Bruna flytningar?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Bruna flytningar?

Inläggav bom sicka bom » 17 okt 2010, 21:11

Plussade igår, äri vecka 5. Trodde mensen skulle komma för jag fick en blödning i Tisdags, mycket liten, onsdags lite brunt,sen ingenting. Plussade alltså igår men har bruna flytningar. Ska jag vara orolig?! Dom är ganska vattniga, och har trosskydd (pga mkt flytningar sedan ÄL)...så jag ser att det ärlite brunbeigt..
bom sicka bom
Rådgivare Minbebis

Re: Bruna flytningar?

Inläggav helenaeg » 17 okt 2010, 22:05

Man kan ju tyvärr aldrig veta om en blödning är pga missfall men det jag kan säga är att det är jättevanligt att ha mindre blödningar under graviditeten, speciellt i början. Det är också jättevanligt att man får bruna flytningar eller mindre blödning när man skulle ha fått mens. Så mest troligt är detta helt normalt och det KAN fortgå under flera veckor eller för en del till och med hela graviditeten. Det är ju tyvärr för tidigt för dig att gå och kolla upp då du bara är i v 5 (inget kommer synas ändå så de kan inte säga något). Jag blödde själv i 5 veckor i streck. INga mängder men bruna flytningar ohc ibland lite färskt blod. Man blir jätteorolig. När du är i v 7 kan du gå och göra ett VUL och då kan de se om hjärtat slår om du är väldigt orolig. Men som sagt, det är väldigt vanligt att blöda som du beskriver det.
Så länge du inte blöder mycket eller får väldigt ont så ska du inte oroa dig.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Re: Bruna flytningar?

Inläggav soffilina » 17 okt 2010, 22:17

låter som jag hade det. hade bruna flytningar och som brunt-klass om i slutet på mensen, under tiden jag skulle haft mens. sedan försvann det.
men som helenaeg säger, man kan ju aldrig veta, men det låter ändå normalt, det du har. men man kan bara vänta å se...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Återgå till Allmänna trådar om graviditet