Bröllop i New York

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Bröllop i New York

Inläggav TalisQualis » 29 maj 2010, 21:40

Vi ska gifta oss, I New York!
I höst smiter vi i hemlighet bara vi två för att gifta oss i NY. Det är ingen inom familj eller vänskapskrets som vet om någonting. Inte förrän vi kommer hem från resan kommer vi berätta något. Det känns riktigt spännande och vi längtar som tusan!

Idag köpte jag flygbiljetterna och det känns stort. Nu är det på riktigt och det finns ingen återvändo :D

Det är rätt många grejer som börjar falla på plats nu, klänning, underkläder, ringar osv
Jag är så glad att jag vill skrika ut de till hela världen på en gång!

Någon mer som har eller ska gifta sig i NY? Eller någon som har vart där och kan komma med tips och ideér på tex restauranger, butiker, sevärdigheter osv?

Allt är välkommet!
TalisQualis
Alltid online

Re: Bröllop i New York

Inläggav grynet_å_jag » 29 maj 2010, 22:46

Så det blir N.Y Talisqualis! Så himla mysigt och vilken bra idé! :D
Jag ska åka dit nästa vår och är superpeppad. Tror att ni kommer få en riktigt bra bröllopsresa. Har inte så många tips eftersom jag hittills bara vart på flygplatsen utanför stan, men jag har en bra guidebok som jag lustläst pärm till pärm :)
Vill så här och nu bara tipsa om en restaurang som kan vara värd ett besök. http://www.aquavit.org/restaurant/newyork/index.asp
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav TalisQualis » 29 maj 2010, 23:02

Ja, N.Y blir de :D
Tackar för tipset! Ska genast gå in på länken du skickat och kika!
TalisQualis
Alltid online

Inläggav Kleo » 30 maj 2010, 09:18

Åh vad roligt för er! Grattis! Det kommer bli så underbart för er!!

Världens bästa restaurang som ni inte får missa är the Boathouse i Central Park! http://www.thecentralparkboathouse.com/ Antingen som en lyxig lunch med champagne i solen vid vattenkanten, eller som middagsalternativ. De har även en jättemysig bar!

Personligen tycker jag tyvärr att Aquavit är aningens överreklamerad, men har många vänner som varit där och älskat det så det är säkert som allting annat - smaken är som baken... :)

Sen måste ni ner till Soho/the village/Meatpacking District och de områdena. Det kryllar av mysiga barer, restauranger, affärer och caféer!

Hade kunnat prata NY i en evighet här känner jag... :oops: Har bott där och längtar fortfarande tillbaka varje sekund.
Kleo
Alltid online

BF: 100815

Inläggav pojkmamma » 30 maj 2010, 10:02

Hej!

Vi gifte oss också i NY för 6 år sedan och det var toppen! Bara vi 2. Efter vigseln var vi på Oak bar på hotell Plaza och drack champagne. Vi åt middag på en fin rastaurang som hette Guastavino's http://www.guastavinos.com/ men jag vet inte om den har stängt igen nu... Annars kan jag rekommendera Nobu om ni gillar japanskt. Kanske inte på bröllopsdagen men väl värt ett besök. Måste bokas i god tid, typ 5 veckor före!
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Status: Är stolt mamma till 3 nu!

Inläggav TalisQualis » 30 maj 2010, 11:09

Kleo Tack för tipsen! Du får gärna prata på hur mycket som helst :D Vi har aldrig vart där så alla tips är värdefulla och har du bott där så vet ju du! Har hört fler som sagt att the Boathouse i Central Park skall besökas :) Måste man boka bord där?

pojkmamma Kul med någon som har erfarenhet! Gifte ni er på City clerk´s office, i svenska kyrkan eller någon annan stans?
Restaurangen skall absolut kollas upp! :)
TalisQualis
Alltid online

Inläggav pojkmamma » 30 maj 2010, 17:13

TalisQualis:

Vi fick registrera själva bröllopet i City hall, det var lite strul för man skulle först köpa nån check och betala med och jag har för mig att man skulle ha varit i usa 3 dagar innan. Sen gifte vi oss i norska kyrkan för det var mitt i sommaren och vigselförättaren i Svenska kyrkan var på semester i Sverige. Hursomhelst var själva bröllopet jätte fint och toppen på alla sätt. De kunde även hjälpa oss med fotograf så att vi fick flera fina bilder. Jag kan också rekomendera en båt som går runt hela Manhattan. Den avgår från en av pirerna på sydvästra Manhattan, trevlig sightseeing från vattnet! Flera trevliga restauranger och barer, caféer och shopping finns i Tribeca och Soho bl a på Spring Street.

Lycka till och hoppas ni får en superbra resa och fint bröllop!
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Status: Är stolt mamma till 3 nu!

Inläggav TalisQualis » 31 maj 2010, 10:27

Tack snälla för svaret pojkmamma
Jag har läst om det där med check som du pratar om och det är tydligen inte så längre, och vad jag förstår behöver man inte ha vart i landet så många dagar heller. Det var i alla fall vad jag uppfattade från mailet jag fick av dom (city clerk alltså :) )
Tack för tipsen, dom skrivs flitigt ner på papper! :D och tack för lyckoönskningarna!

Alla tips är värda guld!
TalisQualis
Alltid online

Inläggav TalisQualis » 01 jun 2010, 19:15

Jag *puffar* och hoppas på mer tips :D
TalisQualis
Alltid online

Inläggav TalisQualis » 07 jun 2010, 23:38

Vill bara flika in och säga att man gärna får haka på här även om man inte gifter sig utomlands! Kanske kan vi byta tankar, ideér och erfarenheter ändå :D
Kom igen nu, inte är det väl bara jag som skall gifta mig?
TalisQualis
Alltid online

Nästa

Återgå till Bröllop
Annons: