Blöjor!

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

Re: Blöjor!

Inläggav *nea » 07 aug 2010, 19:20

Här kör vi mest på tygblöjor, men vill ändå slå ett slag för änglamarks blöjor på coop och ett märke som heter nature's som också säljs på coop. Vi har på natten till våran tjej nu och hon är mycket lång-smal i figuren och då passar de modellerna väldigt bra på henne. Libero är för breda i grenen och pampers vill jag inte ens prova för jag tror de har läskiga krämer och lotions i. Men jag tycker absolut att det är värt att testa runt lite innan man bestämmer att man är "trogen" ett visst märke.

Tygblöjor är fantastiskt mot blöjutslag vilket min tjej får mycket lätt. Inotynol-salvan fungerar super om man nu måste använda papperblöjor något längre tag, ex på semester.
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Inläggav Catwomen » 07 aug 2010, 21:27

Libero har funkat bäst här. Pampers känns "fulla" med en gång, fast de inte är det. Prövat Icas byxblöja men gillade inte passformen, Icas vanliga funkar, men inget vi använder dagligen.
Bild

Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav MajMamma:) » 10 aug 2010, 10:28

hejj!
Blöjdjungeln är snårig.. vi började med huggies Newborn el nr 1 kanske det stod..sen gick vi över till pampers nr 2,men ska nu gå över till libero eftersom pampers inte tar upp lika mycket urin,så upplever vi dem ialla fall. synd när vår dotter vaknar på natten av att hon är blöt. Men som många andra skrivit så köp hem o prova er fram:)
Lycka till!
MajMamma:)
Stammis

Inläggav shmootchie » 21 aug 2010, 22:43

Hm, jag blir lite fundersam när jag läste den här tråden....
Kanske är en dum fråga, och kanske skulle starta en ny tråd, men tycker att det har med den här att göra.... Hur ofta byter ni blöja?
Jag tycker nämligen att Pampers blöjor är bra, därför att man både känner på lukt och "konsistens" om det är kiss i. Har i och för sig bara provat Libero och Icas eget märke också, men tycker det är jättesvårt att veta om hon har kissat eller inte med de sorterna.
Jag tycker både Libero och Icas blöjor är väldigt styva och breda i grenen, Pampers är mycket mjukare och följsammare.
Användarvisningsbild
shmootchie
Stammis

Inläggav soffilina » 21 aug 2010, 23:36

under vår första vecka har vi haft pampers, libero och huggies. tycker libero och pampers luktar urin på ett äckligt sätt direkt efter kisseri, och hittlis tycker vi bäst om huggies iaf :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav marimo » 24 aug 2010, 10:58

Vi har provat både Pampers och Libero. Tycker bäst om Pampers då de är mjukare och smidigare. De har dessutom nästan aldrig läckt. När Elsa var nyfödd höll inte libero tätt. Nu när hon är lite större klara de inte ett ordentligt bajslass om det finns lite kiss i blöjan redan. Så jag röstar för Pampers. Sedan använder vi en jättebra salva mot röd rumpa. Bepanten heter den. Blev tipsad på BB om den.
Bild
marimo
Stammis

BF: 100319

Inläggav barumdem » 25 aug 2010, 07:46

jag använde pampers 1 i början....sen kissade han igenom hela tiden å jag tyckte dom luktade jättemycket kiss... Då gick jag över till libero. Fast jag kör med en storlek större har nu Libero 4 til min son som väger 6,8kg. Eftersom han kissar så mycket så läcker dom andra igenom. Jag har inte haft några problem hittils med röd rumpa. Sen om man har coop kortet så kostar libero lr pampers bara 89kr på coop. Och det tycker jag e helt ok pris:)
Men som sagt man får testa sig fram i blöjvärlden vad som funkar bäst just för sitt eget barn.
Lycka till! :D
barumdem
Alltid online

Inläggav Jennie87 » 18 nov 2010, 02:44

vi har testat pampers libero o bambo
gillar inte alls libero då ja tycker blöjan blir så kompakt o hård o bajs o kiss ligger tryckt mot huden.
pampers är min favorit då "nätbyxan" i ligger mot huden o separerar lite mellan själva blöjan, bajset o kisset hamnar under nätet o blir mindre irriterat..
bambo är helt ok, tyckte dom va bra som nattblöjor då dom sög upp mycket kiss o va billiga!
Jennie87
Stammis

Inläggav FairyStore » 18 nov 2013, 00:19

Vi kör med Pampers
FairyStore
Stammis

Föregående

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år