressen, heltidsjobb, två barn som inte går heltid på förskolan och ett halvfärdigt hus och så nu ett syskon till i planeringen.. Könssjukdomar borde kunna uteslutas, tror verkligen inte min partner varit otrogen under våra 7,5 år och jag har inte varit det men det är väl bra ifall de kollar de möjligheter som finns iof. Jag har för övrigt lättblödande tandkött har jag tänkt på på slutet, undra om det kan ha ngt samband.. Blir bra att kolla upp iaf!
O + L 2006
Användarvisningsbild
skinnyvirus
Alltid online

Inläggav Sara89 » 23 nov 2014, 20:46

Hej alla!
Nu hoppar jag in här från Novembertråden till er då jag fick mens idag på BIM- 1 :(
Skriver upp mig i listan

2/12 Whambamthankyoumum - tredje försöket, tredje barnet
4/12 ienmammasliv 27 år, fjärde försöket, tredje barnet
5/12 mare,7:e försöket, första barnet
6/12 Viljaa, tredje försöket, första barnet
12/12 Pineapple, sjätte försöket, första barnet
14/12 Entriss, 27 år, första försöket, tredje barnet
14/12 Nisa, andra försöket, andra barnet
14/12 skinnyvirus, 33 år, 5:e försöket, 3:e barnet
17/12 KarinKaki, andra försöket, andra barnet
17/12 VymZ,8:e försöket, andra barnet
17/12 Michell, 24 år, tredje försöket, andra barnet
18/12 Zarah*, 31 år, 8:e försöket, 3:e barnet
19/12 Fialotta81, 33 år, 3:e försöket, 1:a barnet
23/12 Sara89, 25 år, 4:e försöker, 2:a barnet
30/12 Boonyi, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
❤️ Flicka född november 2009
Sara89
Nykomling

Inläggav Michell » 23 nov 2014, 21:04

skinnyvirus - Ser att ni skriver ang cellförändringar. Har inte varit inne på ett tag så inte läst allt.
Har du haft det?

Själv har jag haft cellförändring CIN3 efter förlossningen med sonen. Första testet då jag var 23 år såg dem cellförändring. Fick dock göra operation efter 3 månaders väntetif och ta bort det.
Nu sista kollen tyckte doktorn att dem hade slarvat, så tog extra tester. Men när dem kollat upp testerna var det ingenting, så nästa koll är i maj månad..
Blogg: bebisimagen.blogg.se

♡Son född 2013

14/9-14 Uttag av spiral för att bli fler i familjen.

24/12-14 Missfall i ca vecka 5-6 ♡
Michell
Alltid online

BIM: 2210
Bor: Norrbotten

Inläggav skinnyvirus » 23 nov 2014, 21:12

Michell: har inte haft det men oroar mig för det nu då jag haft en del mellanblödningar senaste 3 månaderna och senast vi hade sex fick jag en liten blödning av det också så det känns sådär... Är kallad till kvinnokliniken den 4:e december och då ska de undersöka om de hittar ngt..

Vad hade du för symtom innan förändringarna upptäcktes? Och är det som att aldrig ha haft det då de tagit bort alla förändringarna eller kommer du gå på extra koller länge framöver? Vad skönt att de verkar upptäckt det i tid i ditt fall och att det inte påverkar att kunna skaffa barn igen och sådär..
O + L 2006
Användarvisningsbild
skinnyvirus
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn