Annons:

Blivande ensamstående!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Blivande ensamstående!

Inläggav SHC » 27 jan 2011, 11:16

Finns det fler där ute som är gravida men pappan har sagt ifrån & inte vill vara delaktig överhuvud taget? Kommer ni att meddela honom det som händer, vad som sägs på möten, när barnet kommer? Hur/Var kan jag fixa ensam vårdnad? Någon som vet? Tacksam för svar! :)
SHC
Stammis

BF: 110906
Status: Längtar efter mitt lilla hjärta! ♥

Re: Blivande ensamstående!

Inläggav Mrschiara2012 » 28 jan 2011, 00:06

Jag är ensamstående tillm in dotter som eftersommaren blir 5 år.. och du fixar ensamvårdnad på familjerätten, anmäler på fk att du ska ha underhåll, du informerar pappan om när möterna är som du anser att det kan vara lämpligt att han är med på för att veta huvudaspekten på barnets liv DOCK är det sällan frånavarande pappor dyker upp, men om det senare skulle bli så att pappan skulle komma på hur dum han varit så har du försökt få honom delaktig. och kan alltså inet använda något emot dig what so ever.. det är rådet jag fått av familjerätten när jag varit och pratat med dem..

Jag har t.ex. informerat när vi flyttat nya adressen etc för att "underlätta" umgänget men nu är det 1½ år sen dottern såg sin biologiska pappa... och han hälsar inte ens när han går förbi henne dock hälsar hhan så glatt på mig varför kan man ju undra men ja...

men egentligen har du ingen skyldighet dirket dock kan det användas emot dig om du inte försker underlätta umgänget för oavsett om du har ensamvårdnad så har han umgängesrätt med sitt barn!
Mamma till en 06:a och blivande Fru -12
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mrschiara2012
Alltid online

BF: 110923
Status: Mamma, gravid och blivande fru!

Re: Blivande ensamstående!

Inläggav SHC » 28 jan 2011, 21:50

Jo men precis, tack så hemskt mycket för svaret.
SHC
Stammis

BF: 110906
Status: Längtar efter mitt lilla hjärta! ♥

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: