Annons:

Bröstvårtsskydd

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Bröstvårtsskydd

Inläggav Maria_83 » 23 feb 2010, 20:01

Har fått rådet av några här på Minbebis.com ( Tur att denna sidan finns!!! :D ) att testa Avent Bröstvårtsskydd och jag bara undrar om det är någon som har någon erfarenhet av dom?
Jag ska ner till Apoteket imorgon och köpa. Vill inte sluta amma förrän jag har testat allt jag kan känns det som... :)
Maria_83
Stammis

Re: Bröstvårtsskydd

Inläggav Danem » 23 feb 2010, 20:30

Jag köpte såna när vi kom hem från sjukhuset, Oliver gick ner väldigt mycket i vikt och han hade svårt att få rätt grepp om bröstet, men de var inte bra tyckte jag.
Han hade ännu svårare att få grepp och själva vårtdelen var så stor, han gillade inte alls att ha den i munnen..

Jag hade fått ett annat skydd inne på sjukhuset som fungerade jättebra, det var mycket tunnare och vårtdelen var mindre som passade bra i munnen men jag fick bara en och jag ville ha fler att kunna varva med men då fanns bara Avent på Apoteket.
Sen bet någon av katterna sönder det jag hade fått från sjukhuset..
Men jag vet inte vad det var för märke faktiskt men det var helt klart mycket bättre, för oss.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav stajners » 23 feb 2010, 23:52

Tänk på att de finns i olika storlekar som passar olika bröstvårtor. Kan vara därför sugdelen blir för stor...
Ska sitta tight över bröstvårtan så att det blir vakuum.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Sara_viktoria » 24 feb 2010, 00:44

Hej. För mig har de fungerat kanon. Hon kan inte få ngt grepp utan då mina bröstvårtor är för små, men med de så får hon rätt tag på engång... Håller med om att den man fick på bb var bättre, men tycker att den från apoteket fungerar bra ändå.. =)
Äntligen!! Efter 18 dagars övertid kom Elsa till världen den 16 jan, 00.21. 3410g och 50 cm lång.
Sara_viktoria
Stammis

BF: 110922

Inläggav Strumpan » 24 feb 2010, 02:29

Oh ja :) . Dom följer med till bb den här gången. Jag fick såna efter en vecka på återbesöket och dom såg ut som Avents, sen köpte jag nya på apoteket jag med.

Fukta dom lite med bröstmjölk (vatten funkade för mig också) innan du "rullar" på dom (du måste nästan vika dom ut och in innan du sätter dom mot bröstvårtan), då följer liksom bröstvårtan med in i skyddet och då bildas det ett vacum när bebisen börjar suga. Lite halvmeckigt i början men det gick fort att träna upp för mig iaf :) . Hoppas du fattar mitt försök till förklaring :oops: .

För mig var dom också suveräna för att Isabelle kunde hitta rätt och att det inte gjorde så ont när hon fick tag. Efter några veckor var vi amningsexperter båda två hi hi, och kunde slänga skydden.

Lycka till!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav alive » 24 feb 2010, 10:18

Underbara! För mig var det en enorm lättnad då jag började använda dem.Hade världens självspricka i ena bröstvårtan o det andra bröstet hade han jättesvåt att greppa. Med skyddet greppade han direkt, mycket lättare att liggamma trötta nätter och bröstvårtan har läkt :D Värt att pröva tycker jag!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
alive
Alltid online

BF: 110620
Status: mamma och gravid

Inläggav Jag » 24 mar 2010, 21:15

Alltså, varför ska du ha dem?
Om det är pga småsår så är det bättre att smörja bröstvårtorna och gårdarna efter varje ammning så blir det inga sprickor oftast, iaf inte om man är noga med det..
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 24 mar 2010, 21:18

för oss funkade mam bäst mend et är såklart individuellt hoppas ni får amningen att funka :)
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: