Annons:

BOBBY

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

BOBBY

Inläggav Maria » 22 maj 2006, 09:58

Hur kan man gå igenom en graviditet, förlossning, klara av att uppfostra barnet och ge barnet kärlek som spädbarn. Klara av det som vi andra oroar oss för? För att sedan misshandla och tortera barnet?

Vafan är det här?
Maria
Alltid online

Hemska människor

Inläggav Stina » 22 maj 2006, 13:39

Det är verkligen hemskt! Jag har även läst pojken som kallades det! Usch! Man vill egentligen inte läsa, men det är som om man lämnar pojken om man slutar läsa den! Tur att Den slutar lyckligt!

Men stackars Bobby!!! Tänk om någon hade gjort något tidigare!
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Maria » 23 maj 2006, 11:01

Vad heter författaren till Pojken som kallades Det? Funderar på att läsa den när man får en stund över
Jonathan 060315
http://www.emen.blogg.se
Maria
Alltid online

Inläggav Carro » 23 maj 2006, 13:26

Jag har också läst dom! Det är ju tre böcker! Dom är jätte bra, fast de är ju verkligen hemska! Kommer inte ihåg vad han heter!
Användarvisningsbild
Carro
Nykomling

Inläggav Stina » 23 maj 2006, 13:27

Han har ju skrivt dom själv och heter Dave Pelzer! Bli inte förvånad om du e fastklistrad vid boken sen!
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Livstid

Inläggav Stina » 24 maj 2006, 12:02

Hur kan detta rättssystem vara så mesigt! Här har vi en pojke som bara fick bli 10 år gammal för att han hade oturen att hamna hos föräldrar som torterar honom till döds! Mamman har själv berättat hur det har gått till och ändå finns det speckulationer om att Bobby har dött av att något fastnat i halsen eller ett epileptiskt anfall! Jag hoppas verkligen att både mamman och styvpappan får livstids fängelse, som ändå inte är livstid! Dom båda har genomgått en undersökning som visat att dom inte har några psykiska störningar! Men hur kan en människa som inte är psykiskt störd utsätta en annan för detta????
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Inläggav Maria » 24 maj 2006, 12:45

Jag läste någonstans att mamma är 'talangshandikappad', hur dom nu väljer att säga dt. Alltså lite efterbliven. Men Visst är man psykiskt störd om man slänger ut sitt barn naket i snön och stampar och kastar snö på den? HALLÅ? Det är SJUKT om något!
Allvarligt talat vet jag inte om livstid här i Sverige är något straff? De har garanterat tak över huvudet, mat på bordet, eget rum och arbete och kan till och med utbilda sej i åtta år.
Det är urlöjligt hur de kan spekulera i huruvida Bobby dog avnågonting annat? Han skulle fortfarande blivit bunden till sängen!
En förälder ska väl hjälpa sitt barn om den sätter i halsen eller får ett anfall, inte låta den dö och sedan kasta kroppen i sjön?
Usch för fan! Man mår ju illa!
Jonathan 060315
Maria
Alltid online

Inläggav Carro » 26 maj 2006, 00:47

Ja!!! Håller med! Såklart!!!!! Det går ju faktiskt inte att beskriva hur förbannad man blir! Och så ledsen för att man inte kan göra någonting för honom!!!! Hur kunde detta ske? Varför var det ingen som såg? Det var ju inte bara en gång som det hände heller! Jag har hört att dom som begår dessa brott får det väldigt jobbigt i fängelset! Det är inte lika ok att göra så här som att råna en bank i den världen!
Användarvisningsbild
Carro
Nykomling

Inläggav Maria » 26 maj 2006, 07:54

Nej det stämmer. Pedofiler och sexförbrytare är ju de som får det värst. Men ändå är det så pass bra övervakning på fängelser att de som de misstänker kommer bli utsatta ger de extra beskydd.
Egentligen borde man göra som man gjorde förr med såna personer. Köra dem öppet runt stan och lta folk spotta och kasta rutten frukt på dem. Sen kan dom spendera resten av sina dagar i bojor eller bli avrättade.... Finns det någonting som hindrar Bobbys mamma och styvpappa att skaffa fler barn att tortera efter de kommit ut ur fängelse? Borde bli sterilisering på bägge två! *pust flämt ilska*
Jonathan 060315
Maria
Alltid online

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: