Blää

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Blää

Inläggav emelielisa » 20 okt 2010, 20:49

Idag har jag haft en sån j*vla mensvärk, fast har ingen mens. Började även må illa efter lunchen, när jag hade ätit och det har nu hållt i sig. Men är inte sugen på något.
Vet inte riktigt vart jag befinner mig eftersom jag slutat med p piller den 6:e okt o haft sex innan och efter och även haft en kortare mens än vanligt.
Många säger ju att kroppen behöver återhämta sig efter p pillerna men jag åt bara piller i två veckor så kanske gick snabbare för mig?
Känner mig jättekonstig iallafall, kanske är skengravid? Vad tror ni?
emelielisa
Stammis

Re: Blää

Inläggav helenaeg » 20 okt 2010, 21:29

Svårt att säga vad det är. kan ju vara hormonsvängning och det kan vara graviditet eller ja, vad som helst egentligen. Men att kroppen måste återhämta sig när man ätit p-piller stämmer inte alltid. Jag hade ätit p-piller i många många år och när jag slutade med dom kom mensen efter nån vecka och sen var den som en klocka. Du får nog göra ett graviditetstest om ett tag om du inte får din mens.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav emelielisa » 20 okt 2010, 21:48

Ja, det hade jag tänkt men vet ju inte riktigt när jag ska ha den. Enligt ppiller cykeln skulle jag ju haft det nästa vecka men fick ju en blödning förra veckan. Ska jag räkna ppiller cykeln eller från sista mensen?
emelielisa
Stammis

Inläggav Annica77 » 20 okt 2010, 22:45

Låter som om det kan vara en nidblödning du hade! När jag var gravid senast började jag må smått illa 2 dagar efter att ägget feste. Vid BIM -5 började jag bli besatt av eb viss mat vilket var först suget efter Chocklad. Sedan Vid BIM +2 blev jag sjuk efter fiskpinnar. Samt illamåendet ökade i styrka något! Trött var jag som tusan samt kunde ha värmevallningar. Jag tycker du bra kan ta och tästa dig vid BIM. Men gör det med ett känsligt test då i såfall och inte med det vanliga graviditetstestet.

Själv har jag börjat besväras av illamående från och till, en aning ömmande bröst och har molande värk fast det enligt min ticker säger att ägget inte fastnat ännu i livmodern. Om inte jag har haft äl några dagar före beräknad äl vill säga. :)
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Inläggav emelielisa » 21 okt 2010, 08:12

Okej, ja, jag tänkte vänta med efter helgen och testa :) Vill ju gärna att det ska vara ett plus så hoppas på det :)
emelielisa
Stammis

Inläggav emelielisa » 21 okt 2010, 08:14

När har du BIM föresten? :)
emelielisa
Stammis

Återgå till Vill bli med barn
Annons: