Bröllop i New York

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Re: Bröllop i New York

Inläggav CherryPie » 08 jun 2010, 00:46

Nej då!
Jag å min sambo ska oxå gifta oss. Dock inte fören i maj, men kollar din blogg då och då för att få tips om vad som behövs göras osv :)
Bild

Bild

BildBild
Användarvisningsbild
CherryPie
Alltid online

BF: 150907
Status: Mamma till Vincent och gravid med myran ♥

Inläggav newhell » 08 jun 2010, 08:38

Gud vad spännande och fint! :P
Vi har inga direkta planer på att gifta oss nu snart men pratar om att gifta oss nästa utomlandsresa då bebis hunnit blivit 1 år iafl. :D
Men för oss blir det troligen Asien eller Belize :wink:
Lycka till nu!
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav pojkmamma » 08 jun 2010, 16:45

Var ska ni bo och hur länge ska ni stanna i NY? Vi stannade en vecka sen åkte vi ner till Miami en vecka. Ska du ha riktig bröllopsklänning? Jag valde en jätte fin ljusblå klänning som jag även kunde använda senare på andras bröllop och så. Man kan gå till något av de stora varuhusen och bli sminkad gratis fast det förväntas kanske att man köper ett par produkter också. Sen var jag hos en liten frisör och fick håret uppsatt.
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Status: Är stolt mamma till 3 nu!

Inläggav TalisQualis » 08 jun 2010, 21:35

CherryPie Grattis till de blivande bröllopet! Maj är ju en fantastiskt fin månad :) Va kul att du läser min blogg! Jag hoppas den är till någon nytta :wink:

Newhell
Tack! Önskar er lycka till också när det väl blir av :D Asien eller Belize låter ju inte helt fel!

Pojkmamma
Vi har inte bokat hotell ännu utan endast flyget. Vi blir där från 5/10 till 12/10 alltså 7 dagar. Sen åker vi hem igen.
Jag kommer ha en riktig brudklänning, men den kommer inte att vara riktigt så "klassisk" som man är van vid. Det är svårt att förklara :oops: Kan maila bild om du är nyfiken :D
Kanon bra tips där om smink! Tack :D
TalisQualis
Alltid online

Inläggav CherryPie » 09 jun 2010, 00:12

Tack detsamma! :D
Längtar redan massa och hoppas på att jag inte blir allt för stressad med all planering :D
Bild

Bild

BildBild
Användarvisningsbild
CherryPie
Alltid online

Inläggav pojkmamma » 09 jun 2010, 09:45

Du får gärna maila en bild på klänningen! Det är ju ändå kul att ha en riktig brudklänning och speciellt på fotona!

Det finns ju hur många hotell som helst att välja på. Vi bodde nära Times Square på ett mysigt hotell, kommer inte ihåg vad det hette tyvärr... kan ha varit Wellington hotel men är inte säker. Året efter bodde vi på hotel Pennsylvania, det var inte alls så roligt. Jag tycker inte man behöver slösa en förmögenhet på ett fint hotell men det måste ju vara fräscht och kännas ok. Man kan ju alltid kolla vad andra skrivit om det på Tripadvisor.
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Inläggav pojkmamma » 09 jun 2010, 15:56

Just, ja nu har jag det! Vi bodde på Milford Plaza, det var trevligt och fräscht och inte så dyrt då vi bodde där i alla fall. Men undvik Pennsylvania, det ser ganska fint ut på biderna men vårt rum var sunkigt med gammal brun heltäckningsmatta och inga gardiner!
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Inläggav TalisQualis » 10 jun 2010, 10:31

pojkmamma
Tack för hotelltipsen! Dom är värda guld! Vi hade tittat lite på Pennsylvania, men då stryker vi de! (tittade nu igen och hittade gästers bilder på hotellet, riktigt snuskigt!!) Kollade nyss Milford Plaza, men det var fullbokat under de datum som vi åker tyvärr :( Men nått bra hotell skall vi nog hitta :D
Bild på klänningen kommer i ett pm till dig strax!

CherryPie
Börjar man i tid så hinner man :D Vi började planera mycket senare än vad som "rekommenderas", eller ja, man brukar väl säga ca ett år? Vi började ca 7 månader innan, men det har vart lugnt för oss, ingen stress hittills i alla fall :lol: Hur mycket tid man behöver beror ju såklart på vad det är man har tänkt!
TalisQualis
Alltid online

Inläggav CherryPie » 10 jun 2010, 12:57

Ja, jag tror nog att det kommer gå bra.. Men man kommer ju oroa sig för att saker kommer gå fel osv :o :)
Bild

Bild

BildBild
Användarvisningsbild
CherryPie
Alltid online

Inläggav Kleo » 12 jun 2010, 14:12

Vad bra att ni strukit Pennsylvania från hotellistan! Det är så himla osäkert ställe eftersom det är så stort och man inte kan bli garanterad var man hamnar. De har ju renoverat en stor del av hotellet och den delenn har jag hört är jättefräsch, men har man inte turen att hamna där - ja då är det ganska snuskigt och nedgånget. Och det vill man ju inte ha, framför allt inte när ni är där av en så himla romantisk anledning! :)

Ett ställe som har jättebra rykte bland mina vänner är i alla fall "The Inn on 23rd" i Chelsea. Ett ställe där rummen ser olika ut. Tror att det är mer som ett "coolare" B&B. Kan inte adressen till hemsidan, men googla på namnet så hittar du det säkert. Hojta till annars så ska jag ta höra mig för! Ett annat bra hotell är the Alex. Det ligger bra i Midtown, men ändå på en tyst gata. Jag vet inte vad the Inn brukar kosta per natt men jag vet att the Alex kan vara ganska dyrt men ibland får man till riktiga kanonpriser så det är helt klart värt ett försök tycker jag!

Åh vad ni kommer ha det uuuuunderabrt världens bästa stad! Tjohoo! :P
Kleo
Alltid online

BF: 100815

FöregåendeNästa

Återgå till Bröllop