BIM september 2017

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: BIM september 2017

Inläggav Tmvh » 17 sep 2017, 20:53

~ frida88

Tråkigt och höra :(
Sambon här är faktiskt mer glad och längtar än vad jag gör haha, åh andra sidan så är jag riktigt glad men mycket av dessa tankar tar över väldigt mycket. Den här rädslan och oron..
jag hoppas den släpper
Tmvh
Nykomling

Inläggav lillamee » 18 sep 2017, 10:27

Det är milstenar hela tiden, och oron förbyts snarare än minskar haha inte för att skrämma dig men så är det ;)
Mycket som man får inse att man inte kan göra något åt, då kanske det blir lite lindrigare.
Jag tror att det kommer gå bra :) Man löser det mesta!

Igår kväll fick jag hålla om min skrutt igen efter att ha varit borta i tre långa dagar! Han vaknade strax efter att jag kom hem och då fick han komma in till vår säng. Vilka kramar alltså! MMM!
Men tillbaka på jobbet nu, vill bara åka hem till min gosegris igen haha
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav lillamee » 19 sep 2017, 08:25

Idag: en vecka kvar till BIM. Om det ska fastna något så ska det ju ske nu eller de kommande tre dagarna. Jag vill kunna GÖRA något för att öka chanserna med det finns ju inget! Det är frustrerande.
Ni äter väl folsyra, tjejer? Det gör att det känns som att man gör nåt, om än ack så litet så är det nåt!

Inga känningar av något. När hade ni andra BIM?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav frida88 » 19 sep 2017, 09:23

Lillamee; visst är det härliga kramar. Jag har min son varannanvecka så jag längtar till fredag för då får jag kramas.
Jag har med BIM om en vecka. Har lite extra svullna bröst än vanligt och känner av ischias precis som förra gången. Men kan även vara inbillning.
Folsyra har jag inte provat. Inte förra gången heller..
frida88
Stammis

Inläggav lillamee » 19 sep 2017, 12:30

Hela veckor utan barnen måste vara tufft!
Då förstår jag att du längtar extra mycket efter fredagar...
Ta du och köp hem lite folsyra, det kan förhindra en del missbildningar hos barnet, ex ryggmärgsbrock. Din BM har säkert redan sagt det men det är ju en enkel sak att lägga till kosten :)

Min lille skrutt är helt knäpp på att krama mitt hår! Han kramar, drar, biter i det och tvinnar det mellan sina händer. Det gör mig tokig! Är det någon mening jag säger flera gånger per dag så är det saker med håret och inte! Dra inte, bit inte haha
Och samtidigt så mycket kärlek så det gör ont i hjärtat.

Spännande med symptom frida, häftigt om du känner igen från förra grav :D
Ska du vänta på BIM eller testa innan?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav frida88 » 19 sep 2017, 13:15

Ja det är tufft. Men samtidigt har det sina glädjeämnen med. Som att vi tar oss verkligen tid till egentid. Bara han och jag. Och torsdagar innan han åker till pappa har vi extramys bara han och jag. ♡

Får köpa det på vägen hem ;)

Vet inte. Är lite osäker fortfarande. Kan ju bara vara pms och inbillning. Och hur stora är oddsen att man lyckas på första försöket? Även om vi skulle pricka rätt med ÄL.
Jag köpte ett gravtest i helgen bara för att typ men tror det är lite tidigt att testa än. Kanske ska köpa ett sånt där testa tidigt test för att se.. ;)
frida88
Stammis

Inläggav lillamee » 19 sep 2017, 14:09

Vi får höras av här i helgen om du tar tidigt test! Jag har stickor liggandes hemma, och första försöket var jag så säker att det tagit sig! Men icke. Förra försöket hann jag inte testa men kände på mig att det var mens på g p g a PMS. Jag kan bli tjurig för småsaker när det är pms så min sambo brukar få fråga vad det är för fel på mig. Då blir det en aha-upplevelse: Jag har ju pms.
Det var ju ledsamt förra månaden när jag insåg det, för då är det ju ingen grav. Då blev jag ännu surare haha

Du känner ju NÅGOT ändå. Jag har noll på listan. Så bara att vänta.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav Prosecco1 » 21 sep 2017, 07:57

Hade hög fertilitet o flera dagar o så fick jag min mens den 16/9.. haha sncka om att snura en på äl:p aja, då kör vi en ny grupp, bim okt 2017?
Användarvisningsbild
Prosecco1
Stammis

Inläggav lillamee » 21 sep 2017, 11:24

Bara att köra på Prosecco, kanske ses vi i oktobertråden, men jag hoppas inte på det ;) Än lever hoppet, till tisdag. då får vi se om det blir oktobertråd för mig.

När hade du hög fertilitet då? Stämde det inte med mensen eftersom du är snuvad på äl?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Inläggav lillamee » 21 sep 2017, 11:30

Prosecco: jag fick gå tillbaka till tidigare inlägg och såg då att du tagit ut spiral. Nu är jag med på banan igen.
Jag förstår att du känner dig snuvad när CB visade hög! Jättesurt ju. Förhoppningsvis så är cykeln lite enklare att tolka nu, du borde ju ha äl nästa vecka nån gång. Vad har du för taktik denna gång,har du kvar stickor så att du kan testa på fertilitet?

Idag gick tempen upp lite till. Det är positivt. Det gör tyvärr också att jag nog hoppas lite för mycket :( Får ta ner mig själv på jorden lite.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn