Blödnign v.7 hjälp!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Blödnign v.7 hjälp!

Inläggav EW » 16 dec 2009, 09:18

Vaknade inatt av att det kliade på insidan av låret, kliade såklart tillbax och kände något väldigt blött not handen. Tände genast lampan och var klarvaken, BLOD! Fan fan fan, det var så pass mycket att det rann lite på låret när jag gick till toaletten. Färgen var mörk men inte brun. Ducshade av mig och tog på en binda innan jag lade mig igen, grät en skvätt såklart och somnade till slut om. Imorse var det inget i bindan men på papperet när jag torkade mig, dessutom tycker jag det var ljusare :evil: Det är inte som en mens men det är mycket, tycker jag. Jag tror själv att det är ett missfall, men vill tro att det kan gå bra ändå. Jag har inte ont i magen, inga menssmärtor eller så. Om jag får uppskatta mängden blod så är det väl en tesked som kommit hittills. Har inte vågat mig på toaletten igen sen i morse, men jag måste väl snart.
Ni som fått missfall känner ni igen er? Tacksam för svar, känner mig så orolig :cry:
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
EW
Alltid online

Re: Blödnign v.7 hjälp!

Inläggav strumpan123 » 09 jan 2010, 21:00

Hej har samma problem nu, var på toan och så kom det ljust blod på papperet och är mega nervös.

Hur gick det för dig? det har ju gått två veckor och jag ser att din ticker är igång än.
Var allt som det skulle?
Kram
strumpan123
Rådgivare Minbebis

Inläggav fiffiluria » 09 jan 2010, 21:22

jag fick missfall en gång å då va jag i v 13, men det va inget snack om saken, jag blödde supermkt o fick otroligt ont så jag tycker att det låter som att du bara har fått en liten blödning! det hoppas jag iaf!
Lycka till! Kram
fiffiluria
Alltid online

Inläggav helenaeg » 11 jan 2010, 20:17

Jag började blöda i vecka 5. Jag blev livrädd och sökte hjälp direkt. De kunde inte se något då för det var för tidigt. Men en vecka senare kunde de se att allt såg helt normalt ut. Det är vanligt att man blöder i början av graviditeten och det handlar ofta om att men får ytliga blodkärl i alla slemhinnor när man är gravid och därför blöder. Alla jag pratat med (läkare, barnmorskor och vänner) säger att det är ganska vanligt men självklart kan det allitd vara början på ett missfall när man blöder, det är de noga med att säga också. Jag råder dig att ringa till en mottagning som har bra ultrljudsmottagning och kolla upp. De kan i vecka 7 se om allt ser rätt ut. Oroa dig inte i onödan utan sök hjälp. Jag blödde i 4 veckor fram och tillbaka, inga mängder men det kom lite blod på pappret och i trosan och allt har gått bra för mig. Lycka till
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav strumpan123 » 11 jan 2010, 20:27

Okej skönt att höra :)
Jo jag ringde idag för att få en inskrivningstid och hon sa att det inte var något att oroa sig över.
Får tänka positivt =)
strumpan123
Rådgivare Minbebis

Återgå till Kroppen & gravidkost