början till missfall?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Re: början till missfall?

Inläggav Listah » 30 nov 2012, 15:55

Det är en barnmorskas jobb att vara ärlig. Jag har dock inte mycket rill övers för barnmorskor då jag inte trivs speciellt bra med hon jag fått, men överlag verkar många vara nöjda. Och i ditt fall säger hpn ju dels de du vill höra, men de beror ju på att det du vill höra är så det troligtvis ligger till.
Är du osäker på din bm kan du alltid ringa och rådfråga en annan eller ring 1177. Tror som sagt inte du behöver oroa dig. Hade det varit ett mf hade du blödigt rikligt.
Bild
Listah
Alltid online

BF: 130531
Bor: Hässleholm
Status: Längtar efter vår lill-plutt <3

Inläggav tesssssi87 » 01 dec 2012, 12:08

Ja men jag önskar att hon kunde ta emot mig tidigare.

En uppdatering: hade sån molvärk igår men inga bruna flytningar mer under dagen kvällen.
Idag har jag jätte ömma bröst och sen hugg och värk i underlivet. Vid ansträngnkng kom det jätte jätte ljusrosa flytning som man knappt såg. Så min fråga är ska jag vara orolig. Har även fått klåda i underlivet (får alltid de dagen innan mens annars) jag blir hypernervös. Men att jag har ömma bröst är väl ett gott.tecken? Och titt som tätt ett lätt illamående.
tesssssi87
Stammis

Status: Man ska ta vara på allt fina man har.

Inläggav jaessiica » 01 dec 2012, 13:17

Hej!
Tycker synd om dig att behöva gå runt och vara konstant orolig.
Vet hur det är i början man förväntar sig nästan att se blod på pappret varje gång man kissar. Jag skulle gjort ett vul om jag var du. Ring gynakuten och berätta om dina symptom samt att du är väldigt orolig så att du kan få veta hur det står till därinne. Annars kanske du kan boka något privat vul. Vet inte om det är för tidigt för att se hjärtelag men de kan iaf se att allt finns där och om det ser ut att vara i rätt storlek för tiden.
Detta är det enda sättet för dig att veta och lovar att du kommer bli så lättad när du slipper vara orolig.
Lycka till! :)
Bild

Bild

Bild
jaessiica
Alltid online

BF: 130106

Inläggav Ankans » 01 dec 2012, 14:47

Jag vet hur det känns! Konstant livrädd för att det ska komma blod vid toabesök. Tyvärr så tror jag inte det finns något som man egentligen kan säga som kan trygga till 100%. Det är enligt alla mina efterforskningar (så proffsiga som ex från olika forum, barnmorskors ord mm 8) ) helt normalt med lite blödningar i tidig graviditet, både bruna och röda. Har hört om de som får störtblödningar eller små och allt varit bra ändå!

VId min första grav som slutade i att vi upptäckte MA i v.13 och att fostret dött ca v 6 så hade jag en pyyyytteliten ljusrosa blödning i ca v 7 och fick för mig, i efterhand, att det liksom var signalen på att något varit fel. Men nu är jag gravid i v.15 och har fått se att allt är bra, men även i denna grav i ca v.7 hade jag typ en exakt lika pytteliten rosa blödning. Blev såklart skitskraj men det gick bra ändå! :)

Väntan är vidrig, men tyvärr ofta det enda man kan göra. Vet inte hur snabbt man kan få en tid om man väljer att göra vul privat. Bra att vänta också till du är i ca v7 eller 8 för att vara säker på att kunna få se hjärtat slå. Har hört om många som går för tidigt och när de inte ser hjärtat slå blir man ju såklart ÄNNU mer orolig!

Lycka till med allt!!
Ankans
Stammis

BF: 130529

Inläggav tesssssi87 » 01 dec 2012, 17:48

Hej igen!
ja ska ringa på måndag och prata med privat. klart det är värt varenda krona för och höra att allt ser bra ut.

Jag har inte bara haft lite värk i livmodern idag men inget jag reflekterar på då jag har hört att det är normalt:) Mycke som händer i kroppen. men mår halvt illa hela tiden och onte i brösten. men inga färgade flytningar direkt. :) kom tänka på att jag skulle ju ha haft mens under tiden flytningarna var.
Det som är jobbigt nu är att jag är jätte hungrig men jag får inte i mig nåt, mår illa bara av tanken och jag har FOBI av att spy.
men jag försöker tänka positivt. jag har pyntat hela dagen för och tänka på annat.
tesssssi87
Stammis

Inläggav tesssssi87 » 02 dec 2012, 10:37

Säg sen lycka som vara länge.

Har fåt sån klåda i underlivet som jag alltid får innan mens. Arför har jag fått klåda. Och lätt molvärk i ryggen. Då är man nojjig till tusen igen. Men ingen färgad flytning hitills peppar peppar. Klådan i underlivet är det tecken på att jag ska börja blöda som vid mens? Eller kan man få klåda i graviditet? Klådan börjar mest efter att jag har vart och kissat. Mer ömma bröst än nånsin idag.
tesssssi87
Stammis

Inläggav Hubedihubbe » 17 jan 2013, 12:23

Hej!

Min första graviditet hade jag blodblandade flytningar i ca 1 vecka (tror det var mellan 5 och 6) . Todde såklart att de va MF på g då de va rätt mycket till en början men hade inte ont, bara växtvärk. :)
Men det slutade som sagt efter ungefär en vecka, och jag var fortfarande gravid! Det 11 månader gamla (exakt idag!) Resultatet Charlie sitter på golvet och leker medan mamma sitter en stund vid datorn, är nämligen gravid igen! v 5+3 om jag räknat rätt! Planerat är det också, va inte första grav :D (vart på tjocken dagen efter jul.. hehe..) Har inte haft någon blödning än så länge och hoppas de håller sig borta, man blir så himla nojig då. Går allt som det ska har jag BF 17 september.

Lycka till och hoppas allt går bra för dig! :)
Användarvisningsbild
Hubedihubbe
Alltid online

Inläggav TusseSmulan » 19 jan 2013, 23:50

Om det kommer brunt vid toalettbesök eller i trosan, etc är det en gammal blödning som kommer ut, därför den hunnit få den bruna färgen. Är den röd, som blod, är det en färsk blödning. Småblödningar i början sv grav är vanligt. Har lärt mig att man kan blöda från moderkakan, om den skulle ligga lite långt ner, men den flyttar upp sig allteftersom fostret växer och då upphör blödningarna. Eller så är ni som jag som har sjukt känslig livmodertapp och slemhinnorna och därför blöder. Det har ingenting med graviditeten och göra och är ofarligt.
Är ni oroliga ring gyn, eftersom gynakut endast, oftast, bara tar emot om det är större blödningar och i samband med svår smärta. Jag ringde gyn, fick tid och vul med det.

Ömma bröst och ont i magen är väldigt vanligt och behöver inte vara tecken på missfall. Anledningen till att man har ont i magen är ju att livmodern växer därinne och det kan kännas obehagligt, det är en växtvärk helt enkelt. Det kan vara en molande värk, en stickande, eller huggande värk. Det är också vanligt att man får ont när man gör vissa rörelser för att det drar i ligamenten därinne, det är också ofarligt men är det obehagligt så kan man ju sluta med den rörelsen. Hoppas ni känner er lite lugnare!
TusseSmulan
Alltid online

Inläggav sarahbg » 26 mar 2014, 00:45

för det första ska man aldrig ta ett grav test o lita på det, att fostret lever..
grav testet kan visas pluss, possitivt 2 v efter missfall
jag har haft missfall en gång så denna gången skrev jag in mig på privat mottagning med läkare och fick betala 300kr för ett vil test i v 8 för att se det lilla hjärtat
värt varje krona och mådde mycket bättre när jag fick veta vad som händer där inne
vet att detta är ett sent svar...
men kanske kan hjälpa nån
sarahbg
Nykomling

Föregående

Återgå till Missfall
Annons: