Blöjor

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

Blöjor

Inläggav SleepingStar » 30 dec 2013, 21:19

Hej Alla

Jag sitter o försöker få en förståelse för alla dessa blöjor som finns.
Vilken är bäst?
Är de billiga blöjorna bra? (exempel coops egna)
Hur många byter ni genomsnitt?
Hur många dagar räcker blöjpaketen?

Tack på förhand
SleepingStar
SleepingStar
Nykomling

Re: Blöjor

Inläggav naellie » 30 dec 2013, 21:33

Hej,

Jag får nog säga att ni får prova er fram. I min värld är blöjorna lika bra. Coops egna eller Pampers- ingen skillnad. Möjligen att Pampers tar lite mer vätska. Maken gillar inte de "egna" varorna. Han säger att sonen får röda märken av dem. Men jag anser att det har mer med passformen att göra. Ni får prova er fram vilka som passar bäst.
Vi har kört Willys egna och Pampers. När sonen var nyfödd hade vi Libero i omgångar men de passade inte alls. Läckte varenda gång. Willys var en period lite trånga över låren och gav märken. Svägerskan har kört ICAs rakt av till båda sin barn utan problem.
Hur länge de räcker beror på hur mycket det bajsas. Rena kissblöjor byter vi inte så många om dagen. Men när man i värsta fall tar tio bajsblöjor går ett paket snabbt åt :)
Jag tror ett paket räcker i två veckor ( ett sånt dubbelpaket). Säg att vi snittar 5-7 blöjor om dagen. Men då är sonen 2,5 år nu. Som nyfödd var det nog tio blöjor om dagen :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Lunkan94 » 03 jan 2014, 19:05

Hej! Har en son på snart 2 månader och vi har hittills kört på pampers och är mycket nöjda! Personligen tycker jag de är bäst då de inte känns lika plastiga och stela som libero. Ett paket med 25 st räcker i ca 2 dagar så det blir en del blöjbyten haha :wink:
Bild
Bild
Lunkan94
Stammis

BF: 041113
Status: Vi längtar efter dig <3

Inläggav Grim » 04 jan 2014, 13:00

Jag har provat en del olika märken: Libero, Pampers, Icas och Toujours (dvs Lidl). De har funkat bra i olika skeden i princip.

Libero var bäst när han var nyfödd, hade bäst passform och läckte inte. När han blev lite större provade jag Toujours. Helt i passform, men de fastnade i rumpan när han bajsade (även om jag bytte på en gång). Testade Pampers (strl 2), men de bara läckte. Gick då över till Icas och de satt bra plus hade bra uppsugningsförmåga. Nu när han har strl 3 passar Pampers bäst. Fortfarande läckage när han bajsar, men det är för att det kommer med sådan fart att det kommer upp längs ryggen... 8)

Blöjorna räcker lite längre nu (4 mån) än när han var nyfödd och bajsade minst 7-8 gånger om dagen. Nu håller det sig till 2-3 gånger, samt några kissblöjor. Köpte två stora paket innan jul och vi har fortfarande 1/4. kvar.
* Tillsammans sedan maj 2007
* B född 2013

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Inläggav L8i » 04 jan 2014, 13:14

Hos oss har libero alltid varit bäst!
Pampers tåler ungefär lika mycket kiss, men sitter inte lika bra på barnen.
Jag har två söner som bägge använder samma storlek och hos oss går ungefär 1-2 stora paket i veckan så ungefär 5-6 paket i månaden! Bara kissblöjor byter vi väl ca 5 stycken var om dagen och sen bajsblöjor vid behov såklart! På förskolan byter de lite mer sällan.

När minstingen var lite yngre bajsde han dock minst 5 gånger om dagen och då gick det åt mycket mer.

Det lättaste är att prova sig fram och även prova olika storlekar :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav dorianadelisa » 11 apr 2014, 17:34

Jag haft de flesta men jag gillar willys egna 50 st 69 kr finns byxblöjor med 69 kr dem.är super city gross egna me är super bra
dorianadelisa
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år