Annons:

Bröstmjölk

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Bröstmjölk

Inläggav crazyangel » 05 jan 2009, 01:09

Min son är nu 4½ månad och jag har ammat honom under hela tiden. Men han har även fått ett tillägg Sempers ersättning om dagen för att magen ska hålls igång* Har sedan ett par veckor bara fått mindre och mindre med mjölk i vänster tutte.. Han ammar hellre ur höger, samt att jagtycker att de r bekvämare - vilket i sin tur gjort att dte alltid är sprängfyllt där. Så då ammar jag givetvis ur höger för att minsta trycket.

Sånu står jag här med mycket mjölk i högern och nästan inget alls i väntern. Har b-kupa på ena å D på andra!

Kanmn få igng mjölkproduktionen ordentigt igen trots att det nästan sinat? Jag har provat lägga honom brevid mig på kuddar åt höger så han kan äta ur vänster bröst. Men antagligen kommer det så lite så han blir sur efter ett tag...

Pumpar jag ur fr jag ut ca 200 ml ut höger men typ 5-10 ur vänstern...
crazyangel
Alltid online

Re: Bröstmjölk

Inläggav Löt » 07 jan 2009, 14:02

Hej

Om du vill ha igång vänster bröst igen kan du fortsätta att pumpa det bröstet varje gång du har ammat höger samt kanske ett par gånger extra per dygn. Detta kan du få göra i ett par dagar, men sen borde det komma igång igen. Sedan kanske du kan få lillen att snutta lite på det vänstra bröstet när han ätit av det högra en liten stund, när han inte är lika jättehungrig längre.

Det är allra lättast att pumpa det vänstra när utdrivningsreflexen redan är igång, alltså när han ammar eller ska amma....
Bild
Löt
Alltid online

Re: Bröstmjölk

Inläggav mabe » 11 jan 2009, 00:15

Låt han "snutta" på det vänstra bröstet ofta, ofta ngn dag så kommer det säkert igång igen, låt han gärna börja där förutsatt att han inte är jättehungrig (eftersom de suger bäst i början), har du elektrisk pump använd den om du nu inte i motsatts till mig tycker det funkar bra med manuell, jag blir bara så less och trött när jag pumpar med den manuella!!

Lycka till o hoppas tuttarna blir lika stora snart!! :lol:
Bild
Mabe77 =)
Användarvisningsbild
mabe
Stammis

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: