Blöjor!

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

Blöjor!

Inläggav Vitlilja » 06 aug 2010, 22:18

Hejsan.
Väntar mitt första barn och fick just en irriterande tanke i huvudet..
Vilka blöjor är bäst egentligen? vad är för och nackdelarna med dom? Varför tycker ni att "erat märke" är så bra? Har ni haft några problem med något märke som ni inte haft med ett annat? osv..

Kanske lite tidigt att tänka på detta men kände att jag ville få lite åsikter om olika blöjmärken nu när jag ändå tänkte på det:D
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Re: Blöjor!

Inläggav helenaeg » 06 aug 2010, 23:46

Vi kör med Huggies. Mest för att vår tjej var så liten när hon föddes och vi tyckte Pampers läckte.. men när vi väl hade bytt till Huggies och använt dom ett tag läckte de också. Så vår tjej var för liten för de minsta blöjorna helt enkelt och vi skulle ha köpt prematurblöjor.. Men sen har vi kört på med Huggies av ren vana.. Men de flesta kör ju Pampers, Libero eller Huggies och jag tror det är en smaksak.. tror de är lika bra..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Gotland » 07 aug 2010, 09:52

Beror tydligen på vilken kroppsbyggnad den lilla har.
En sort passar bättre på en smal bebis och en annan passar bättre på en lite rundare bebis. Prova olika märken och se vad som passar just din...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Ninjana » 07 aug 2010, 10:56

hej vi körde med huggies först precis som ovanstående skriver ao med passfrom. nu e det libero min son får hemskt röda utslag av pampers och sist vi gick tillbaka te huggies fick han dessa röda utslag. jag gillade inte heller att " nätbyxan" etsande sig fast ibaken på honom. testa dig fram min kompis barn blev lika dan efter libero så lär känna dinbarns hudtyp. glöm inte heller att visa vårserveter kan ge utlag. min son låt bara Ö&B pudgies har testad en uppsjö nu. Klart bäst är ju "gula tvättlappar". p.s bra att du tänker på detta nu! jag gjorde inte det förrän sen.
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

Inläggav Vitlilja » 07 aug 2010, 11:03

Jag är väl mest orolig över eventuella utslag då jag själv har hudproblem:/ har väldigt känslig hud så.
Jag har hört att libero ska vara bra mot känslig hud men man vill ju ha lite konkret fakta istället för vad reklamen säger om man säger så:P

Tack för svaren och hoppas det kommer in fler:P känns bra att ha lite lite som kan ge en en viss hint om var man kanske ska börja:P
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav lexus_ » 07 aug 2010, 11:34

Jag använde Libero till mina flickor i början... sen gick jag över till bambo när de blev äldre det är typ som huggies men lite billigare... fast de finns bara på citygross vad jag sett så sen vi flyttade till Ängelholm så kör vi med willys egna märke... det är ett bra märke... men till nyfödda och tills dom iaf är ett år så borde man nog använda "märkes"blöjor
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav Liiiiten » 07 aug 2010, 11:37

Här fungerar de flesta blöjor, men de som är lite "styvare" (Libero 1 och Ica 1) täckte inte ordentligt runt låren på min lille, så kisset hamnade utanför. Vi har kört Pampers 1 och nu smått börjat med Libero 2 som verkar fungera bra. Pampers 2 ska testas under dagen.

Tips angående röd stjärt / sår i baken: Trodde aldrig att jag skulle föra detta vidare, men min son har haft problem med småsår i baken efter frenetiskt bajsande. En gammalmodig släkting ville testa en grej de körde när han var liten - potatismjöl. Strödde på det igår kväll och i natt när vi var uppe och bytte på killen så var såren tre gånger mindre! Jag var fruktansvärt skeptisk när mjölet ströddes på och suckade mest. Men det hjälpte!
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav thessie90 » 07 aug 2010, 11:45

Min lilla tjej vägde bara 2500 g och var 45 cm när hon föddes trots att hon var fullgången (v. 37+6) så vi fick använda liberos prematurblöjor först sen har vi fortsatt med libero storlek 1 som hon fortfarande använder nu. Provade pampers minsta blöjor ett par ggr men dom satt inte lika bra och läckte lättare + att jag tycker det är smidigare med liberos "kardborrestängning" än pampers "klisterstängning" då jag ibland måste göra om ett par gånger innan blöjan sitter riktigt bra på henne.
Bild
thessie90
Nykomling

BF: 100716

Inläggav malin87 » 07 aug 2010, 12:53

Vi har bara använt libero och pampers på vår dotter och ingen har läkt, men nu använder hon bara libero då jag tycker dom är bäst. pampers luktar kiss direkt.
Bild

Bild

17/8 - 2009 föddes vår dotter Elise, 3485g & 48cm
3/6 - 2011 föddes vår andra dotter Alva, 3410g & 50cm
Användarvisningsbild
malin87
Alltid online

BF: 110610
Bor: Slagnäs

Inläggav Nelia » 07 aug 2010, 13:00

Vi har använd Libero och tyckt att de funkat bäst. Joel är också känslig i huden och har aldrig fått utslag av Libero.

Däremot köpte vi blöjor från Continente nu i somras i Portugal, mest för att Joel bara använder på natten nu och vi behövde köpa där nere. Jisses, han blev alldeles rödprickig av dem!! :shock: Helt sjukt! Tur han bara behövde använda de några nätter för nu köpte vi Libero så fort vi kom hem till Sverige och prickarna är borta.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Nästa

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=baby&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()