Börjar bli ganska säker nu

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Börjar bli ganska säker nu

Inläggav inlovewithlife » 06 feb 2012, 10:26

Bortsett från alla konstiga drömmar om barn/förlossning, illamåendet, yrseln, svimfärdigheten och huvudvärken är nu också min mens 3 dagar sen och har ingen mensvärk (vilket jag brukar få ca. 1 dag innan bim). Slutade med p-piller för 9 mån sedan men har inte aktivt försökt med bebis ännu. Vi ser vad som händer kan man säga. Min mens är nästan jämt punktlig (åtminstone sedan jag slutade med p-pillren) och nu har det som sagt gått 3 dagar utan.

Trots detta har jag fått neg. igår (första dagen testet kunde gälla) kör med minipris-tester (http://www.minipris-tester.se/) och de har inte gått ut och kontrollstrecket visas.

Är det någon som vet hur länge det tar innan hcg säkert borde ge utslag på test?

Tacksam för svar!
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

BIM: 120204

Re: Börjar bli ganska säker nu

Inläggav anile » 06 feb 2012, 18:12

svårt att säga säkert. Men de allra flesta får nog positivt omkring bim/veckan efter bim ändå (under förutsättning att ägglossning var då man trodde såklart! om äl var sen så blir bim och positivt test och sent) Testa om några dagar igen, så kanske du får ett annat resultat helt enkelt. Graviditetssymtom beror ju på den ökade hcg- och progesteronnivån, så om det verkligen är det du känner av så borde du ju få positivt inom några dagar. De som får positivt mycket senare än bim är nog ganska få i antalet, även om de existerar.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav inlovewithlife » 06 feb 2012, 18:48

Jo, det är ju det. Jag är ganska säker på när ÄL var men har ju inte testat med sticka det klart. Ja, det ska jag göra. Fast har inte mkt syntom ändå - inte ont i brösten men min sambo säger att de växt och ser annorlunda ut. Jo, jag tror det är vanligast att man får pos. samma vecka som BIM, en tjej jag skrev med hade fått det 7 dgr efter BIM. Hoppas ju såklart att det inte bara är falskt alarm! :)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

Inläggav inlovewithlife » 08 feb 2012, 09:32

Ingen mens än.. inget plus.. konstigt! Bokat tele-tid med GYN idag och får se vad de säger.
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

Återgå till Vill bli med barn