Annons:

Bristning efter förlossning

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Bristning efter förlossning

Inläggav Kiwibiwi » 02 jun 2019, 19:58

Hej!

Jag är just nu gravid med mitt andra barn, är i v 30.
Efter min första förlossning fick jag enligt min journal en grad 2 bristning, fick inte reda på detta då utan har fått reda på de nu 1,5 år senare. Jag har iaf haft lite ont till och från sen dess men inget som jag inte kunnat leva med. Och för att förtydliga, efter förlossningen kunde jag inte sitta normalt på 2 veckor, kom knappt ur sängen själv heller för den delen men trodde detta var normalt efter en förlossning men kanske inte?

Iaf, nu sen någon vecka tillbaka har jag börjat få så extremt ont i min gamla bristning, vissa dagar känner jag för att grina om jag gått mkt osv.
Läkaren tittade på de för ca 2 v sen och sa att de hade iaf läkt fint, men förklara att hon inte ens var på rätt ställe för där de gör ont (sprack från hål till hål enligt bm.) Jag visade vart de gjorde ont och hon tryckte på exakt dem punkterna, sen sa hon inget mer utan sjukskrev mig för förvärkar vilket jag hade då, men eftersom de såg bra ut, kan de vara galet sytt med nerverna osv tror ni ?
Är det någon som varit med om samma att smärtan ökat vid en andra grav?

Förstår att det blev lite luddigt men hoppas ni förstod ändå :)
Kiwibiwi
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet
Annons: