Bota cancer i Hallands län!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Bota cancer i Hallands län!

Inläggav mammananna » 22 jan 2013, 19:11

Hejsan!

Detta landade på min facebook häromdagen:

Någon som vill sälja modersmjölk för 500 kr litern?
I våras fick min far beskedet att han har prostatacancer. Det var väntat. Både min farfar och gammelfarfar hade det. Några månader senare fick han däremot även beskedet lungcancer. 25% nedsatt lungkapacitet och cancer i båda lungorna. Till saken hör att han inte har rökt en enda cigarett i hela sitt liv!
Efter några månader med cellgifter visade resultaten att cancern hade ökat igen. En ny sorts gift sattes in, det resulterade i att hans imunförsvar försvann i princip helt. Just nu ligger han isolerad på sjukhuset och får inte träffa någon annan än min mor.
Min far, vars namn är Tommy, ska fylla 63 om ca 1 månad. Han är kanske den mest levnadsglada person jag känner. Så länge jag kan minnas har han alltid längtat efter att få gå i pension och verkligen börja njuta av livet. Ut och resa, spela massa golf. Sedan ca 1 år tillbaka är han pensionär och han njuter verkligen av det! Han har just börjat få smak på det ljuva livet. Om ca 2 månader ska han även bli farfar. Men som sagt var, just nu ligger han isolerad på sjukhuset.
Forskning visar att modersmjölk ska ha en positiv inverkan mot cancer. Tydligen finns det proteiner som är "giftiga" mot resistenta bakterier. Hur långsökt och dumt det än känns att lägga ut en annons för att köpa bröstmjölk så spelar det ingen roll om det nu är så att det finns en liten chans till att det hade kunnat hjälpa min far att bli bättre. Därför ber jag nu alla att ta annonsen på allvar. Dela den gärna. Om det finns någon där ute som har en ovanligt hög produktion av modersmjölk så ber jag er att ta kontakt! Om inte för pengarna så i alla fall för att försöka hjälpa en älskad far. Ni kan även läsa mer om forskningen som kallas Hamlet om ni googlar runt lite.

Jag lovade personen som skrev detta att flagga för det i ett forum här på minbebis.com eftersom jag själv bor i Stockholm och därför inte kan hjälpa lika bra som någon som bor närmare; dvs runt Halmstad eller i Hallands län.

Så min fråga är alltså nu: Finns det någon underbar människa med god mjölkproduktion i Hallands län som skulle vara villig att hjälpa den här familjen? Varje dl räknas och du är bokstavligen guld värd!

(Hör av er här om ni kan hjälpa, så får ni mail-kontakt med familjen via mig.)

Kram!
mammananna
Stammis

BF: 271212

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: