BIM September för oss som försökt 1år eller mer

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: BIM September för oss som försökt 1år eller mer

Inläggav Libra » 03 sep 2010, 10:49

Mickan86: Tack för peppen. Ringer på måndag. Lika bra ja. Man mår ju inte så värst bra av att gå runt och fundera. :)

Både jag och sambon trycker i oss både vitaminer med zink, folsyra och rosenrot den här gången. Får se om det hjälper något. :P
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/

IVF6 - Gravid!!!
IVF5 - MF vecka 5
IVF4 - MF vecka 5
FET (embryot klarade inte upptiningen)
IVF3 - MA vecka 10
IVF2 = MF vecka 4
IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 22
Började försöka 2009 själva

Med på IVF-träffar? - http://minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Libra
Alltid online

BF: 161025
Bor: Skåne
Status: Gravid!!! 3:e gången gillt!!!

Inläggav Mickan86 » 03 sep 2010, 10:59

soma, okej. Så frustrerande när man inte själv kan påverka ngt.
Hoppas en liten simmare hittar fram då innan IVF. Allt är möjligt!
Sophiahemmet har jag hört mkt gott om. Kontakte dem själv när vi skulle göra utredning men kön var så långt (4 månader) och det var för lång tid tyckte jag. Jaja :)

Libra, det kommer gå bra. Det första dem gör är en undersökning på dig (vul) och ev tar dem prov för att se om det är ngra ev förändingar i livmodern. Efter detta kommer du få lämna prover (blodprover) 2 gånger under din cykel (kommer inte ihåg vilka cykeldagar). Detta bla för att de ska se hur din progesteronvärde.
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

BF: 111126
Bor: Bromma
Status: Mamma till världens finaste Emilia

Inläggav Libra » 03 sep 2010, 11:07

Mickan86: Lite nervöst är det. Känner att sambon tycker det är jobbigt men att han inte säger något. Är väl rädd för att det är honom det är fel på. Jag känner ju samma. Får prata lite i helgen. :) Han har ju iofs en son sedan innan så han känner kanske inte den pressen som jag gör. Tiden går. :roll:
Tar de inte prover på båda samtidigt? Har hört att det är något man gör tillsammans.
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/

IVF6 - Gravid!!!
IVF5 - MF vecka 5
IVF4 - MF vecka 5
FET (embryot klarade inte upptiningen)
IVF3 - MA vecka 10
IVF2 = MF vecka 4
IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 22
Började försöka 2009 själva

Med på IVF-träffar? - http://minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Libra
Alltid online

BF: 161025
Bor: Skåne
Status: Gravid!!! 3:e gången gillt!!!

Inläggav lindus! » 03 sep 2010, 11:53

Libra förstår att det känns jobbigt att ringa det tyckte vi också. Göra barn e ju nåt man vill klara själv men tro mig det känns bättre efteråt även om proverna visar dåligt så vet man varför det inte tar sig som man så gärna vill o så får man ju hjälp med hur paret ska gå vidare efter provsvaren.

När v gjorde vår utredning gjorde vi allt tillsammans. Båda var där på alla möten. På första mötet så pratade vi, han tog en massa uppgifter o så fick jag göra ett vul. Sedan fick killen en remiss till karolinska för att lämna spermaprov och det gjorde vi dagen efter, följde med men han skötte jobbet :) Sen så fick vi remisser för blodprov. Jag lämnade en massa hormonprover samt prov för hiv o hepatit. Killen lämna endast blodprov för hiv o hepatit tydligen nåt dom alltid gör ifall det skulle bli så att man får genomgå ivf som vi ska göra.

Hoppas ni snart kommer igång. Vi fick vänta i 2-3 v efter att jag hade ringt så det ju rätt snabbt ibland kan ju väntetiden vara flera månader.

Kram till dig!
lindus!
Alltid online

BIM: 110325
Status: Kämpar för att bli gravid <3

Inläggav Mickan86 » 03 sep 2010, 11:59

hmmm, verkar vara olika hur dem gör från klinik till klinik.
Första gången jag var där "kollade" dem igenom mig (vul samt blodprover) och nu andra gången(första gången var i januari och andra var nu förra veckan) så fick båda 2 lämna prov för hiv och hepatit (kommer inte ihåg om det var ngn anna sjukdom också). Killen fick en remiss för spermieprov på huddinge. Och jag ska lämna blodprov (samma som jag gjorde i januari).

Lindus, hur lång tid tog det för er innan ni fick svaret på spermaprovet?
Min kille har inte gått ännu (då jag hade äl i veckan) men han ska åka dit och lämna på tisdag. Tar det drygt 1 månad eller mer?
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav lindus! » 03 sep 2010, 12:42

Mickan jo det är säkert olika hur dom går tillväga men samma prover tas ju iaf :)

Läkaren sa att det tar 2 veckor innan svaret för spermaprovet kommer tillbaks o att vi då skulle gå igenom svaren för blodproven och spermaprovet dock blev det 3 veckor som vi fick vänta men tycker det gick ganska fort ändå fast just då kändes det som en evighet hehe :)
lindus!
Alltid online

Inläggav Mickan86 » 03 sep 2010, 13:19

2 veckor? Haha våran läkare sa 1-2 månader.
Men jag hoppas på "snabbt" resultat som er. Jaja, time will tell. Nu är iaf allt startat för våran del, så får vi se vad dem kommer fram till. Hoppas det kan lösas med en pergokur eller ngt...
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav lindus! » 03 sep 2010, 13:23

oj 1-2 månader låter länge men han kanske bara sa de för att ni inte ska bli besvikna ifall det skulle ta så lång tid men hoppas det går fortare :)
Precis nu har ni startat o det är på gång! Ja hoppas det kan lösas med pergo för er del, håller tummarna! Kram
lindus!
Alltid online

Inläggav Kira_85 » 04 sep 2010, 18:31

Hej, hur går det här? Ingen som plussat än?

Vi gjorde vår första insemination 1.9 (har försökt två år nu) och går omkring och är otålig... Skulle vilja veta NU ifall det hjälpte! Vad gör ni för att inte bli knäppa medan ni väntar? Kan ju knappt tänka annat än bebisbebisbebisBEBIS!!!

Jag undrar också om någon känner till rfsu:s "testa tidigt"-graviditetstest, det ska tydligen gå att testa en vecka innan BIM. Kan det verkligen fungera?

Trevlig helg på er alla!
Bild

Bild
Kira_85
Alltid online

Inläggav pooh » 04 sep 2010, 19:22

Jag hoppar in i er tråd också. Är med i vanliga BIM sepembertråden också men man hoppas ju lite extra mkt på oss långkörare, det är liksom vår tur nu! ☺

BIM
9/9 soma (32 år, utredning klar, väntar på IVF)
13/9 JessieH (28 år, inga barn, försökt sen juli -09, 3 mf, utredning pågår)
14/9 Mickan86 (23 år, 13e försöket, utredning pågår)
15/9 (ca)tt78 (32 år, 0 barn, försökt sedan mars -09, utredning pågår)
15/9 (ca) Kira_85 (25 år, försökt sedan september 08, oförklarat barnlös och ska göra makeinsemination för första gången)
18/9 Libra (33 år, inga barn, 16 försöket)
28/9 Emminijo (29 år, inga barn, 19:e försöket, ska på utredning 5 okt)
29/9 Pooh (24 år. Försökt ett år. Utredning klar, inga "fel" hittade. Fick rådet att försöka själva ett tag till. MF 2/10-10. Äter Bisolvon.)
30/9 lindus! ( 22 år, inga barn, 19:e försöket, 1:a försöket med glandin 25, utredning klar, står i IVF kö)

GRAVID

INTE GRAVID
1/9 Gracelin (32 år, 2 barn, 2 änglar, 1 mf, försökt sen i mars-09, utredning pågår)
// Pooh

Sophia ❤ född 28 maj 2013
Mathilda ❤ född 19 januari 2012
Användarvisningsbild
pooh
Alltid online

Status: www.livethosmig.bloggo.nu

FöregåendeNästa

Återgå till Svårt att bli med barn