BIM oktober 2017

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: BIM oktober 2017

Inläggav ewwe » 19 okt 2017, 14:39

Grattis mammut90 :D

Piganismaland : ja det är tråkigt när man så gärna vill. Vet inte rikrigt hur jag handskas med det, känner mig lite nedstämd ett par dagar sen tänker jag att det är å ta nya tag.

Nu lämnar jag er här då mensen är igång efter 2 dagars spottings. Lycka till och hoppas inte vi ses i novembertråden! Går in här å kikar hur det går för er emellanåt :D
ewwe
Stammis

Inläggav lillamee » 20 okt 2017, 16:55

Så roligt mammut! Stort grattis!

Tråkigt ewwe och piganismaland. Håller tummarna för nästa gång!

Piganismaland: det är bryta ihop men komma igen som gäller. Jag brukar dricka vin, äta mögelost eller nåt annat som man inte får äta som gravid. Passar på liksom. 85% blir gravida inom ett år!
Och försök att glädjas åt och MED dina vänner, de kanske har fått kämpa länge för att bli gravida. Om inte denna graviditet så kanske i framtiden och då är det du som har erfarenheten och kan trösta dem för då vet du exakt hur det känns. Kan du dela med dig till dem att du mår dåligt? Det är en jobbig känsla, jag vet för jag har erfarenhet av det du pratar om. Om de inte vet så kan de ju heller inte ändra något, eller hur?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Piganismaland » 20 okt 2017, 20:34

Klart man är avundsjuk men jag har lärt mig nu att tänka så att när de är vår tur att bli gravida så är de lika unikt som de är för dem nu! De är jobbigt att se hur glada de är för detta och våra kompisar har inte ens varit ihop hälften så länge som jag och min sambo varit så de är väl de som känns konstigt med och känns liksom på nått vis lite orättvist att de redan ska få bebis! Men visst de kanske har försökt längre än vi med de vet ju inte jag! Jag vill inte snacka med dem om hur jag känner för de tycker bara jag är konstig då! Vill försöka slappna av och släppa tanken på barn lite och inte känna denna pressen, tror de hjälper att slappna av för att de ska funka att bli gravid för man stressar ju kroppen när man bara grubblar över detta! De är väl de att viljan är så otroligt starkt så de finns inget man hellre vill nu än att få en bebis! De är lättare sagt än gjort att släppa tanken på de för de snurrar hela tiden i huvudet!
Tack för ditt svar Hoppas de lyckas för dig @Lillamee
Piganismaland
Stammis

Inläggav trollflickan » 21 okt 2017, 21:03

Fick mens idag, på dagen. Är såklart besviken att det inte blev ett syskon istället men ändå liiite lättad. Känslan är ju alltid att jag vill ha fler barn men den logiska delen i hjärnan som ser till helheten i livet nu säger att det inte är rätt tid. Lycka till alla ni andra oavsett om ni blev gravida eller får fortsätta försöka!
trollflickan
Stammis

Inläggav lillamee » 21 okt 2017, 22:21

Lycka till själv trollflickan!

Piganismaland ja det är tufft, jag håller verkligen med dig! Bra att du försöker slappna av, jag försöker det också, läser om så många som mår dåligt över detta. Hur man kämpar varje månad men inget händer. När jag läser om dem, som väntat år på barn, blir jag väldigt ödmjuk, och inser att jag hör till de lyckligt lottade.

Jag önskar verkligen att det var så enkelt att bli gravid som de alltid varnade oss om i skolan! Men verkligheten är helt annorlunda!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav lillamee » 22 okt 2017, 07:47

Börjar känna mig pms:ig, usch. Bim på fredag, kanske lördag!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Piganismaland » 22 okt 2017, 21:11

Tack för de orden #Lillamee, ja jag känner liksom de att de var vårat första försök,de va även så att vi avslutat pp och de kan också ha gjort så att man inte kunde bli gravid så snabbt! De är bara en tanke! Man har ju ändå den rädslan att man inte ska kunna få barn eller att man ska va en av dem som får hålla på i många år innan de går! Ja jag önskar med att de vore så ä enkelt att bli gravid precis som man blev informerad om i skolan! Men de är som du säger att de är faktiskt inte så lätt som man kan tycka och vill! :?
Piganismaland
Stammis

Inläggav Anydano » 22 okt 2017, 22:59

Udda. Har haft molvärk och små nyp i livmodern senaste veckan. Någon som brukar ha det som spöksymptom? Jag har absolut ingen stress att bli gravid, kotten är bara nio månader, men jag kan inte låta bli att tro att jag är det! Jaja, snart får vi se...:)
Anydano
Stammis

Inläggav lillamee » 23 okt 2017, 08:08

Anodyno: molvärk här men inga nyp. Men för min del kan det lika gärna vara pms. Tycker veckan före.mens är så lurig! Gjorde test igår som var negativt.
Det var inte med ett sånt där testa-tidigt, så jag vet inte varför haha
Börjar ställa in mig på redan nu att det blir mens till helgen.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Anydano » 23 okt 2017, 22:43

@lillamee minns du om du brukar ha tidiga symptom när du är gravid?
Anydano
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn