Annons:

BIM september 2017

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

BIM september 2017

Inläggav lillamee » 24 aug 2017, 14:01

Någon mer som försöker nu i september?

VI har tänkt skaffa nummer två, och har gjort ett par försök i sommar. Har tempat lite sporadiskt men det är svårt att göra det kontinuerligt när man är ledig. Nu jobbar jag igen så jag går ju upp samma tid varje dag, det borde förhoppningsvis ge bättre tempning!

Hoppas att det finns någon mer som vill följas åt!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Mitt Krypin

Re: BIM september 2017

Inläggav lillamee » 01 sep 2017, 11:21

Kul!
Jag väntar på ÄL,
Baserat på mina två senaste cykler så är det nästan två veckor kvar till dess :(
Men innan min graviditet så hade jag kortare cykler så jag vet inte vad det beror på. Jag har ammat under de två cyklarna som jag haft, och nu har jag slutat helt så om jag har lite bättre flyt så har jag äl nästa vecka istället! Kanske lite svårt att planera men vi får köra på att ha sex varannan dag, hålla koll på sekret och temperatur.
Hur gör ni?
Har ni barn sen innan?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 05 sep 2017, 21:05

Hej!

Följer gärna :) har fått min första mens sen uttag av p-stav förra veckan.
Inte haft mens sen jag blev gravid med min son hösten -14. Förutom en mens mellan grav och insättning av pstaven.

Så, har inte speciellt stor koll på när min äl kommer bli, ska jag gå efter min gamla cykel så kommer jag ha den om 12 dagar. Men som det skrivits ovan så får vi helt enkelt köra på o mysa lite var o varannan dag :D
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 06 sep 2017, 07:41

Så trevligt att vi blir några stycken som hänger ihop!
Det var väldigt skönt att ha en liten grupp under förra försöket med efterföljande graviditet här på min bebis. Lite lagom och inte lika hetsigt som familjeliv känns ibland :shock:
Då har du alltså en liten två-åring hemma mamsen88? Måste vara kul och utmattande haha :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 06 sep 2017, 07:49

mamsen88 jag såg att du skrev om tempning och äl-tester i en annan tråd som vi pratat i, vi kan ju lika gärna ta det här :)

För mig personligen har det varit guld att tempa, så lärorikt och så skönt att veta att man har haft äl. Tempning i sig kan ju inte förutse äl, bara bekräfta.
Och det är ju fantastiskt om man kan bli gravid direkt efter uttag av p-stav, coolt att kroppen bara kickar igång direkt sådär :D
Om du vill tempa så tycker jag att du ska starta direkt! Om du redan har koll på det där så ska jag inte sitta här och pladdra, bara fråga om det är nåt så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter av det ;)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Tmvh » 06 sep 2017, 09:36

Nu hitta jag äntligen tråden :D
När bör jag testa mig. Är inte helt 100% på menscykeln men enligt beräkningen ska jag ha mens nu vid nästa helg.

Blir tokig snart här hemma :shock: bara letar symtom och vill ha de där plusset!
Tmvh
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 06 sep 2017, 09:46

Det bästa är ju om du kan vänta till BIM med att testa, men det finns ju de som ser ett positivt test typ BIM -4. Men det är kanske inte jättevanligt ;P
Mitt tidigaste plus var tio dagar efter äl. och det var ett supersvagt streck på en sån där enkel teststicka. alltså inte något digitalt test. Grejen är att det kan dröja upp till tio dagar efter äl innan ägget fäster och då kommer inte testet att detektera något hcg, så för varje dag du väntar desto större chans att du får ett plus (ja förutsatt att du är gravid då så klart!)
Är du gravid så får du ju veta det tids nog ändå, och jag VET det är svårt att vänta men för våra plånböckers skull borde vi försöka hålla ut haha

Som ni vet så tempar ju jag, och idag på dag 14 gick min temperatur upp 0,2. Har legat ganska stadigt på 36.3 den senaste veckan iaf, men idag gick det upp. Men jag har inte någon gång haft så här tidig äl så jag tycker det verkar lite knasigt. Får se vad temperaturen säger imorgon helt enkelt. Några enstaka avvikelser kan man ju inte ta hänsyn till heller.
Någon mer som ska tempa?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 06 sep 2017, 11:30

Ja helt otroligt att kroppen kan kicka igång så snabbt! Idag ligger jag nerbäddad, mensvärk och så har jag åkt på en förkylning med feber, så det där med tempning blir väl lite bökigt nu det då om detta ska hålla i sig :(

När har du Bim lillamee? Min bim blir 4e oktober om nu min cykel kommer vara som innan.
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 06 sep 2017, 11:42

Baserat på de två senaste cyklerna så skulle nog BIM vara den 29e september. Om jag får en cykel så som de var före grav så blir det ett par dagar tidigare.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav mamsen88 » 06 sep 2017, 21:12

Okej, spännande! :D
Vill att min mens ska sluta nu, eller att jag iaf inte ska ha sån värk så vi kan fortsätta gosa :p man vill ju bara spola fram tiden så man får veta om det blir ett plus här näst...
mamsen88
Nykomling

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: