Bli gravid efter cerazette?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Bli gravid efter cerazette?

Inläggav Amanda13 » 13 jun 2014, 23:51

Hej!
Det ligger till så att jag och min sambo försöker göra mig gravid. Har ätit cerazette i över 5 år, och slutade i mitten på april. Min mens kom igång precis som den var innan jag började äta cerazette så allt är i full gång. Har dock inte plussat än, men har bara gått två, tre försök. Undrar om någon mer ätit cerazette och blivit gravid efter, hur lång tid tog det?
KRAM
Amanda13
Nykomling

Re: Bli gravid efter cerazette?

Inläggav Saturnus75 » 14 jun 2014, 00:45

Hej
Jag har inte ätit just Cerazett men det kan ta upp till ett år innan kroppen normaliserar sig.

Har ätit yasmin och är på min andra normala ägglossing på 4 månader efter avslutat med p-piller.
Dock har jag andra fel som gör det svårare att bli gravid ...
Önskar dig lycka till och ger dig rådet att äta Friggs vitaminer för kvinnor och folsyra och byt till ekologisk kost mindre med snabba kohydrater så ska du se att det kommer ta sig :)
Kram tillbaka
Användarvisningsbild
Saturnus75
Alltid online

BF: 200717
Bor: Halmstad

Inläggav Ducksie » 14 jun 2014, 11:31

Jag åt Yasmin i närmare tio år före jag försökte bli gravid första gången. Yasmin är ju ett p-piller, Cerazette minipiller så jag har för mig att kroppen borde återhämta sig lättare efter Cerazette. Då slutade jag äta Yasmin i oktober, vi började försöka bli gravida efter jul och i månadsskiftet januari-februari blev vår dotter till.
Jag började äta Cerazette när dottern var några veckor gammal och åt i ganska exakt ett år. Jag lämnade bort dem i januari, vi började försöka bli med barn igen i april och lyckades direkt. Båda gångerna har min kropp genast kommit igång med äl och mens.

Så det är helt möjligt att bli gravid snabbt efter att man slutat med pillren. Jag har ju givetvis haft en helt enorm tur då äl kom igång genast, det lär inte ska vara så lätt för alla. Dessutom har vi på tre försök blivit gravida två ggr, vilket är helt fantastiskt. Sen slutade jag ju också nån månad innan vi började försöka, bägge gångerna.

Men var inte orolig för att det inte lyckats för er på 2-3 ggr, det är helt normalt! Lycka till! Kanske är det er tur nu redan nästa försök :)
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav barumdem » 14 jun 2014, 14:49

Slutade med cerazette i augusti och plussade i december
barumdem
Alltid online

Inläggav Ninismulan » 17 jun 2014, 17:26

Hej
Jag slutade med cerazette den sista februari, mensen kom igång i normal cykel på en gång men det känns inte som jag har haft någon ägglossning. Det här var första månaden jag kände av äl. Men blev inget den här månaden :-( min mens kom idag som en klocka. Har det inte tagit sig i juli tänkte jag testa med älstickor.. hoppas att ni får ett plus snart :-)
Ninismulan
Nykomling

Inläggav asjoblom » 17 jul 2014, 13:45

Hej, hoppar in här.

Jag har ätit cerazette i ca 4-5 år och slutade i Januari, jag har aldrig haft mensvärk vid mensperioden eller kännt av äl heller.
Jag har aldrig haft koll på perioderna heller utan tagit det som det kommer.
Denna månad fick jag för första gången mensvärk (obs ej kraftig) runt den tiden som jag borde haft äl.
Hoppas innerligt att det var min första riktiga äl sen jag slutade :D För jag har aldrig upplevt den känslan sen jag började med piller. Såklart känsligare humör dagen innan mens. men aldrig såhär mitt i perioden.
// en som hoppas
asjoblom
Stammis

Inläggav MissNovE » 19 okt 2014, 13:31

Hej,

Jag åt Cerazette i ca 10 år, och hade ingen mens under den tiden. Slutade i april i år med dem, och mensen kom igång efter lite mer än en månad. Sen tog det någon månad till, tills min ägglossning kom igång ordentligt.
Och i fredags plussade jag.
Trodde verkligen inte att det skulle gå så snabbt att få kroppen att komma tillbaka, så underbart.
Allt händer av en anledning!
// så lycklig
MissNovE
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn