BIM Juni 2016

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

BIM Juni 2016

Inläggav Duochjah » 24 maj 2016, 15:27

Hallå! :lol:

Känns som att det har gått en tid att man kan börja med en juni tråd!! Det är nu väntan är, i alla fall för mig som har BIM så tidigt. Inga känningar alls och äl var mellan tors-lör. :(

BIM
2/6 DuochJah, 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket
Duochjah
Stammis

Re: BIM Juni 2016

Inläggav Annianjo » 24 maj 2016, 22:15

Duochjah skrev:Hallå! :lol:

Känns som att det har gått en tid att man kan börja med en juni tråd!! Det är nu väntan är, i alla fall för mig som har BIM så tidigt. Inga känningar alls och äl var mellan tors-lör. :(

BIM

Hej! Jaaa jag har väntat junitråden :)
Blev inget i maj. Hade Äl mellan sön-tis tror jag :roll: så nu har den eviga väntan börjat för mig med. Ska försöka att inte gå upp i det som jag gjorde förra månaden, herregud jag hade alla symtom man kan få!! O sprang o köpte koffeinfritt kaffe gjorde jag. Ja nej nu tar jag det lugnt och ser bara.
Har dock inte än riktigt förstått mig på BIM. Tror att jag har BIM 8/6.....ja jag tänker iallfall inte hålla på med grav tester innan BIM som förra månaden, nä fy man blir bara besviken!
Men jag önskar alla lycka och håller tummarna för oss alla och att juni blir månaden vi plussar! Hoppas hoppas!
Annianjo
Nykomling

Inläggav Annianjo » 24 maj 2016, 22:17

Duochjah skrev:Hallå! :lol:

BIM

8/6 Annianjo, 36 år, 1:a barnet, 2:a försöket
Annianjo
Nykomling

Inläggav Duochjah » 25 maj 2016, 08:50

Hej!

Kul att du hittade hit - ja men precis! Jag har hela tiden försökt att "trycka" ner tankarna, men de finns där hela tiden. Förstår dig helt och hållet i alla fall!

Jag har natural cycles och jag trodde vi visste både äl och bim, men efter jag har tagit tempen resterande dagar så har de båda flyttat ett steg framåt :shock: det kan alltså tänkas att vi missade det helt och hållet (nu visar den söndag & vi sexade inte alls den dagen) man blir lite besviken när på Tordagen så blev det ett dubbel streck på äl-stickan! (Under 12-48h kan man va fertil) alltså vad söndagen inte ens tänkbar som fertil!!
Duochjah
Stammis

Inläggav lylly » 25 maj 2016, 10:57

Hej tjejer

Jag har hängt så länge här men alltid tänkt att jag inte "behöver" vara så aktiv här eftersom det ju är min tur just den här månaden, och nästa, och nästa, och nästa. Men det har inte skett så nu har jag bestämt att jag ska vara med lite mer i den här tråden. :D Känns roligt att ha några att diskutera lite med, min snubbe är inte så mycket för det utan vill verkligen att det ska bli en bebis men inte diskutera de månader det inte gått och så inför framtiden.

Jag har haft lite längre cykler på sistone än förut, så den här månaden utgår jag blint från den app jag använt länge (Period Tracker). Har trots det inte riktigt fått kläm på hur lång min lutealfas är, när jag har haft riktigt tydlig ägglossning har den varit 14-15 dagar men nu i maj t.ex. så märkte jag inte av någon ägglossning så då vet jag inte när jag hade egentligen.

21/6 lylly, 27 år, 1 barnet, 11 försöket
lylly
Stammis

Inläggav Duochjah » 25 maj 2016, 13:18

Hej !

Min ägglossning föll på dag 17, men den har pendlat emellan 14 & 21. Har du aldrig testa äl-stickor? Du kan börja ta en kanske dag 13 & om det är negativt så får du kanske vänta till den 15 för att testa? Jag brukar testa 3-4 ggr per månad för att hitta äl. Om du inte känner för att kolla upp det. Om man är osäker på cykeln och det gått sådan lång tid så skulle jag nog kolla upp mig & försöka på förståelse över den egna menscykeln.

Sen finns ett annat tips som folk gör : sexa till det varannan dag om det finns tid för det. För då finns det ju en chans! Jag hoppas att detta är vår månad tjejer! Håller tummarna! :)
Duochjah
Stammis

Inläggav Nilla1990 » 26 maj 2016, 06:36

Hej! Är ny här, kände att jag skulle avlasta min sambo lite och kanske prata med några i samma situation.

Vi är inne på första försöket efter 6 år tillsammans. Så allt är såå spännande.
Just nu är jag nyfiken på om det tagit eller inte. Trodde inte jag skulle vara såhär galen på att få reda på eller inte. Jag hade nämligen en liten blödning (nid?) några dagar efter ÄL... Det är nog det som gör att jag går runt och funderar.. Efter det har jag varit superöm i "tjejmagen" (kanske är såhär vanligtvis också men att jag uppmärksammar det nu :wink: )

21/6 lylly, 27 år, 1 barnet, 11 försöket
1/6 Nilla1990, 26 år, 1 barnet, 1:a försöket
Nilla1990
Nykomling

Inläggav lylly » 26 maj 2016, 14:23

Duochjah skrev:Hej !

Min ägglossning föll på dag 17, men den har pendlat emellan 14 & 21. Har du aldrig testa äl-stickor? Du kan börja ta en kanske dag 13 & om det är negativt så får du kanske vänta till den 15 för att testa? Jag brukar testa 3-4 ggr per månad för att hitta äl. Om du inte känner för att kolla upp det. Om man är osäker på cykeln och det gått sådan lång tid så skulle jag nog kolla upp mig & försöka på förståelse över den egna menscykeln.

Sen finns ett annat tips som folk gör : sexa till det varannan dag om det finns tid för det. För då finns det ju en chans! Jag hoppas att detta är vår månad tjejer! Håller tummarna! :)

Jag har testat äl-stickor, och då hade jag ägglossning dag 14 ena månaden och dag 15 andra månaden. :) Jag försöker att inte stressa upp mig och tro att något är fel. Har varit hos gynekolog två gånger som sa att allt såg perfekt ut (kollade ena gången dag innan mens för jag var orolig för slemhinnans tjocklek). Hoppas att vi bara är ett par som det tar lite tid för. Det är ju inte ovanligt vad jag förstått med upp till 1,5 år ändå.

Men mer mys kan man ju försöka. Är så himlans trött på att det lätt känns som en fabrik och att man bara gör det för att...
lylly
Stammis

Inläggav Duochjah » 26 maj 2016, 15:18

Okej - men då förstår jag! :)

Vill bara påpeka att jag inte menade att du skulle stressa upp dig över att något kunde vara fel, utan att du kunna få bättre koll på din menscykeln som sagt! :wink: men nu vet jag att du redan har fått till en gyn och allt är 100%.

Ja, jag hoppas att det inte tar för lång tid för någon. Det tycker jag också och jag vill verkligen inte ha känslan att man är en fabrik, men man blir så uppslukad av det hela och vill att det ska klicka på engång. :roll:
Duochjah
Stammis

Inläggav madebymadde » 26 maj 2016, 16:05

Hoppar in här :-)
madebymadde
Stammis

Status: flicka 16/1 -13

Nästa

Återgå till Bli gravid
Annons: