Jag vet hur det känns! Konstant livrädd för att det ska komma blod vid toabesök. Tyvärr så tror jag inte det finns något som man egentligen kan säga som kan trygga till 100%. Det är enligt alla mina efterforskningar (så proffsiga som ex från olika forum, barnmorskors ord mm

) helt normalt med lite blödningar i tidig graviditet, både bruna och röda. Har hört om de som får störtblödningar eller små och allt varit bra ändå!
VId min första grav som slutade i att vi upptäckte MA i v.13 och att fostret dött ca v 6 så hade jag en pyyyytteliten ljusrosa blödning i ca v 7 och fick för mig, i efterhand, att det liksom var signalen på att något varit fel. Men nu är jag gravid i v.15 och har fått se att allt är bra, men även i denna grav i ca v.7 hade jag typ en exakt lika pytteliten rosa blödning. Blev såklart skitskraj men det gick bra ändå!
Väntan är vidrig, men tyvärr ofta det enda man kan göra. Vet inte hur snabbt man kan få en tid om man väljer att göra vul privat. Bra att vänta också till du är i ca v7 eller 8 för att vara säker på att kunna få se hjärtat slå. Har hört om många som går för tidigt och när de inte ser hjärtat slå blir man ju såklart ÄNNU mer orolig!
Lycka till med allt!!