Annons:

BIM januari 2017

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

BIM januari 2017

Inläggav Alwis » 27 dec 2016, 18:51

Hej!
Jag hade äl kring 21 dec och tycker att jag redan känner av grav symtom. Trött, molvärk och lite illamående. Det känns oändligt länge till bim 5/1. Kommer inte kunna hålla mig och måste nog göra ett test på nyårsafton äl+10 fast det är minimal chans att det visar nått. :D
Alwis
Stammis

Mitt Krypin

Re: BIM januari 2017

Inläggav Alwis » 31 dec 2016, 10:48

Gjorde ett test imorse men visade inget, rätt så väntat. Ska försöka ha is i magen och vänta in bim (5/1) innan jag testar nästa gång.
Gott Nytt År!
Alwis
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Willomea » 01 jan 2017, 11:15

Alltid svårt att vänta på att få testa.
Jag tänkte jag hoppar in här har bim 20/1 och är första försöket med tredje barnet.
Testade att svagt streck på ägglossning idag så verkar kunna starta verkstan så fort maken vaknat :)
Willomea
Stammis

BF: 120605

Mitt Krypin

Inläggav Elmo » 02 jan 2017, 14:25

Hej!
Kul med fler som är i samma sits! Jag är väldigt ny i att aktivt jaga plusset. Hade enligt min app äl den 30:e (för 3 dagar sedan) och har både igår och idag haft jätteömma och varma bröst! Brukar aldrig få det. Möjligt att få ett så tidigt gravidtecken? :shock:
Hoppas!!! Håller på att vänta ihjäl mig! Har testat negativt nu i två månader (jag vet att det är vanligt) men drar ändå igång en stress att det kanske aldrig kommer hända.
Elmo
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lojjjssan » 02 jan 2017, 15:04

Hej!
Jag och min pojkvän försöker inte jätte aktivt utan mer det kommer när det kommer. Hade BIM 5/12 och hade sex både den 16/12 och 22/12 som inte var avbrutet. Nu tycker både han och jag att jag kissar hela tiden, är hungrig och har fått lite mer ådror på brösten samtidigt som dom är jätte ömma :roll: känner även en molvärk som inte brukar likna min mensvärk... är såå förvirrad

Jag har BIM 5/1 men vet inte om jag vågar testa mig. Har trott att jag varit gravid förut men då varit negativt, så är väl rädd för att det ska bli negativt den här gången och bara är den som är "skengravid" hela tiden haha....

Kul att få följa er resa! :D
lojjjssan
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: Förlovad

Mitt Krypin

Inläggav Alwis » 04 jan 2017, 07:31

Det blev inget denna månad mensen kom igår. Ska deppa lite och sen ta nya tag.

Lycka till till er andra!
Alwis
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav malin0808 » 07 jan 2017, 09:17

Jag skulle ha BIM 2/1 men fick mitt plus den 29/12 efter att haft symtom som växande bröst, molande värk, trötthet, hunger och frekventa besök till toaletten. Jag trodde jag var skengravid men efter tre positiva graviditetstecken så börjar man sakta förstå att det växer en liten krabat inne i mig. Nu hoppas man att allt går bra också.
Vi använde oss av ÄL tester och blev gravida på en gång! Så rekommenderar det starkt :D
malin0808
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Alwis » 07 jan 2017, 13:41

malin0808 skrev:Jag skulle ha BIM 2/1 men fick mitt plus den 29/12 efter att haft symtom som växande bröst, molande värk, trötthet, hunger och frekventa besök till toaletten. Jag trodde jag var skengravid men efter tre positiva graviditetstecken så börjar man sakta förstå att det växer en liten krabat inne i mig. Nu hoppas man att allt går bra också.
Vi använde oss av ÄL tester och blev gravida på en gång! Så rekommenderar det starkt :D

Grattis vad kul! Spännande med första barnet :)
Bra tips också, vi tänkte prova med äl tester denna gång. Med tanke på att vår dotter blev till under "en säker period" så har jag egentligen ingen aning om när äl är. :wink:
Alwis
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Bacon89 » 09 jan 2017, 10:55

Jag har BIM nån gång 19-21/1. Det är lite olika det där men runt omkring där.
Jag och min man har precis börjat försöka och hoppas ju så klart att det blir plus så fort som möjligt, den här väntat och förväntan är ju olidlig :) Speciellt jag som älskar att planera mitt liv :)

Enligt min kalender hade jag ÄL den 5/1 och vi hade *mys* 1,2,3,4,5,8. Vill inte ta ut något i förskott men har känt mig annorlunda sedan ÄL. Molande värk i äggledaren, precis som jag känt ägget röra sig neråt (har aldrig känt något sånt). Tyckte även igår att det stack till i livmodertrakten. Men jag vet även att jag säkert inbillar mig allt för att jag så gärna vill :)

I 2 dagar har jag haft ömma bröst och jag tycker dom är lite stumma liksom också. Även svullen runt magen. Kan jag känna såhär såhär tidigt eller inbillar jag mig bara?
Bacon89
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Mammitill2 » 09 jan 2017, 23:10

Hej! Jag har också bim typ 17-19 jan typ!!!! Det är otroligt jobbigt att vänta på att få testa! Jag vet inte alls om det är så men har hört att man kan göra ägglossningstest för att se om det ger utslag och gör det utslag så kan man vara gravid, har nån annan hört talas om detta? Jag har inga symtom mer än att det molar lite i tjejmagen, det kommer bara ibland! När kan man testa som tidigast?
Bacon89 - sådana symtom som du pratar om kände jag vid mina andra 2 graviditeter så man kan känna tidigt! Hoppas!!!!
Mammitill2
Nykomling

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: