Blödande Brööstvårtor =(

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Re: Blödande Brööstvårtor =(

Inläggav naellie » 11 jan 2012, 17:57

Åhnej så jobbigt för dig. Jag som hade tänkt föreslå just pumpning men det går ju itne om du får ont du med. Har du provat lite olika pumpar? På BB fick jag inte igång amningen och fick jätteont. DÅ sade Bm där att de hade en annan sorts pump som jag fick prova som funkade myyycket bättre för mig. Alla är ju inte lika.
Annars föreslår jag riktigt fet salva på brösten... brösmjölk väger lätt mot de här fetsalvorna du får med hem från BB. Minns däremot tyärr inte längre vad de hette. men samma som man har som rumpsalva till bäbisarna :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: Blödande Brööstvårtor =(

Inläggav Catta2 » 23 feb 2012, 13:34

Jag hade liknande problem. Min första son som kom dec -00 så fick jag sår. Jag kunde inte amma för jag fick för ont. Satt och grät och jag ville inte tiden skulle gå så jag slapp o amma igen. Köpte en pump såren läkte ut och jag kunde amma . Men Efter att jag hade ändrat om amnings tiderna. Dom på BB säger att man ska amma så ofta man vill. Men mina bröst sa nej och jag fick sår för att jag ammade för ofta helt enkelt. Ammade tills han var 6 mån.

När den andra sonen född 04 feb så tänkte jag inte en gång till och hade koll på klockan att det gick minst 3 timmar mellan amningen. Även att dom på BB fortfarande sa att jag skulle amma ofta. Då klarade jag mig utan sår. Sen gjorde jag så att efter sonen ätit färdigt smörjde jag med bröst mjölk o lät bröstvårta själv torka så ofta jag kunde. Smörjde också med inte matolja utan någon annan slags olja, kan ha varit solrosolja, hi hi några år sedan :D kommer inte ihåg och den gången gick allting jätte fint.

Bägge sönerna hade samma grepp o sög jätte fint.

Om man kan amma så är det riktigt smidigt maten är alltid lagom varm o man har den alltid med sig. Men sen ska man inte om det verkligen inte fungerar känna sig tvingad till amning utan det ska man göra som man själv vill.
Nr 4:an på G 1:an 14år, 2:an 10 år , 3:an
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Catta2
Alltid online

BF: 150716

Föregående

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning