Bröllop nästa sommar :)

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Bröllop nästa sommar :)

Inläggav Danem » 10 maj 2009, 19:24

Vi bestämde oss i februari nån gång att den 25 juni 2010 så ska vi gifta oss,
om det nu mot all förmodan skulle vara någon som känner oss ber jag om att ni håller tyst om det för det är ingen som vet om det ännu.
Det är då som sagt ett tag kvar innan det är dags men jag vet inte vad som ska göras inför bröllop osv,
vi har inte bokat något ännu eller så men jag vill göra det ganska snart för att vara säker på att vi får vårat datum.
Tanken är att vi ska gifta oss utomhus på/i/vid(?) Storforsen och antagligen ha festen där också,
vet inte hur det funkar där borta så det är väl bara ta tummen ur och ta reda på det.. :)
Förmodligen blir det borgerlig vigsel så när ska man fixa den som viger oss?
Och så vill vi komma undan ganska billigt och jag har funderat på om vi ska ha enkelt grillad mat till middag,
det kommer inte vara ett stort bröllop utan bara för dom närmsta så jag tror det blir max 30 gäster.

Det blir inte till att köpa klänning utan jag (eller rättare sagt min moster) ska få sy klänningen och jag vet redan hur den ska se ut,
undra om det blir billigare eller inte!?
Hur mycket är det man ska göra innan det är dags och vad behövs?
Hur gör man det här egentligen? :)
Gud vad snurrigt det blev i mitt huvud nu när jag började skriva det här så jag får inte ut allt jag funderade på men det kommer tillbaka!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: Bröllop nästa sommar :)

Inläggav mini-me » 10 maj 2009, 21:55

För det första vill jag ju såklart säga grattis!!! Vad härligt! För det andra vill jag rekommendera
http://www.brollopsguiden.se
som är ett riktigt toppenforum att hänga på när man går med giftasplaner!

Jag gifte mig i Augusti förra året och hade ungefär ett sådant bröllop som ni planerar. Vi gifte oss oxå utomhus vid en å nedanför mitt föräldrahem. Vi hade dock en präst som vigde oss, ville det på ngt sätt, men det blev inte så stelt och "gudaktigt" utan mer vackert och avslappnat. Ska man ha en präst är det ju bra att försöka träffa lite olika för att se vem man gillar. Ska man ha en vigselförrättare kanske man kan höra sig för i bekantskapskretsen om någon har behörighet!?

Vi gjorde som så att vi hade ett stort partytält precis vid ån, och maten till 55 personer gick på ca 13000, allt vin/öl/avec inkluderat samt en kock. Vi hade beställt en buffé som var jättefestlig och kocken bara grillade kött/lax/kyckling som var till. Himla mysigt och faktiskt väldigt uppskattat... Behöver inte kosta allt för mycket mao! :)

Angående klänning låter det ju perfekt att ha nån som kan sy upp den till dig! Annars kan jag rekommendera att köpa från Kina. Vet många som gjort det och jag själv gjorde det... Sålde den sedan för nästan detsamma som jag köpte den för! Hur bra som helst! Samma med mannens kläder; köpte dem begagnat på Blocket och sålde dem vidare till samma pris. Billigare än att hyra mao!

Ett annat tips är: Börja i tid med planeringen för guds skull! (Det verkar du ju visserligen gjort, ha ha...) Bra! Lycka till! Kramkram//Mig
Användarvisningsbild
mini-me
Alltid online

Återgå till Bröllop
Annons: